Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
20 minutter siden, Daria skrev:

DER har du en interessant algoritme... For de kommer da som bestilt disse små i royale kretser? Er ikke mye prøving som må til etter bryllupet der før graviditeten er et faktum...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte av dem treffer imponerende fort etter bryllupsnatta, ja :ler: Her var det vel ingen grunn til å vente noe særlig heller - hun er jo på vår alder, og vil de ha mer enn en er det bare å sette i gang samlebåndet...

Skrevet

De avler fælt, disse kongelige! :ler: 

Har tre håndverkere i hus. Og snart kommer det et par elektrikere i tillegg. Gjenstår bare litt småting, så er leiligheten ferdig! (Med unntak av deler av kjøkkenet, som Monterahelvete ikke klarer å få fikset...)

Skrevet

Du må huske at de kongelige har store hus å fylle... ;) 

Skrevet

Så var det dette med å ikke drikke te og høre på Øystein Sunde samtidig... *tørker av skjermen*

Skrevet

Alan Davies påstår på QI at Oslo har en kabelbane - det var nytt for meg... :vetikke:

Skrevet
38 minutter siden, Daria skrev:

Alan Davies påstår på QI at Oslo har en kabelbane - det var nytt for meg... :vetikke:

Oslo - Bergen, potato, poteito? :vetikke: 

Skrevet
På 12.10.2018 den 22.22, Daria skrev:

12.10: En lest, ingen kjøpt.

Jeg leser mer enn det ser ut som, men jeg holder på med litt for mange tykke bøker samtidig og kommer ikke helt i mål med noen. Bortsett fra Lars Saabye Christensen, da - der forsvant 500 sider på fire dager. Nå må jeg vente helt til neste høst på det siste bindet... :sukk: 

16.10: Tre lest, ingen kjøpt.

Effektiv dag - jeg har lest ut både Amin Maaloufs Samarkand (med påfølgende wikipedia-studier for rå finne ut hvor mye av det historiske som stemmer - Persia rundt forrige århundreskifte er ikke det jeg vet mest om)) og Hillary Clintons selvbiografi om årene som førstedame. Hun har skrevet et bind til, om årene som utenriksminister under Obama, jeg må vel lese den også etterhvert...

Skrevet

Og siden jeg vet at enkelte er nysgjerrige på totalantall, kan jeg fortelle at så langt i år er jeg oppe i 64 leste og 68 kjøpte. Av de 68 er 24 lest, i tillegg til at en del av dem aldri vil havne på noen leseliste - sangbøker og oppslagsverk av ymse slag...

Skrevet (endret)

Kan vel være det blir en aldri så liten gjennomgang av rutiner... Når jeg leverer reiseregninger på jobben, må jeg jo legge ved dokumentasjon på hva jeg har vært på også, ikke bare på utgiftene.

Men han må jo være fullstendig idiot som lyver om ikke-eksisterende reiser på tidspunkt hvor han beviselig har deltatt på andre parti-arrangement... Og på toppen av det hele rykker nå Hagen inn på tinget igjen som vara. Man takker...

Endret av Daria
Skrevet (endret)

Jeg forbereder meg på en lang og hard høst og har bestilt litt nødvendigheter i kveld. Tre bøker fra bokklubben (det var jo 25% avslag i dag) - en roman, en Kennedy-biografi, en teater-memoar - og en halv kilo te. Jeg er tom for både solbærte og sitronte - sånn kan det ikke fortsette. Og når jeg først skulle sende en bestilling er det jo greit å benytte anledningen (frakten er jo den samme...), så da ble det appelsinte (veldig godt å blande med krydderteen fra Stockholm) og et par varianter til. Pledd og sjal har jeg i overflod, det er fortsatt mye taxfree-sjokolade igjen fra i sommer - da burde jeg vel være noenlunde rustet for høststormene...

Endret av Daria
Skrevet

Noen litt tilfeldige klikk på youtube og plutselig kom jeg over en sang jeg har kornoter på - fra et barnekorstevne i 1991 eller deromkring. Ikke visste jeg at den hadde en sånn fortid..

Skrevet

Når jeg skur på tven og tilfeldigvis kommer inn i en finsk serie om unge veterinærer, og det første som skjer er at en av dem snakker om avhandlingen hun skal skrive - om hester nytte av å ta badstu... :fnise: 

Skrevet

Bokklubben har begynt å sende ut mail for å få meg til å anmelde bøkene jeg ha kjøpt. Strengt tatt synes jeg det er litt ufint at det etter en måned plopper opp en mail som åpner "Hei! Har du lest boka?" Ikke mas, jeg skal lese den når det passer meg!

Skrevet

Nydelig høstdag i dag :sol:Jeg har vandret og lest og nytt været både på festningen og i Slottsparken, vasset i løv og sett ekorn og ender og måker og en brunnakke (jeg føler meg aldri så mye som min mor som når jeg kommer hjem etter en tur og entusiastisk sjekker fugleboken... :fnise: ). Dessuten var jeg innom Norrmal og hamstret sjampo og kjeks i porsjonspakker (genialt å ha med på tur sammen med te og bok) og styrte unna alle bruktbutikker *flink*

Skrevet

Her er det overtidsjobbing som gjelder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...