Gå til innhold

Er det lov å si fra?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet det er Fredag og mange har fest da, men nå er klokka to og jeg er drevet ut på min sofa fordi musikken fra naboen er støyende inn på soverommet. Nå har jeg også mistet søvnen og huset lager mange lyder i vinden. Dette hadde jo selvfølgelig ikke brydd meg om jeg lå i senga mi, for der hører jeg ikke de! Men nå har da altså naboens musikk okkupert soverommsveggne mine. Er det lov å gå bort og høflig be han skru ned? Regner ikke med svar nå på denne tiden, men for fremtidige fester. Vi har hatt fest her en gang tidligere og da har vi spurt naboene i etterkant om det var fot mye lyd og det var det ikke, de hørte ingenting. Så vi spilte lavt nok til at naboene ikke ble forstyrret og høyt nok til at vi hadde det gøy.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er helt ok å si fra. Deres festing skal ikke gå utover din eller andres nattesøvn :)

Skrevet

Gå bort og be dem dempe seg så du får sove.

Om bråket er plagsomt kan du også ringe politiet og de kan sende en bil for å gi dere nattero.

Skrevet

Jeg tror ikke politiet rykker ut for dette... Jeg er en generellt veldig lydfølsom person og det er ikke mas i form av kriking og skråling ute eller noe slikt. Mannen er i slutten av 50 årene og vi vet ikke hvem han er. Vi er nyinnflyttet her og har alerede kranglet på oss en nabo(laaang historie) eneste vi vet er at broren hans er en syk jævel og er han noe lik broren sin ønsker jeg ikke å bli uvenn med han. Jeg velger å svele i meg noen paracett(blir trett av de) og sove på sofaen. Hvis det skjer igjen kommer jeg til å si fra...

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Naboene spiller musikk hver helg og har fest.

Jeg synes det er helt greit, for de få gangene jeg har fest hjemme kan de ikke komme og kjefte på meg :)

Men.

Du blir plaga av det, da kan du si ifra synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...