Gå til innhold

Betale for prøvetime?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Hei!

Jeg har bestilt prøvetime hos frisør, og fikk beskjed om at dette kostet 600 kr timen. Jeg trodde kanskje ikke man pleide betale for disse timene, men tok visst feil... Hva har dere måttet betale for dette?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært til prøvetime enda, men da jeg ringte og spurte om nettopp dette, så fikk jeg beskjed om at jeg skulle betale alt i en pott på selve bryllupsdagen! Men det kan jo være at hun du går til deler opp regningen slik at du ikke betaler en stor sum på selve dagen. Ring dem og finn det ut. Ikke noe morsomt om du må betale dobbelt opp! Til sammenlikning kan jeg fortelle at jeg må betale ca. 1.500 - 2.500,-(hun kunne ikke si sikkert da hun ikke har møtt meg enda). Til orientering så har jeg kort hår - og jeg bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte til sammen 1000 kr.

Det inkl.

Prøvetime (varte i 2 timer)

Vaskin og opprulling av hår + sminke til fest dagen før bryllupet (også 2 timer)

Selve bryllupsdagen, hår, sminke og påkledning (4 timer)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hm... Jeg fikk da beskjed om at alt i alt ville det komme opp i ca 2400 kr. Og så kommer prøvetimen i tillegg. Det ble jo i grunn ganske dyrt. Dette er i Oslo. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal frisøren ha betalt for prøvetimen.

Det som derimot kan variere er om alt betales på en gang (pakkeløsning) eller om man deler det opp i flere biter etter hvert som ting blir gjort. Ingen frisører jeg har vær hos driver med veldedighet icon_wink.gif

Prisen på totalsummen kan variere masse, men det avhenger av flere ting: Hvor i landet, dyr/billig frisør, tidsbestemt/pakkeløsning osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg sskal betale et sted mellom 2100 og 4500, det kommer litt ann på hvor lang tid hun må bruke. dette er for; prøvetime, sminke, neglelakering, hår, lunsj og champange. jeg syns det var en hlet grei pris. har halv langt hår så det tar vel ikke så lang tid å sette det opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisøren jeg skal bruke tar betalt 500 kroner timen for brudepyntingen + litt ekstra for sminkingen. Siden jeg har kort hår tar det nok ikke så lang tid. Når det gjelder prøvetimen tror jeg bare dette er vanlig frisørtimepris, for vi skal ikke sette opp håret, men bare prøve oss frem litt løslig og se på mulighetene.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg hadde prøvetime i går, og det betalte jeg ingenting for. Da jeg spurte hvor mye hun skulle ha på den store dagen ble jeg ganske overrasket.

Hun skulle bare ha 500 kr.

Det synes jeg var veldig billig.

Jeg skal ikke sminke meg hos frisøren, så det er bare for oppsett av håret. (har halvlangt hår)

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg giftet meg betalte jeg ingeting for prøvetimen. Tror nok det er store variasjoner ute og går.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg betaler ingenting for prøvetimen, men vi skal også bare prate sammen og prøve oss løslig frem uten å sette opp håret ordentlig. Skulle jeg ha laget en ordentlig frisyre måtte jeg nok ha betalt 500 kr timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg var på prøvetime nettopp og da bare viste han frisyren fra en bok som han syns passet til meg. Og så viste han øyenskygge og diverse på sin hand, ingenting på meg.

Betalte selvsagt ikke for det, men på selve dagen blir det nok ca 2400 kr for 4 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler også 1400 for prøvetimen og brudepynting på selve dagen med sminke, slik som lilletroll icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Må bare fortelle hva jeg opplevde hos frisøren. Etter mye grubling fant jeg ut at jeg ikke ville bruke frisøren som jeg var på min første prøvetime hos. (Hun fikk meg til å se ut som en bløtkake og ignorerte fullstendig hva jeg hadde å si).

Jeg bestilte derfor ny frisør og spurte samtidig om prisen. Prisen var veldig høy syntes jeg (550 for prøvetime og ca 2000 for selve dagen), men siden det er så kort tid igjen og vanskelig å finne frisør som er ledig bestilte jeg time.

Frisøren var flink han og jeg ble førnøyd med håret og akkurat der og da var jeg også fornøyd med sminken (men den viste seg å sitte meget dårlig, øyeskyggen stripet seg innen en time osv). Men da det kom til betalingen fikk jeg et sjokk. Det kostet ikke 550 men 1100! "Hun (resepsjonisten) hadde sagt feil" of dessuten ble det på selv dagen også dyrere (2800!!!). Nå er det bare 3 uker igjen og derfor alt forsent å finne en ny frisør, men jeg er mildt sagt rasende! Jeg ba om en forklaring og det var at man betalte 550 pr time (prøvetimen varte i underkant av 2 timer). Men da jeg regnet etter når jeg kom hjem så blir jo dette helt feil! De regnet med å bruke 3timer på selve dagen og det blir ikke 2800 kr!! Det blir 1650...!!! Så jeg har tenkt å ringe på mandag og spørre hva de driver med. Det eneste som beskymrer meg er at frisøren skal bli sur og ikke gjøre en god jobb den dagen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...