Gå til innhold

Progressiv brille


Chicken!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er nærsynt (rundt -2.5) og skal nå skaffe meg nye briller. Jeg så da etter tilbud, og overalt står det at det er tilbud på progressive briller..

Så jeg bare lurte på hva progressive briller er, og om jeg, som nærsynt, trenger å bruke disse slags brillene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Progressive briller betyr at glasset er slipt i felt med ulike styrke, sånn at det er et parti for å lese og et for å se langt med.

Du trenger altså ikke disse brillene, nei. De er generelt en god del dyrere en vanlige brilleglass, så det er greit å slippe unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt meg progressive briller. Har klart å holdt meg unna lenge, men nå hadde jeg problem å lese adressene på brevene på jobb, så da så...Kom på 8200,- og da kostet innfatningen 1900,-. Hadde heldigvis klart å vinne gavekort på 8000,- som jeg (eller mannen...) gav 4000 for, så da ble det jo ikke så gale. Så vær glad så lenge du klarer å holde deg unna. Men det kommer ofte med alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne det passe for deg å reise til Nordby, Sverige? Der kjøpte jeg de siste progressive brillene mine. Jeg har skjeve hornhinner, er nærsynt og det meste er galt. Men på Nordby fikk jeg kjempefine, lette briller i kledelige design til kr 2 800,- Jeg har nå brukt dem i et halvt år og er kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne det passe for deg å reise til Nordby, Sverige? Der kjøpte jeg de siste progressive brillene mine. Jeg har skjeve hornhinner, er nærsynt og det meste er galt. Men på Nordby fikk jeg kjempefine, lette briller i kledelige design til kr 2 800,- Jeg har nå brukt dem i et halvt år og er kjempefornøyd!

ja det var billig, ikke lett for oss på vestlandet å få til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det var billig, ikke lett for oss på vestlandet å få til slikt.

Nå bruker jeg bare "vanlige" briller, men de kjøper jeg billig fra Favoptic. De har også progressive glass (490 kr i tillegg).

Kanskje det kan være noe for deg ToveM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg bare "vanlige" briller, men de kjøper jeg billig fra Favoptic. De har også progressive glass (490 kr i tillegg).

Kanskje det kan være noe for deg ToveM?

Takk for tips, men tror nok dette kanskje passer best for de med helt vanlige +/- briller. Med skjeve horhinner og diverse, er det alltid best å få tatt synsprøve og kjøpe briller hos en optiker. Har egentlig alltid lurt på hvordan en kan få kjøpe skikelige briller via nettet.Nå fikk jeg heldogvis briller til en god pris, og regner med det er i alle fall bortimot 3 år til neste gang. Skal i alle fall sjekke hva briller evt. kommer på i Spania, kanskje det kan være en ide å kjøpe hvis jeg er på ferie der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, men tror nok dette kanskje passer best for de med helt vanlige +/- briller. Med skjeve horhinner og diverse, er det alltid best å få tatt synsprøve og kjøpe briller hos en optiker. Har egentlig alltid lurt på hvordan en kan få kjøpe skikelige briller via nettet.Nå fikk jeg heldogvis briller til en god pris, og regner med det er i alle fall bortimot 3 år til neste gang. Skal i alle fall sjekke hva briller evt. kommer på i Spania, kanskje det kan være en ide å kjøpe hvis jeg er på ferie der.

Jeg har skjeve hornhinner og er nærsynt. Jeg går jevnlig til kontoll hos optiker, får utskrift av brilleseddelen og sender den til Favoptic og får slik briller tilpasset mine øyne.

Men jeg har altså ikke progressive briller og vet ikke om det krever en annen type tilpasning/oppfølging.

(billig og bra er min erfaring med Favoptic)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Progressive briller krever at man måler høyden på pupillene mens innfatningen er på. Kan ikke bestilles på nettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Progressive briller krever at man måler høyden på pupillene mens innfatningen er på. Kan ikke bestilles på nettet!

Man kan bestille progressive briller på nettet ved at en merker av med tusj på prøveinnfatningene hvor pupillen er.

Har bestilt briller fra favoptic flere ganger og er kjempefornøyd med kvaliteten på brillene og servicen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...