Gå til innhold

Ny frontrute.. Pris


ShiningStar

Anbefalte innlegg

Har fått en sprekk på frontruten, med passasjersiden.. Noen her inne som har byttet rute før. Lurer på om det er en steinsprutskade så forsikringen vil vel dekke noe av det.. Sprekken går ifra kanten på ruta og ca 4-6 cm innover.

Har delkasko på bilen. Noen her inne som har byttet rute før og hvor mye må jeg regne med å betale selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Har fått en sprekk på frontruten, med passasjersiden.. Noen her inne som har byttet rute før. Lurer på om det er en steinsprutskade så forsikringen vil vel dekke noe av det.. Sprekken går ifra kanten på ruta og ca 4-6 cm innover.

Har delkasko på bilen. Noen her inne som har byttet rute før og hvor mye må jeg regne med å betale selv..

Jeg mener å ha hørt på reklame at du kan fikse ruten gratis dersom sprekken er mindre enn ca 6 cm (dersom du har kasko/delkasko).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei!

Ser du har fått flere svar allerede, men tenkte jeg også kunne svare...

Etter innbruddsforsøk i bilen min hadde frontruten en sprekk som strakk seg over nesten hele nedre halvdel, slik at hele ruten måtte byttes. Det betalte jeg mellom 2000 og 2500 kroner for (ble ikke tatt på forsikring ellernoe, så dette var ikke en egenandel, men hele prisen for ruteskift).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenandel for bytting av frontrute ved steinsprutskade er 2000 kroner.

Eller 1000,- som jeg betalte i fjor. Noen frister også med gratis ruteskift... så om du har betalt 2000,- så er jo det litt dumt om da ikke egenandelen har blitt oppjustert den siste tiden.

Endret av Hanselot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Annonse

Det er ikke så vanskelig å bytte ruta selv, men man må være to, og er en liten jobb å få lista på plass. Gjør helst jobben inne, det tar par timer og hansker kan man ikke bruke mot kulda ute.

Vi kjøpte nytt vindu av en bilopphugger. Tror vi betalte 300 for ruta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...