Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Steffen Iversen er i ferd med å gå den veien så mange ender med å gå - han blir stadig likere sin far...

I begravelsen til mormor var det et nokså gammel bilde av henne på baksiden av programmet, tatt delvis bakfra i profil. -Hvem er det? Det likner på farmor..., kommenterte 7-åringen til brodern. Han hadde jo et poeng...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt t-banen med et bord i dag - as one do når man ikke har bil... :filer: 

Skrevet

Frynsegode: Når den nyeste til Lars Saabye Christensen ankommer jobben i det jeg er i ferd med å gå, og jeg akkurat rekker å plukke den med meg. Registrere den kan man jo gjøre senere... :ac:

Skrevet

Digg frynsegode.

Endelig kommet meg slrover igjen. Fint hos mor og far, men det er jo ikke der livet mitt er lenger. Bor fortsatt hos svogers på Romerike, men ryktene sier at gi kan begynne å flytte inn igjen i leiligheten til helgen. Naturligvis sprakk oppussingsbudsjettet så det sang, men det blir så fint! 

Skrevet (endret)

Noe må jo sprekke - budsjett, tidsplan, naboen tak (sa hun helt uten bitterhet)... Vil tro det blir deilig å komme på plass igjen - å bo hos andre mer enn et par dager er slitsomt, uansett hva slags forhold man har.

Endret av Daria
Skrevet

Eneste som er dumt med å flytte fra svogers, er at jeg har blitt bestis med pusen deres. Og jeg er dessverre for allergisk til å kunne bo med katt på 60 kvm...

Skrevet

Oppussingssprekk ja... tell me about it... Or not! :ler: 

Skrevet

Det er vel strengt tatt du som har mest å fortelle der :ler: 

Skrevet

Morgenoppdaterte meg på insta da det mellom innleggene dukket opp forslag til emneknagger å følge. Øverst på lista: #myfavouritemurders :overrasket: Tror jeg stå rover - både å følge den og å fundere på hvilken algoritme som gravde fram akkurat det forslaget...

Skrevet (endret)

Jeg oppdaget en ny yrkrestittel i går. En søt og entusiastisk ung russisk fiolinist i kammerkvintetten på gårsdagens konsert kunne begeistret - og på utmerket norsk - fortelle at han var nylig ansatt som distriktsmusiker på Voss - så nå bor jeg stort sett på toget... :ler: 

I følge Wikipedia er er distriktsmusiker

en musiker som har sitt hovedarbeide i en kommune eller region. Arbeidsoppgavene er ofte tredelt mellom utøving, instruksjon og egenøving.

Den utøvende delen benyttes i hovedsak til samarbeidsprosjekter med andre distriktsmusikere, fritidsmusikklivet, skolekonsertproduksjoner eller tiltak som distriktsmusikerne selv setter i gang. Den instruerende delen består ofte i å dirigere kor og orkester samt i å lære opp amatørmusikere slik at det lokale musikklivet blir styrket. Egenøving ansees å være viktig for å holde kunnskap og ferdigheter ved like.

Og disse har vi altså en hel gjeng av - godt utdannede og offentlig lønnede fulltidsmusikere som skal bidra til kultur og utdannelse på mindre steder. Av og til elsker jeg virkelig dette landet.

Endret av Daria
Skrevet
2 timer siden, Daria skrev:

Jeg oppdaget en ny yrkrestittel i går. En søt og entusiastisk ung russisk fiolinist i kammerkvintetten på gårsdagens konsert kunne begeistret - og på utmerket norsk - fortelle at han var nylig ansatt som distriktsmusiker på Voss - så nå bor jeg stort sett på toget... :ler: 

I følge Wikipedia er er distriktsmusiker

en musiker som har sitt hovedarbeide i en kommune eller region. Arbeidsoppgavene er ofte tredelt mellom utøving, instruksjon og egenøving.

Den utøvende delen benyttes i hovedsak til samarbeidsprosjekter med andre distriktsmusikere, fritidsmusikklivet, skolekonsertproduksjoner eller tiltak som distriktsmusikerne selv setter i gang. Den instruerende delen består ofte i å dirigere kor og orkester samt i å lære opp amatørmusikere slik at det lokale musikklivet blir styrket. Egenøving ansees å være viktig for å holde kunnskap og ferdigheter ved like.

Og disse har vi altså en hel gjeng av - godt utdannede og offentlig lønnede fulltidsmusikere som skal bidra til kultur og utdannelse på mindre steder. Av og til elsker jeg virkelig dette landet.

Jepp, jeg kommer jo fra et slikt sted. Hvor svært gode musikere bidrar i lokalsamfunnet som korpsdirigenter, kordirigenter, teaterinstruktører og lærere i kulturskolen. Jeg hadde til med en av disse som musikklærer på ungdomsskolen. Og de bodde nok alle mye på tog, fly og hotell i perioder

Skrevet

Det er jo fantastisk - spiller konsert som en del av en internasjonalt prisbelønnet kammermusikkgruppe den ene dager, underviser skolebarn på vestlandet den neste. 🎻

Skrevet

Om jeg sitter på kontoret med en kopp te og har funnet fram til livestreamingen av dagens kongelige bryllup i England (starter her om 5 min)...? :plystre: 

Skrevet

Det kom ordre fra nabopulten om å få sendingen opp i fullskjerm - hun så jo ingenting :fnise: 

Veldig fin kjole - og tiaraen... :hjerter: Dessuten var vi veldig enige om at hun stråler som en brud skal.

Skrevet (endret)

Dagens tiara

Jeg syntes navnet til den tidligere eieren - mrs Greville - hørtes så kjent ut, og jeg hadde visst en bok om britiske sosietetsvertinner i mellomkrigstiden hvor hun var behørig omtalt :plystre: Hun  hadde blant annet en finger eller tre med i spillet (særlig i egne øyne) da daværende prins Albert ble gift med Elizabeth Bowes Lyon - bedre kjent som kong George og dronning Elizabeth (aka dronningmoren). Disse var før de ble regenten hertugparet av York - samme titler som dagens bruds foreldre. Sånn sett er det jo et passende valg. (og hvem ville uansett sagt nei til å lufte sånne smaragder...?)

Endret av Daria
Skrevet

Litt mer bryllup...

Eugenie specifically requested a low back because she wanted the scar from her scoliosis surgery at age 12 to be on full display. "I think you can change the way beauty is, and you can show people your scars and I think it's really special to stand up for that," she said in an interview before the wedding.

:klappe: 

Skrevet
9 timer siden, Daria skrev:

Det kom ordre fra nabopulten om å få sendingen opp i fullskjerm - hun så jo ingenting :fnise: 

Veldig fin kjole - og tiaraen... :hjerter: Dessuten var vi veldig enige om at hun stråler som en brud skal.

:hoho: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...