Gå til innhold

X-røykere!


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Sluttet dere å røyke helt eller røyket/røyker dere til fest og i gode selskaper?

  • 6 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Sluttet dere å røyke helt eller røyket/røyker dere til fest og i gode selskaper?

Nå har jeg riktignok bare vært røykfri i 3 dager, så jeg regnes kanskje ikke som "ekte" X-røyker enda. Men jeg må si at for min del er det enten eller, og det tror jeg gjelder veldig mange. Å røyke på fest er bare å trigge lysten til å bli fastrøyker igjen. Jeg skal i hvert fall unngå det... :)

Skrevet

Jeg sluttet for 5 mnd siden så det er ikke så lenge enda, men jeg har kuttet helt. Orker ikke tanken på røyk.

Skrevet

Full stopp. Etter halvannet år kan jeg nok si sikkert at jeg hadde kastet opp av en sigarett, uansett når/hvor jeg tok den.

Skrevet

jeg stumpet røyken den 13 januar i år. Og har ikke tenkt å starte igjen

Personlig tror jeg at det er som alkoholikere ,du kan ikke bare ta EN drink uten at du sprekker.

I allefall lever jeg etter min egen regel,jeg kan aldri ta en røyk igjen-for da sprekker jeg.

Skrevet

Sluttet på ordentlig to ganger. Første gang sluttet jeg i ett år først, bestemte meg for å prøve å festrøyke litt og endte opp med å røyke på fulltid igjen. Så det fungerte definitivt ikke for meg. Sluttet helt for et par år siden, har vært røykfri siden da :happy:

Skrevet
Sluttet på ordentlig to ganger. Første gang sluttet jeg i ett år først, bestemte meg for å prøve å festrøyke litt og endte opp med å røyke på fulltid igjen. Så det fungerte definitivt ikke for meg. Sluttet helt for et par år siden, har vært røykfri siden da :happy:

Ganske likt her. Sluttet helt en gang, alt gikk fint lenge. Begynte så å ta en røyk i ny og ne med forskjellige unnskyldninger (fester, deilig vær, dårlige dager osv). Det tok ikke lang tid før jeg var igang igjen for fullt. Kuttet det helt ut igjen for et par år siden og elsker å være ikkerøyker! Da jeg nylig hadde sluttet å røyke tok det ikke så lang tid før jeg fikk problemer med røykelukt, og så gikk det seg gradvis til. Nå synes jeg det er "normalt ubehagelig" om f.eks. folk røyker på busstoppet. Det hender fristelsen kommer, noen situasjoner er verre en andre, men jeg har nulltoleranse. Får jeg lyst på røyk tenker jeg på hvor slitsomt det ville vært om jeg ble avhengig igjen, og så manner jeg meg opp og står imot. ;)

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet (endret)

Syns ikkje man kan kalle seg for eks-røyker om man fest-røyker. Da er man det i stede for.

Stumpa røyken for 3 gang i september eller oktober i fjor, og skal aldri begynne igjen, selv om det er skikkelig irriterende at alle eg kjenner røyker.

Endret av Syrin_Ulven
Skrevet

Jeg hadde røyket i 8 år når jeg sluttet for ca et halvt år siden, er ikke noe problem for meg og av å til ta en såkalt fest røyk. Har ikke noe røyk sug i hverdagen, og det var også derfor jeg sluttet. Det eneste jeg merker er at livet er blitt mye kjedeligere etter jeg sluttet å røyke..

Skrevet
Ganske likt her. Sluttet helt en gang, alt gikk fint lenge. Begynte så å ta en røyk i ny og ne med forskjellige unnskyldninger (fester, deilig vær, dårlige dager osv). Det tok ikke lang tid før jeg var igang igjen for fullt. Kuttet det helt ut igjen for et par år siden og elsker å være ikkerøyker! Da jeg nylig hadde sluttet å røyke tok det ikke så lang tid før jeg fikk problemer med røykelukt, og så gikk det seg gradvis til. Nå synes jeg det er "normalt ubehagelig" om f.eks. folk røyker på busstoppet. Det hender fristelsen kommer, noen situasjoner er verre en andre, men jeg har nulltoleranse. Får jeg lyst på røyk tenker jeg på hvor slitsomt det ville vært om jeg ble avhengig igjen, og så manner jeg meg opp og står imot. ;)

Ja, sånn har jeg det og! Har faktisk begynt å få hodepine om jeg er i et rom med mye røyk.

dessuten gjorde jeg noe smart: jeg regnet ut hvor mye det kom til å koste meg om jeg fortsatte å røyke resten av livet. regnet ut fra hvor mange jeg røyka om dagen (det var mange, ofte gikk det en 20-pakning hver dag) og hvor gammel jeg antageligvis blir. Tok ikke med prisøkning, likevel ble det på godt over en million, så vidt jeg husker. Så hvis jeg ble frista tenkte jeg bare "den ene røyken der kan fort koste deg 1.387.432 kroner. Er det verdt det?" Svaret ble nei.

Skrevet
Ja, sånn har jeg det og! Har faktisk begynt å få hodepine om jeg er i et rom med mye røyk.

dessuten gjorde jeg noe smart: jeg regnet ut hvor mye det kom til å koste meg om jeg fortsatte å røyke resten av livet. regnet ut fra hvor mange jeg røyka om dagen (det var mange, ofte gikk det en 20-pakning hver dag) og hvor gammel jeg antageligvis blir. Tok ikke med prisøkning, likevel ble det på godt over en million, så vidt jeg husker. Så hvis jeg ble frista tenkte jeg bare "den ene røyken der kan fort koste deg 1.387.432 kroner. Er det verdt det?" Svaret ble nei.

:fnise: Sånn tror jeg sannelig jeg også skal begynne å tenke!

Skrevet
Hei!

Sluttet dere å røyke helt eller røyket/røyker dere til fest og i gode selskaper?

jeg hadde røyket i 8 år, sluttet for 8 år siden i år, og måtte slutte helt. Jeg prøvde meg på å slutte ett par ganger før siste forsøk, og festrøyket litt nå og da, det gikk alltid over i fast røyking igjen.

For meg var det helt jævlig å slutte, jeg var avhenig og savner røyket hver dag, det tok ganske lang tid før jeg kom over den kneika, men når jeg først var over den, har det aldri vært ett øyeblikk jeg har angret på at jeg sluttet, eller der jeg har savnet røyken på en måte som har gjort at jeg har lyst til å smake.

Tror ikke jeg skal prøvesmake noensinne, er redd jeg er som en alkoholiker der ja, og blir avhengig igjen etter ett forsøk.

Må bare kommentere siste gjest: Hva i alle dager er det som gjør livet kjedeligere bare pga røyk?

Livet mitt ble heldigvis verken kjedeligere eller mer spennende pga røyk, jeg gjør stort sett det samme både med og uten, og det å ikke røyke hindrer meg ikke i å gjøre noe.

Skrevet

Jeg sluttet helt for over 1år siden, da jeg ble gravid.

Jeg har tatt en og annen festrøyk etter det, men bare til fest.

Har ikke tenkt å begynne igjen, bare for å gå igjennom det samme slite med å slutte..

Skrevet

Jeg har vært røykefri i to år nå. Og røyker absolutt aldri. Stoppet på dagen, uten hjelp med plaster eller noe.

Skrevet

Jeg sluttet i fjor sommer, og det har hendt noen få ganger at jeg har tatt en halv røyk på fest bare for selskapets (og dumskapens/fyllas) skyld, men da har det som sagt blitt med en halv, det har vært skikkelig ekkelt etter bare et par trekk og jeg stumpet den og hadde ikke lyst på mer. Har heller ikke lyst på i hverdagen, overhodet.

Ser ikke på meg selv som en røyker av den grunn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...