Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei jenter :) . Noen her som har noen tips mot nikkelallergi? Da tenker jeg spesielt ved bruk av jeans, hvor det ofte er masse knapper o.l. Irriterende! Jeg har brukt plaster, filtknotter o.l. på innsiden av jeansene, og det virker, men det hadde jo vært fint om det var en salve eller piller eller noe sånt man kunne bruke i stedet. Får jo dumme kløende utslett "over alt" :tristbla::kjefte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker nesten bestandig en singlett nedi jeansene, da kommer ikke knappene i kontakt med huden. På innsiden av klokken, ringer, smykker osv bruker jeg blank neglelakk, det går ann å bruke på jeansknappene også..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker nesten bestandig en singlett nedi jeansene, da kommer ikke knappene i kontakt med huden. På innsiden av klokken, ringer, smykker osv bruker jeg blank neglelakk, det går ann å bruke på jeansknappene også..

Bruker også neggelakk på knapper og slikt.

Smykker og ørepynt med nikkel i bruker jeg ikke, kun rent gull eller sølv.

En får også kjøpt nikkelfrie klokker.

Gamle mobilen min måtte jeg og bytte siden det var nikkel i knappene.

Ville ikke brukt unødig, hverken salve eller tabletter selv. Bedre å kjøpe ting uten nikkel i ;-)

Skrevet

Takk for tips :) . Jeg har brukt de måtene dere beskriver også, negllakk på knapper og singlet nede i buksen. Negllakk fungerer ikke, og det er ikke alltid singlet i buksen passer heller :tristbla: . Jeg spurte en gang på apoteket om de hadde noe for det, men det var (som forventet) negativt. Det er forresten stygge merker man får av denne dumme allergien, klør noe voldsomt gjør de også :sukk: . Ja, ja. Mange som har mye større medisinske problemer enn dette, så man skal vel egentlig ikke klage... God natt alle sammen :natti: !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...