Gå til innhold

planlegge bursdag

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja tittelen sier seg selv i grunn...

Men nå skal vi har bursdagsfeiring i familien og vi bruker å invitere alle (ca 20 stk med stort og smått). Det er vanlig å ha middag og kaker. Jeg er ikke noe superglad i å lage mat eller bake kaker. Så tar gjerne mot tips. feks enkle middager til så mange gjester og kaker jeg kan bake tidligere i uken og fryse feks eller som blir bedre hvis de for stå seg litt. Tar gjerne i mot gode kaker som alltid slår an hos dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs litt hvor gamle folk er. Eller hvor interessert de er i nye retter osv. Disse rette er veldig raske og lette å lage og de fleste liker det :) Og server en salat til, uansett hva du serverer. Det kan gå fort. Bare hakk opp tomat, agurk, løk, salatblader og sleng i noen ananasbiter for eksempel.

Er det er for barn vil jeg anbefale:

Hovedrett: Pølser (alltid en slager hos barna)

Dessert: Brownie etter pose (for eksempel Sids Brownies eller Toro brownies kake pose, kan fryses)

Litt for alle:

Hovedrett: Hjemmelagd pizza (veldig lettvint å spise og godt! Kan fryses)

Dessert:Vaniljeis med varme bær varm opp bjørnebør/blåbær/kirsebær og ha til isen. Nyyyydelig)

For et voksent selvskap (men går fint med et par barn)

Hovedrett: Ovnsbakt kylling med for eksempel nøtter, tomater, hvitløk, løk, sitron, chilli, rotgrønnsaker, osv, serveres med couscous (veldig god, ganske imponerende og lett)

Dessert: Pavlova (både lettere å lage og godere enn bløtkake synes jeg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...