Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Hei! Jeg har fått en fotvorte, og har beygnt med en sånn gel som man smører på, og som stivner til et hvitt lag oppå, som skal påføres hver dag, og files av innimellom. Er bare noen dager siden jeg begynte, men vorten har blitt mørk brun/svart, og veldig øm å gå på. Dårlig tegn? Bør jeg slutte med denne gelen? Har noen eventuelt et bedre råd for å bli kvitt den? Usj og æsj! Tusen takk for svar
HulaHoop Skrevet 23. mars 2010 #2 Skrevet 23. mars 2010 Jeg har fryst bort mine fotvorter. De har da vært veldig vonde, og jeg har hatt problemer med å gå normalt. De har etter en stund blitt først brune og så helt svarte og harde før de faller av. Høres fryktelig ekkelt ut, ja :gjeiper: Men jeg har aldri prøvd slik gel, så jeg vet ikke hva som er normalt. Står det ingenting i pakkningsvedlegget?
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mars 2010 #3 Skrevet 23. mars 2010 Takk for svar! Nei det sto ingenting om akkurat det i bruksanvisningen... Sto bare fremgangsmåte der, og at man skulle avbryte behandlingen hvis irritasjon oppsto. Så jeg var usikker på om dette var irritasjon, eller sånn det skal være. Utifra din beskrivelse høres det jo litt lovende ut...? Kanskje jeg skal fortsette en stund til, og se om det samme skjer med meg; at de blir enda mørkere og faller av. Håper det, vorter er ekle...
HulaHoop Skrevet 23. mars 2010 #4 Skrevet 23. mars 2010 Ja, jeg vet ikke. Hvis du har kjøpt denne gelen på apoteket, kan du jo kanskje ta en tur innom der og høre da?
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mars 2010 #5 Skrevet 23. mars 2010 TS her. Hehe, ja det burde jeg selvsagt gjort, men det er en sak jeg kjøpte på ferie i England... Heter Bazooka eller noe sånt, og jeg tror den ligner på den der Verucid som selges i Norge (kanskje bare litt sterkere - er ofte det de tingene man får kjøpt i utlandet i alle fall...) Noen som har opplevd liknende med Verucid? Godt eller dårlig tegn?
Djungelvrål Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 Det samme sjedde da jeg skulle behandle sønnen min. De ble mørke, han klødde også veldig så måtte avslutte behandling etter 2 dager. Men vi har brukt verucid før uten problem. Merkelig......
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #7 Skrevet 24. mars 2010 Det samme sjedde da jeg skulle behandle sønnen min. De ble mørke, han klødde også veldig så måtte avslutte behandling etter 2 dager. Men vi har brukt verucid før uten problem. Merkelig...... Merkelige greier... Jeg klør ikke da. Håper det bare er ømt fordi de holder på å dø eller noe... Hehe.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #8 Skrevet 24. mars 2010 Uff, ja skulle ønske det hadde gått an å få mine bort..Har hatt det så lenge jeg kan huske. Husker å ha hatt fotvorter helt ned i kanskje seksårsalderen, er nå 19. Men får de ikke bort. Sånn hjemmefrysing av dem har ikke funket, så har jeg prøvd et penslingsmiddel, en annen rar salve og jeg har håpt på at det skulle forsvinne av seg selv som faren min påsto. Men de er der fortsatt. Jeg er jo vant til det, men om sommeren er det slitsomt å alltid passe på å sitte sånn at de ikke vises..
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mars 2010 #9 Skrevet 24. mars 2010 Uff, ja skulle ønske det hadde gått an å få mine bort..Har hatt det så lenge jeg kan huske. Husker å ha hatt fotvorter helt ned i kanskje seksårsalderen, er nå 19. Men får de ikke bort. Sånn hjemmefrysing av dem har ikke funket, så har jeg prøvd et penslingsmiddel, en annen rar salve og jeg har håpt på at det skulle forsvinne av seg selv som faren min påsto. Men de er der fortsatt. Jeg er jo vant til det, men om sommeren er det slitsomt å alltid passe på å sitte sånn at de ikke vises.. Husk at fotvorter kan smitte andre om du går med bare føtter. Vorter blir mørke og ømme når man tar på verucid fordi det holder på å drepe vorten. http://www.lommelegen.no/787045/vorter-paa-hendene
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. mars 2010 #10 Skrevet 25. mars 2010 TS igjen: Takk for flere svar! Uff du som har hatt dem i 13 år, føler med deg! Håper ikke mine blir så lenge.... Fordelen med denne gelen er at det blir en hinne over dem, og det gjør at de ikke smitter. Og det er jo bonus Men herregud så ømme de er nå, håper det er et godt tegn. Smører på gele hver kveld, og bruker en sånn "høvel"-dings til føttene til å skrape av så mye jeg klarer før jeg tar på ny. Håper det funker. Vet noen hvor lang tid det tar med Verucid og liknende preparater?
Virvel Skrevet 25. mars 2010 #11 Skrevet 25. mars 2010 Uff, ja skulle ønske det hadde gått an å få mine bort..Har hatt det så lenge jeg kan huske. Husker å ha hatt fotvorter helt ned i kanskje seksårsalderen, er nå 19. Men får de ikke bort. Sånn hjemmefrysing av dem har ikke funket, så har jeg prøvd et penslingsmiddel, en annen rar salve og jeg har håpt på at det skulle forsvinne av seg selv som faren min påsto. Men de er der fortsatt. Jeg er jo vant til det, men om sommeren er det slitsomt å alltid passe på å sitte sånn at de ikke vises.. Du har vært hos lege, sant...? Det er ikke meningen at fotvorter skal være så gjenstridige. Hvis de ikke forsvinner med reseptfrie legemidler bør du helt klart få noen til å se på det.
Thorn Skrevet 26. mars 2010 #12 Skrevet 26. mars 2010 Jeg hadde fotvorter i ganske mange år, om en forsvant fikk jeg bare en ny et annet sted. Jeg brukte Verucid i ny og ne, men tydligvis ikke riktig... Jeg fikk dem først bort etter at jeg sluttet å skrape av hver kveld, men bare tok på nytt lag oppå det gamle. Ca hver tredje eller fjerde dag dro jeg av den hvite skorpen, og da fulgte alltid et lag av vorten med. Det tok noen uker å bli kvitt vortene, og i mellomtiden var det ømt som pokker. Men de forsvant på denne måten!
Gjesten Skrevet 26. mars 2010 #13 Skrevet 26. mars 2010 Uff, ja skulle ønske det hadde gått an å få mine bort..Har hatt det så lenge jeg kan huske. Husker å ha hatt fotvorter helt ned i kanskje seksårsalderen, er nå 19. Men får de ikke bort. Sånn hjemmefrysing av dem har ikke funket, så har jeg prøvd et penslingsmiddel, en annen rar salve og jeg har håpt på at det skulle forsvinne av seg selv som faren min påsto. Men de er der fortsatt. Jeg er jo vant til det, men om sommeren er det slitsomt å alltid passe på å sitte sånn at de ikke vises.. Du høres ut som meg, blir ikke kvitt mine heller.. Han prøvd sånn greie som skal tas på og skrapes av, har fått fryst dem ned hos legen, ingenting virker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå