Gjest jente17 Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Håper noen kan hjelpe meg. Typen min kommer på besøk i ettermiddag. Han jobber i en annen by og har endelig fått fri for å besøke meg, så det er ikke aktuelt å avlyse! Men jeg har et problem. Obs! litt ekkelt, har nemlig fått diare. Vil ikke at typen min skal merke det. Har en knøttliten leilihet med skikkelig tynne vegger å vil ikke at han skal lukte/høre noe! Kanskje litt teit spørsmål, men kan jeg bruke en tampong oppi der? Vil det på en måte hindre at ting kommer ut. Hvis dere skjønner hva jeg mener :gjeiper:
Nyterlivet Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Nei, en tampong skal ikke i rumpa. Gå heller til et apotek og få råd der.
stitch Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Dra på apoteket å kjøp imodium, itillegg hjelper det å drikke farris.
Gjest jente17 Skrevet 22. mars 2010 #5 Skrevet 22. mars 2010 Takk for svar! Har hørt om imodum, men ei venninne tok det en gang hun var dårlig og fikk forstoppelse. I to uker! vet ikke om jeg tør ta det. Ei venninne fåreslo tampong, men kanskje hun er litt dum hun også. Skjønner ikke helt hva som er så farlig med det, men men... :gjeiper: Kan prøve farris da kanskje.
Gjest maya76 Skrevet 22. mars 2010 #6 Skrevet 22. mars 2010 Takk for svar! Har hørt om imodum, men ei venninne tok det en gang hun var dårlig og fikk forstoppelse. I to uker! vet ikke om jeg tør ta det. Ei venninne fåreslo tampong, men kanskje hun er litt dum hun også. Skjønner ikke helt hva som er så farlig med det, men men... :gjeiper: Kan prøve farris da kanskje. Det som kan skje er at tampongen forsvinner langt oppi endetarmen, og kan gå videre i tykktarmen.... Og da ender du på operasjonsbordet.... Samme prinsipp som at en skal være ytterst forsikig med å putte en vibrerende dildo i rumpa uten å holde igjen, har vært endel av de som har endt med store smerter, pinlig legevaktbesøk og innleggesle på kirugen... Foreslår at du kjøper Imodium Comp. De virker veldig fint, og de fjerner også luft som en gjerne får i forbindelse med diare. Likadan kan du kjøre på med Idoform melkesyrebakterie kaplser, de er helt ufarlige og gjenbalanserer bakteriefloraen i magetarmsystem! Imodium Comp skal du i teorien ikke bli forstoppet av så lenge du følger anbefalt dosering. Kjerringråd mot diare er også; potetmel utrørt i vann, avsilet risvann med litt sukker i, blåbærsaft. Unngå mye melkeprodukter og ren melk når du har diare. Uansett; jeg ville gått for imodium comp eller vanlig imodium siden de virker raskt!! Men for all del; ikke noen tampong oppi hekken da....
Gjest Smaragd Skrevet 22. mars 2010 #7 Skrevet 22. mars 2010 Det rigtige å gjøre her er å ringe typen og avlyse besøket. Diare er som regel svært smittsomt, og du vil da vel ikke smitte ham med vitende vilje? Man skal vere hjemme og ikke vere i kontakt med andre i 48 timer etter siste symptom, på samme måte som med oppkast. Ellers smitter man bare andre og man blir ikke kvitt det. (Kjempetravelt for de i barnehager og skoler at ikke alle følger denne regelen! Blir jo aldri kvitt det!) Ring ham og si du er syk, og at du ikke vil smitte ham. Men si du håper han har muligheten å komme en annen dag istedet
aline Skrevet 22. mars 2010 #8 Skrevet 22. mars 2010 Jeg ville også gått for imodium eller imodium comp, kjøpes lett og greit på apotek og er IKKE farlig. ja, du kan kanskje stoppe godt opp, men selv har jeg ikke opplevd å få forstoppelse i to uker bare pga kort bruk av dette. Og jeg har brukt det MYE!!! (har irritabel tarm og i perioder kronisk diare) Det du skal tenke på er hvorfor du har diare, for det å ta imodium i seg selv er ikke farlig, men det de nevner i forpakningen er at diare i utgangspunktet er en reaksjon fra kroppen på noe som ikke skal være der. Det er altså ofte en grunn til at du får diare, og er det bakterier eller lignende, og du stopper det opp, så blir det bare lenger i kroppen. får du derimot diare pga stress eller lignende, slik jeg gjør, så er det ingen fare med å bruke imodium. Det den gjør, er rett og slett å roe ned en overaktiv tarm (tarmen blir overaktiv om det er noe den trenger å kvitte seg med= diare). ville ikke puttet tampong oppi der nei..
Gjest jente17 Skrevet 22. mars 2010 #9 Skrevet 22. mars 2010 Det rigtige å gjøre her er å ringe typen og avlyse besøket. Diare er som regel svært smittsomt, og du vil da vel ikke smitte ham med vitende vilje? Man skal vere hjemme og ikke vere i kontakt med andre i 48 timer etter siste symptom, på samme måte som med oppkast. Ellers smitter man bare andre og man blir ikke kvitt det. (Kjempetravelt for de i barnehager og skoler at ikke alle følger denne regelen! Blir jo aldri kvitt det!) Ring ham og si du er syk, og at du ikke vil smitte ham. Men si du håper han har muligheten å komme en annen dag istedet Men det er så lenge siden jeg har sett han, jo! Å han er så opptatt. Har ikke lyst å avlyse. Er veldig flink å vaskw hender å sånt. Det må da hjelpe? Jeg ville også gått for imodium eller imodium comp, kjøpes lett og greit på apotek og er IKKE farlig. ja, du kan kanskje stoppe godt opp, men selv har jeg ikke opplevd å få forstoppelse i to uker bare pga kort bruk av dette. Og jeg har brukt det MYE!!! (har irritabel tarm og i perioder kronisk diare) Det du skal tenke på er hvorfor du har diare, for det å ta imodium i seg selv er ikke farlig, men det de nevner i forpakningen er at diare i utgangspunktet er en reaksjon fra kroppen på noe som ikke skal være der. Det er altså ofte en grunn til at du får diare, og er det bakterier eller lignende, og du stopper det opp, så blir det bare lenger i kroppen. får du derimot diare pga stress eller lignende, slik jeg gjør, så er det ingen fare med å bruke imodium. Det den gjør, er rett og slett å roe ned en overaktiv tarm (tarmen blir overaktiv om det er noe den trenger å kvitte seg med= diare). ville ikke puttet tampong oppi der nei.. Kanskje venninna mi overdreiv litt, da. Siden alle anbefaler sånn imodium. Det med tampong gjør de på døde mennesker på sykehjem. Venninna mi jobber på et. Tenkte kanskje det funka på levende å :gjeiper: Men skjønt det ikke er bra nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå