Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mars 2010 #1 Skrevet 20. mars 2010 Hei. Jeg tok abort i begynnelsen av desember i fjord. Grunnen til at jeg ble gravid i første omgang var glemsel av pillen. 2. gang jeg fikk mensen etter abort så begynte jeg på p-pillen ettersom legen sa at det var greit, og det er her jeg er litt i tvil om hva som skjer. Jeg går på Synfase, og gjennom hele dette brettet har jeg småblødd. Ikke rødt, friskt blod, men brunt blod som jeg regner med er gammelt blod. Sånn pleier det jo å være den første dagen i mensen, at det første blodet som kommer ut er brunt. Men jeg har altså hatt slike småblødninger gjennom hele brettet. Men nå er jeg komt til de røde pillene, altså pillene for uka jeg får mensen, og mensen kommer ikke. Jeg har sluttet å blø. Før har jeg alltid kunne sagt når jeg ville få mensen fordi puppene mine ble VELDIG ømme og de svulmet opp, men nå er det ingenting. De klør, og jeg har PMS. Det er stort sett det. Hvorfor kommer ikke mensen på de røde pillene? Er det bare litt uregelmessig ettersom jeg tok abort før jul? Kjenner at jeg er litt smånervøs. Man kan vel ikke bli gravid så fort etter en abort? Vi har vært veldig forsiktige, og jeg har vært nøysommelig med pillen. Setter stor pris på svar.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mars 2010 #2 Skrevet 20. mars 2010 Hei, Du bør nok ta en ny test, evt. ta en tur til legen. kløe i form av små stikk i puppene sammen med pms kan tyde på at du er gravid..enkelte kan være veldig fruktbare rett etter en abort... alt det beste, lykke til uansett utfall:)
Gjest Lottere Skrevet 20. mars 2010 #3 Skrevet 20. mars 2010 Hei, Du bør nok ta en ny test, evt. ta en tur til legen. kløe i form av små stikk i puppene sammen med pms kan tyde på at du er gravid..enkelte kan være veldig fruktbare rett etter en abort... alt det beste, lykke til uansett utfall:) Nei, og nei, og nei. Huff. Jeg får komme meg ut og kjøpe en ny test. Eventuelt håpe på at jeg begynner å blø igjen snart...
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mars 2010 #4 Skrevet 20. mars 2010 Men jeg kan vel ikke ha blitt gravid?? Vi brukte kondom de få gangene vi hadde sex fær jeg begynte på pillen igjen, og pillen har jeg jo tatt til fast tid hver dag etter at jeg begynte på 1. dagen i forrige menstruajson. Jeg syns dette er litt umulig.
Gjest WendyClear Skrevet 20. mars 2010 #5 Skrevet 20. mars 2010 Med en gang man har startet på piller igjen skal man ofte være forsiktig noen dager. Samme er det hvis du har glemt pilla en dag. Dette gjelder hvertfall minipiller som jeg har gått på, men kanskje også vanlige p-piller?
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mars 2010 #6 Skrevet 20. mars 2010 Huff, jeg forstår at dette kan være veldig forvirrende, men det er mulig..desverre. Mitt råd er at du tar en test og ikke venter,,.. det er bedre å vite, lettere å gå videre, enn å vente i uvisshet..det kan hende at du stresser med dette og mensen uteblir eller blir uregelmessig når du er i ubalanse, så det er ikke sikkert du er gravid..men 150 kr for å finne ut for sikkert er nok verdt det, fremfor å være bekymret noen dager til? Om du derimot er gravid, så blir du ikke mindre gravid om du ikke tar testen,.. så bare ta testen og bli ferdig med det.. skjønner at dette ikke er ønskelig eller planlagt..men håper det går bra uansett!
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mars 2010 #7 Skrevet 20. mars 2010 Har kjøpt to tester nå. Tenker å ta i morgen tidlig, da jeg las at morgenurinen har høyest innhold av hcg (eller ja, graviditetshormonet). Men jeg tror kanskje at jeg snart begynner å blø! For en gangs skyld håper jeg at jeg skal blø. Etter aborten i fjord har jeg blødd og blødd, og trodde det aldri ville ta slutt. Var på toalettet i sted, og fikk litt rosa slim på papiret! ...Beklager litt ekle detaljer i denne tråden her.
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mars 2010 #8 Skrevet 21. mars 2010 Ja, da har jeg tatt to tester, og begge hadde kun èn klar strek. Så jeg er ikke gravid, eventuelt tok jeg de litt for tidlig. Men det var ikke det minste spor til en svak liten "du er gravid"-strek, og jeg tok den nå i morges. Phew.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå