Gå til innhold

Hvordan


Yoshimi

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt på meg ganske mye de siste årene og har bestemt meg for at nok er nok. Jeg vil inn i klærne mine igjen, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem. Kostholdet skal nok gå bra, men hvilke trening skal jeg velge? Om ikke så lenge skal jeg flytte og må derfor vente litt med treningsstudio så skulle gjerne fått noen tips til trening hjemme. Holder det med rask gange, jogging og sykling? I tilegg til styrkeøvelser?

Hvor mye kan en regne med å klare å gå ned i mnd?

Noen som har noen synspunkter eller tips å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lagt på meg ganske mye de siste årene og har bestemt meg for at nok er nok. Jeg vil inn i klærne mine igjen, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem. Kostholdet skal nok gå bra, men hvilke trening skal jeg velge? Om ikke så lenge skal jeg flytte og må derfor vente litt med treningsstudio så skulle gjerne fått noen tips til trening hjemme. Holder det med rask gange, jogging og sykling? I tilegg til styrkeøvelser?

Hvor mye kan en regne med å klare å gå ned i mnd?

Noen som har noen synspunkter eller tips å komme med?

Som forrige innsender påpekte så har det vært skrevet mye om dette i tidligere innlegg. Det er allikevel et par ting jeg vil si deg.

For å gå ned i vekt må du forbrenne mer enn du spiser. Hvis du vil gå ned på en sunn og varig måte må du regne med at det går smått, maks ca. 0,5 kg per uke. Det kan tenkes at du kan gå ned litt mer enn dette til å begynne med hvis du er virkelig overvektig, dvs. BMI på godt over 25.

Det er ingen som har sagt at du må i treningsstudio for å få trent bra. Selv trente jeg jogging i mange år, mine eneste investeringsutgifter var joggeskoene og shortsen. Sykling er en del dyrere, men jeg synes det er mye morsommere enn jogging. Alt som gjør at du får opp pulsen er god trening. Husk på at du skal ikke trene så hardt at du får blodsmak i munnen, spesielt ikke til å begynne med. Ta det rolig, ligg for det meste på rundt 60-70% av makspuls. Husk å ha med en vannflaske hvis du skal ta lange økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...