Gå til innhold

Korleis finne ut kva fargar ein kler?


Gjest imli

Anbefalte innlegg

Noko eg ofte har lurt på, er korleis ein finn ut om ein kler kalde eller varme fargar. Ser ofte i slike "bli ny"-reportasjer, der folk blir anbefalt enten kalde eller varme fargar. Så vidt eg har skjønt, han det ikkje noko med hår- eller øyenfarge å gjere? Kva er det som bestemmer kva farger ein kler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om man er kald eller varm i hudtone. Det står mye info på div. mineralsminkesider (EDM og Tikei har hvertfall seksjoner på dette) om hvordan man skal finne ut hvilken hudtone man er.

Men det er ingen eksakt vitenskap. Jeg er nøytral, og kan dermed i teorien gå i alle farger, men jeg kler ikke varme farger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror de fleste kan kle alle/de fleste farger, men at noen nyanser av en farge får en til å se bedre ut enn andre. Jeg tenkte f.eks. før at jeg ikke kunne gå i rødt, men jeg ser at når den har litt blått i seg, går det fint (andre rødfarger får meg bare til å se gusten ut. Jeg syns ikke det er så lett å se på seg selv alltid, men jeg ser at noen farger gjør at jeg ser "friskere" ut på en måte. Jeg tror hudtonen har mer å si for hva man kler enn hår og øyne, selv om det sikkert også kan spille inn, og det vel ofte er noe med helhetsinntrykket.

Jeg tok et kjapt søk, og fant bl.a. dette og dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg også mener Vera. Jeg kan kun gå med kalde rød og lilla-farger f.eks. Og jeg kan ha absolutt alle hårfarger og det spiller ingen rolle for hvilke farger jeg kan gå med på klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg kler nok best kalde -tror jeg. Men jeg skulle gjerne hatt litt "objektiv input" på dette.

Kanskje vi skulle ta oss en tur på fargeanalyse Imli ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det? ;)

Kva hår-, øye- og hudfarge har du då?

Eg vil i alle fall tru eg kler varme fargar, eg har brune øyne, brunt hår og ganske "mørk" hud som blir lett brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Har lest en blogg til en her inne der jeg tror jeg landet på "dus-kald".

Jeg har blekblå øyne.

Håret var blondt til jeg var i slutten av tennårene, men begynner å bli ganske brunt nå.

Huden. Hmm.. Blir lett rødblusset. Også relativt raskt brun om sommeren.

Høres ut som vi lander i hver vår ende av skalaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, takk, Nanne70. :)

Trulta: Det avhenger av hvilke konsulentfirmaer du benytter deg av, men du må nok regne med 1500kr og oppover. Jeg betalte 1600 for fargeanalyse hos Ny Image.

Jeg gjør forøvrig minifargeanalyser gratis (online) om noen skulle være interessert. Merk: Jeg er ikke utdannet fargekonsulent, men jeg er ganske dreven på feltet lell. Hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest petre

Kan også anbefale bloggen Manet - der er det en hel "tutorial" om hvordan du kan finne ut hvilke farger du kler!

Kjempefin oversikt, men jeg er fortsatt like blank..

Huden min har absolutt rosaskjær, men med mer gulgrønn undertone. Øynene grågrønne med brunt innerst. Mørke kraftige bryn og askebrunt hår, så absolutt kontraster. Noen som får noe ut av dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Kjempefin oversikt, men jeg er fortsatt like blank..

Huden min har absolutt rosaskjær, men med mer gulgrønn undertone. Øynene grågrønne med brunt innerst. Mørke kraftige bryn og askebrunt hår, så absolutt kontraster. Noen som får noe ut av dette? :)

Se svaret til Phronima tidligere i tråden - det er hun som skriver nevnte blogg. Du kan sende inn et bilde + beskrivelse av deg selv og få en gratis fargeanalyse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...