Gjest Shiny Skrevet 23. mars 2010 #1 Skrevet 23. mars 2010 Idag skulle jeg begynne på kurs. Men greide jeg å gå inn døra og møte opp? neida snufs... det er så håpløst med angsten. den ødelegger livet mitt føler jeg. ja, jeg vet jeg er negativ nå. men det er sånn det føles... angsten ødelegger alltid for meg, både ift jobb og utdanning. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. er det noe liv å satse på å bli ufør? jeg går på medisiner og til psykolog, men ser ikke helt den store fremgangen. det har nok vært mange tråder på dette her før. men jeg blir veldig glad hvis noen har noen trøstende ord, eller noen tips!
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Det er dette du skal si til psykologen. Si at du ikke ser noen framgang og at behandlingen ikke går noen vei. Det kan hende du får helt feil behandling. Hvis ikke psykologen hjelper deg, be om å få bytte. Den eneste måten å overkomme angst på ,er å møte den. Men en kan ikke gjøre det som er vanskeligst aller først. En må begynne i det små. Små små skritt, og så må en øve seg på å tåle det angstnivået. Når man har gjort dette mange nok ganger, vil en føle det er naturlig å ta et skritt videre. Det er en lang prosess, men det virker!! Dette er lettere hvis man gjør det samtidig som en går i terapi og har noen å snakke med om hvordan det oppleves, og en som kan korrigere tankene dine. Det å ha angst innebærer ofte at man har mange automatiske negative tanker en ikke er klar over, disse er det viktig å få tak i, og plukke fra hverandre. Ikke gi deg. Å bli ufør er ikke noe å sikte etter, det vil gjøre angsten verre på sikt. Hilsen en som har vært ufør i åtte år og prøver å komme tilbake, men det er så uendelig tungt. Angsten jeg har nå er så mye verre enn den var da jeg ble sykmeldt. Jeg skulle aldri fått "lov" til å gå så lenge uten noe å gjøre.
Gjest Ts Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 takk for svar! du har så rett! det er bare så vanskelig å si klart ifra noenganger... jeg har også vært hjemme i noen år. og angsten jeg har nå kan ikke sammenlignes med den jeg hadde før. det blir MYE verre av å gå hjemme. det er som du sier, det skulle ikke vært lov! :-O men hva skal man gjøre mens man venter på hjelp fra nav.... håper det går bra for deg også! kanskje vi kan ta vare på denne tråden og fokusere på det vi har greid dag for dag? eller sånn innimellom ihvertfall!`?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå