helenaa Skrevet 19. mars 2010 #1 Skrevet 19. mars 2010 Vi har stått i barnehagekø i noen måneder, og har nå fått tildelt barnehageplass i hovedopptaket. Dermed kan dattera begynne i barnehagen i august. I brevet fra kommunen står det at dersom vi takker ja, mister vi plassen vår i køen. Dermed lurer jeg på om vi mister plassen nå (når vi takker ja) eller i august (når barnet begynner). Det hadde jo vært enda bedre å få plass før sommeren! Er det noen som vet noe om dette?
Caramba Skrevet 19. mars 2010 #2 Skrevet 19. mars 2010 Du kan ringe direkte til barnehagen og spørre om dere kan få begynne litt før. Det kan godt være at det går helt fint. Lykke til. Jeg ville nok ikke takket nei til plassen, da risikerer dere å stå helt uten plass. Du kan også ringe selv til alle barnehagene på lista di og spørre om noen har noe ledig nå. I sønnens barnehage var det feks to småbarnsplasser ledig nå i mars.
helenaa Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. mars 2010 Du kan ringe direkte til barnehagen og spørre om dere kan få begynne litt før. Det kan godt være at det går helt fint. Lykke til. Jeg ville nok ikke takket nei til plassen, da risikerer dere å stå helt uten plass. Du kan også ringe selv til alle barnehagene på lista di og spørre om noen har noe ledig nå. I sønnens barnehage var det feks to småbarnsplasser ledig nå i mars. Hvis det hadde vært ledig hadde vi vel fått plass fra et tidligere tidspunkt? Søknaden vår har ligget i systemet siden i fjor. Jeg tolker svaret ditt som at vi mister plassen i køen uansett om vi takker ja eller nei..?
Caramba Skrevet 21. mars 2010 #4 Skrevet 21. mars 2010 Hvorfor ikke ta telefonen til bhg? I min sønns første bhg så begynte de flyttingen av de største barna fra småbarn til storbarn utover våren, og tok en og en. Dermed ble plassene frigitt tidligere. Det blir nok opp til personalet om de vil ta dere inn før, og det kan godt være at de velger å være fleksible hvis du tar kontakt. Du mister ikke plassen hvis du takker ja. Da kan du bare søke på nytt slik at barnet fortsatt står på venteliste på andre barnehager. Sånn er det både i Oslo og i Bærum, hvor jeg bor nå. Man takker altså ja til plassen man har fått, og så fyller man ut en ny søknad på nettet. Hvor gammelt er barnet ditt?
helenaa Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2010 Hvorfor ikke ta telefonen til bhg? I min sønns første bhg så begynte de flyttingen av de største barna fra småbarn til storbarn utover våren, og tok en og en. Dermed ble plassene frigitt tidligere. Det blir nok opp til personalet om de vil ta dere inn før, og det kan godt være at de velger å være fleksible hvis du tar kontakt. Du mister ikke plassen hvis du takker ja. Da kan du bare søke på nytt slik at barnet fortsatt står på venteliste på andre barnehager. Sånn er det både i Oslo og i Bærum, hvor jeg bor nå. Man takker altså ja til plassen man har fått, og så fyller man ut en ny søknad på nettet. Hvor gammelt er barnet ditt? Barnet er 15 mnd nå, og vi søkte opprinnelig plass fra desember -09. Det var et godt tips å høre om de har en "overflyttingsplan". Jeg hadde heller ikke tenkt på at vi kunne søke på nytt etter å ha takket ja. Tusen takk for gode innspill!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå