Gå til innhold

Kan ikke komme i bryllupet til venninne....

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Huff, nå har jeg klart å rote meg borti noe jeg gjerne skulle vært foruten..

For ett år siden fikk jeg vite at en venninne skulle gifte seg i midten av juli i år, og at jeg måtte holde av denne datoen. Vi var gode venninner før, men de siste tre åra har jeg sett henne kanskje tre ganger, hun er veldig travelt opptatt med to små barn. Det yngste barnet har jeg faktisk ikke fått sett enda, og det er snart 5 måneder gammelt. Vi bor på samme sted, så det er ikke det som er problemet. Likevel virker det rett og slett bare ikke som hun gidder å holde kontakten med meg.

Uansett, for et par måneder siden ringte min mor meg og lurte på om jeg og samboeren ville være med til Tyrkia i begynnelsen av juli og to uker frem i tid - de skulle spandere alt. Dette ble vi veldig glade for, da hele familien min med følge skulle være med, og vi takket selvfølgelig ja.

Bryllupet til venninnen min var gått i glemmeboksen, helt til jeg for noen dager siden åpnet postkassen, og fant invitasjonen til bryllupet - som er dagen før jeg kommer hjem.

Ops! Hva gjør jeg? Har helt klart mest lyst til å bli med familien min på ferie, men har sååå lite lysst å si at jeg ikke kommer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, nå har jeg klart å rote meg borti noe jeg gjerne skulle vært foruten..

For ett år siden fikk jeg vite at en venninne skulle gifte seg i midten av juli i år, og at jeg måtte holde av denne datoen. Vi var gode venninner før, men de siste tre åra har jeg sett henne kanskje tre ganger, hun er veldig travelt opptatt med to små barn. Det yngste barnet har jeg faktisk ikke fått sett enda, og det er snart 5 måneder gammelt. Vi bor på samme sted, så det er ikke det som er problemet. Likevel virker det rett og slett bare ikke som hun gidder å holde kontakten med meg.

Uansett, for et par måneder siden ringte min mor meg og lurte på om jeg og samboeren ville være med til Tyrkia i begynnelsen av juli og to uker frem i tid - de skulle spandere alt. Dette ble vi veldig glade for, da hele familien min med følge skulle være med, og vi takket selvfølgelig ja.

Bryllupet til venninnen min var gått i glemmeboksen, helt til jeg for noen dager siden åpnet postkassen, og fant invitasjonen til bryllupet - som er dagen før jeg kommer hjem.

Ops! Hva gjør jeg? Har helt klart mest lyst til å bli med familien min på ferie, men har sååå lite lysst å si at jeg ikke kommer..

Jeg ville reist med familien. Du kommer til å få mye mer ut av det enn bryllupet til din venninne. Det virker uansett som om dere har glidd litt i fra hverandre.

Gjest Blondie65
Skrevet

Hva er det verste som kan skje når venninnen din får vite at du ikke kommer? Er Tyrkiaturen verdt det?

Er det sånn at du egentlig hvis du kunne velge helt fritt helst ikke ville gått i brylluppet (se bort fra Tyrkiaturen)?

Jeg kan ikke si at jeg synes du er noe til venninne som ikke noterer i kalenderen noe såpass viktig som dato for din venninnes bryllup. Og grunnen til at du ikke har gjort det er nettopp at du ikke synes venninnnen din er viktig. Det kan godt være jeg tar feil, men i såfall er du et usedvanlig klumsehode.

Du må selvsagt sporenstreks melde avbud på brylluppet dersom du ikke ønsker å gå. Du må også være forberedt på å forsvare denne avgjørelsen dersom det blir spørsmål.

Skrevet

Dra på ferie med god samvittighet. Venninna di er veldig sent ute med invitasjoner til bryllup midt i fellesferien, og det kan ikke forventes at man husker slike datoer et helt år (og når man ikke har hørt noe mer, så kan jo faktisk bryllupet være avlyst for alt man vet). Dessuten høres det ikke ut som noe stort tap å miste det (ikke-eksisterende) vennskapet der dersom hun blir sur og slikt...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dra på ferie! Og når det gjelder dette med å huske datoer... forloveren min husker enda ikke datoen og to ganger har jeg fått sms der hun spør når det er (ene gangen mens jeg sto i prøverommet og prøvde brudekjolen før jeg skulle ta den med meg). Siste gangen var da venninnegjengen var ute og spiste og jeg hadde levert ut innbydelsene, da klarer hun også å si feil dato selv om hun nesten sitter med kortet i hånda. Litt avsporing men... Det er lett å glemme og det er også midt i fellesferien. Hun burde da kanskje ha sendt ut en påminnelse om datoen ved juletider eller lignende. Uansett så er det ikke noe galt i å melde avbud når jeg leser hvordan du beskriver forholdet deres :) Ønsker hun en forklaring så si det som det er.

Skrevet

Herlighet - dra på ferie med god samvittighet. :) Man kan ikke bli fornærmet over sånne ting når man skal feire bryllup midt i fellesferien. Det virker jo ikke som dere er sånn supernære heller?

Skrevet

Hva er det verste som kan skje når venninnen din får vite at du ikke kommer? Er Tyrkiaturen verdt det?

Er det sånn at du egentlig hvis du kunne velge helt fritt helst ikke ville gått i brylluppet (se bort fra Tyrkiaturen)?

Jeg kan ikke si at jeg synes du er noe til venninne som ikke noterer i kalenderen noe såpass viktig som dato for din venninnes bryllup. Og grunnen til at du ikke har gjort det er nettopp at du ikke synes venninnnen din er viktig. Det kan godt være jeg tar feil, men i såfall er du et usedvanlig klumsehode.

Du må selvsagt sporenstreks melde avbud på brylluppet dersom du ikke ønsker å gå. Du må også være forberedt på å forsvare denne avgjørelsen dersom det blir spørsmål.

Ja, for å huske en muntlig dato for et år siden burde være grunn nok til å dømme henne for å være en dårlig venn.

Eh.

Sambo klusser til og med med termindatoen vår. I fjor glemte jeg bursdagen til faren min, selv om den har vært på samme dato i 20 år. Faddere spør stadig når termindato er igjen.

Nei, TS, kos deg på ferie du :) det er tross alt midt i fellesferien, og invitasjonene har kommet ut litt vel sent..

Skrevet

Dra på ferie og kos deg, med god samvittighet! :) Hadde det vært din bestevenninne, og dere hadde omgått hverandre daglig hadde saken vært en helt annen, men når dere møtes i snitt en gang i året, så...

Selv om du har fått en muntlig beskjed om at bryllupet er da og da, så er det søren ikke lett å huske når det er så langt fram i tid. Og du er sikkert ikke den eneste som ikke kommer, de fleste som reiser bort i fellesferien, bestiller vel turen før man er i slutten av mars..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...