Gå til innhold

Ingen mens, men ikke gravid

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

(Når) bør man oppsøke lege, er egentlig spørsmålet..?

Skulle hatt mensen for rundt regnet 3 uker siden. Tok en test i dag (og skal ta enda en i morgen), men jeg er tydeligvis ikke gravid (ja, det var en digital test), noe som for meg er en lettelse. Men med det kommer også bekymringene for om det er noe galt. Sluttet på p-pillen i fjor høst, og har til nå fått mensen med jevne mellomrom. Det har kanskje vært litt stress i det siste, og jeg har kanskje ikke spist så mye, men kan det være så enkelt som at det er forklaringen?

Litt usikker nå, nemlig. Regner nesten med at mensen kommer i morgen, siden det hadde vært typisk etter å ha brukt 2-300kr på tester. :gjeiper:

(Jeg har ikke jernmangel, om det er relevant.)

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg holder på å bli sprø! å trenger litt svar.. jeg går på p pillen, å har bestandig mensen på akkurat samme tidspunkt hver måned.. men denne månen har jeg nå gått 5 dager over tiden. å skulle egentlig nå begynt på et nytt pille brett, men fikk beskjed fra en vennine om at det måtte jeg ikke gjør i tilfelle jeg var gravid. Har nå tatt to tester som begge viser negativ, men klarer ikke slippe tanken om at jeg kanskje kan være gravid(jeg har jo ingen tengn på at mensen kommer) å om jeg ikke er gravid, hva er det da? bør jeg gå til legen?

Skrevet

Jeg pleide å ha skikkelig regelmessig mensen. Men etter jeg slutta med p-piller så kludra alt seg til. Nå kan jeg fint "hoppe over" en mensen, eller få den to uker for sent eller for tidlig. Ellers lever jeg sunt og fint og har ikke for lite fett. Tror det er naturlig at mensen-syklusene forandrer seg. Kanskje spesielt etter p-pillebruk.

Ellers kan det hende du er for tynn eller trener for mye. Jenter med BMI under 18 har mye skeldnere mensen. Og jenter med en BMI under 15 pleier å miste den helt. Det samme gjeler jenter med en fettprosent på 10-15%, tror jeg. Eller det kan ha noe med å gjøre hva du spiser eller hvordan du sover eller lignende. Så det kan hende du ikke er så sunn som du tror?

Også, hvor mange år er du? For er du under 20 pleier menstrasjonssyklusene å forandre seg veldig :)

Gjest anonym
Skrevet

Jeg pleide å ha skikkelig regelmessig mensen. Men etter jeg slutta med p-piller så kludra alt seg til. Nå kan jeg fint "hoppe over" en mensen, eller få den to uker for sent eller for tidlig. Ellers lever jeg sunt og fint og har ikke for lite fett. Tror det er naturlig at mensen-syklusene forandrer seg. Kanskje spesielt etter p-pillebruk.

Ellers kan det hende du er for tynn eller trener for mye. Jenter med BMI under 18 har mye skeldnere mensen. Og jenter med en BMI under 15 pleier å miste den helt. Det samme gjeler jenter med en fettprosent på 10-15%, tror jeg. Eller det kan ha noe med å gjøre hva du spiser eller hvordan du sover eller lignende. Så det kan hende du ikke er så sunn som du tror?

Også, hvor mange år er du? For er du under 20 pleier menstrasjonssyklusene å forandre seg veldig :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg er 21.. å har gått på pillen i fem år, å alltid fått mensen på samme dag. er veken overvektig ellr for tynn.. å tror jeg har et ok kosthold. så det er litt rart.. men som kjæresten min sier.. det kan jo bare være stress.. men det er jo ikke så lett å ikke tenke på det. å om jeg er gravid er jo en ting.. men er jeg ikke det, hva kan da være galt..

Skrevet

Det er som du sier, det kan være pga. stress. Noen reagerer veldig lett på dette, ved at mensen uteblir. En annen ting kan være at hormonene bare er i ubalanse.

Men siden du bekymrer deg veldig over dette nå, kan det være nok til at mensen i hvert fall uteblir.

Hvorfor ikke bare ta deg en tur til legen?

Skrevet

Hvorfor ikke bare ta deg en tur til legen?

Det beste er vel å gå til legen:)

Jeg har opplevd å ikke ha det i et helt år. Og legen sa ikke noe spesiellt på det..

Gjest anonym
Skrevet

ja, det er det jeg har kommet fram til.. om ikke mesen er kommet om ett par dager..så går jeg til legen.. tror nok det kan roe meg ned litt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...