Papayadreamer Skrevet 22. mars 2010 #1 Skrevet 22. mars 2010 Har en datter på 3 år. Har aldri egentlig vært plaget med kviser før. Men for 2 år siden hadde jeg litt på kinn, hake og rygg og valgte å begynne med Diane. Da blusset det opp og jeg har aldri vært så ille som da. Det trakk seg sakte men sikkert vekk etter 6 mnd på pillen. Begynte også og gå oppover i vekt etter jeg startet på Diane noe jeg aldri har hatt problemer med før. For ca 6 mnd siden fikk jeg Periorial Dermatitt(en kviselignende tilstand rundt munnen) Og fikk Antibiotika i form av Tetralysal. Noe som funket kjempe fint. Jeg holder nå på med min 2 kur, og er så og si kvisefri. Jeg bruker også en krem som heter skinoren. Mitt problem er når jeg hadde kviser var jeg kjempe deprimert, selvtillit som en gammel sokk. Nå som jeg er kvise fri har jeg også perioder hvor jeg blir deprimert, blir nesten en selvmordskandidat. Spesielt uka før mensen. Kjefter på ungen, blir lei meg, deppa og tåler ingen ting. Livet er bare grått og ting er 20 ganger tyngre enn "vanlige" dager. Jeg vet jeg burde slutte med Pillen. Typene sier jeg burde for det er ikke greit slik det er nå i perioder. Jeg prøver og ta meg sammen men overanalyserer alt han sier. Gråter meg ofte stille i søvn over helt teite ting. Han merker ikke jeg gråter. Problemet mitt er at jeg er så utrolig redd for å få tilbake kvisene mine igjen, spesielt rett før sommeren. men samtidig hadde det vært deilig og kanskje gå litt ned i vekt. Har også fått et veldig matsug etter jeg begynte på pillen. Trener og spiser sunt men føler ikke jeg har kontrollen alikavel. Jeg skal nok gå på en Antibiotika kur til før sommeren og det jeg lurer på er: Vist jeg slutter på pillen under en Anibiotika kur mot kviser, er vel sjansene ganske så små at jeg skal få kviser da? Ble litt klussete dette her..men er takknemlig for svar:)
Boblee Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Kan du ikke snakke med legen din om dette? Kanskje det er mulighet for å få byttet til en annen type pille, som ikke gir deg slike bivirkninger?
Gjest papayadream Skrevet 22. mars 2010 #3 Skrevet 22. mars 2010 Jo har pratet med han. Han mener også jeg burde slutte. Det har han sagt hele tiden. Bare meg som har tviholdt på disse pillene av min store kvisefrykt. Vist jeg slutter nå så tror jeg desverre ikke jeg noen gang tørr og tilsette kroppene min fler av disse kunstige hormonene. Slutter jeg på di gamle og begynner på nye vet jeg ialfall at jeg har en periode forann meg med masse hormon styr.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå