Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andre ord har gått av moten fordi tingene ikke er i bruk, som kassettspiller, skrivemaskin, beksømstøvler, bankbok, sjekkhefte eller trekkpapir.

Sim den gammeldagse frøkenen jeg er  vil jeg gjerne påpeke at jeg fortsatt har og bruker en kassettspiller... Dessuten har jeg en fredet telefonkiosk rett utenfor huset - jeg skal ikke si sikkert om den virker nå, men det er ikke så lenge siden den gjorde det.

Skrevet

Kjære lille venn, det er fint at du er engasjert*, og det er fullt forståelig at du er lei av Trump - det er vi alle. Men vi snakker faktisk om verdens mektigske leder, som gjør sitt beste for å starte en atomkrig, framskynde global oppvarming og generelt kjøre verden som vi kjenner den til helvete. Selv om dekningen tidvis ble litt i overkant, er det ikke akkurat en irrelevant heksejakt (et ord som misbrukes mye og ofte, men er særlig malplassert her)...

*ja, jeg har blitt de irriterende overbærende besserwisser-voksne jeg hatet da jeg var engasjert 16-åring... Men jeg leser også Fire and fury og er både frustrert og skremt over innblikkene i hvordan det hvite hus (ikke) fungerer for tiden.

Skrevet

Landslagstrener i snowboard kjenner åpenbart ikke til ordet henne... -Jeg støtter hun full ut i den avgjørelsen, hun vet selv hva som er best for hun. :balltre::pisk: 

Skrevet
23 minutter siden, Daria skrev:

Landslagstrener i snowboard kjenner åpenbart ikke til ordet henne... -Jeg støtter hun full ut i den avgjørelsen, hun vet selv hva som er best for hun. :balltre::pisk: 

Å... er det feil?

Skrevet (endret)

:lol: 

Kommentatoren kan forøvrig godt lære seg at det heter trukket og ikke trekt... :regler: 

Endret av Daria
Skrevet
4 minutter siden, Daria skrev:

:lol: 

Kommentatoren kan forøvrig godt lære seg at det heter trukket og ikke trekt... :regler: 

Han er sikkert ung og hipp..... 

Skrevet

Det er ingen unnskyldning...

Skrevet

-Vi har også snakket med mammaen din...

...sier nrks reporter til Silje Norendahl, og et kort øyeblikk ser du panikken i øynene hennes - Å nei, hva kan mamma ha sagt på tv nå... :rulle: 

Skrevet

Hvordan skille seg ut i Oslo en godværslørdag i januar: Gå på Holmenkollbanen uten ski og turklær... Det var skitupper og Bjørn Dæhlie-dresser herfra til evigheten, og i et hjørne satt jeg med skjørt og kåpe og følte meg malplassert... :fnise: 

Skrevet
2 timer siden, Daria skrev:

Hvordan skille seg ut i Oslo en godværslørdag i januar: Gå på Holmenkollbanen uten ski og turklær... Det var skitupper og Bjørn Dæhlie-dresser herfra til evigheten, og i et hjørne satt jeg med skjørt og kåpe og følte meg malplassert... :fnise: 

:fnise:

Skrevet (endret)

Jeg ruslet gjennom Birkelunden i formiddag, kastet et blikk over mot Paulus kirke og hadde plutselig denne på hjernen... :hjerter_rundt: *teaterskadet* 

Endret av Daria
Skrevet

Jeg kom bare til s 888, men kan fortelle at jeg har fått med meg julegaver, mormoner, løshunder vs fyrverkeri, utsatt nyttårstur, fortsatt dårlig form på Daria, fuglen skal på snø-cruise og alltid klar for å kjøpe nye sko! 

Sånn, de neste sidene må jeg dessverre ta en annen dag, har et dataprogrm som skriker etter meg.

Håper formen er stigende snart. :kose: 

Skrevet

Du hadde noen sider å ta igjen, ja :fnise: Men er du ikke glad for at hver eneste side er spekket med nyttig informasjon og essensiell kunnskap, og praktisk talt frie for fjas og unødvendigheter? :nigo: 

Skrevet
3 timer siden, Daria skrev:

Du hadde noen sider å ta igjen, ja :fnise: Men er du ikke glad for at hver eneste side er spekket med nyttig informasjon og essensiell kunnskap, og praktisk talt frie for fjas og unødvendigheter? :nigo: 

:skratte:

*hikst* 

Skrevet

*overser ufin fuggel*

Å starte dagen med både oppussingsbråk (banking i veggene før kl 08 er en uting...) og kabelbrudd hos get (ingen tv - bredbåndet har jeg hos annen leverandør. Dermed står jeg i det minste ikke uten begge deler samtidig...) synes jeg var unødvendig. Det varslede finværet ser også ut til å være avlyst, jeg som hadde tenkt å nyte sola i Frognerparken...

I det minste slipper jeg å forholde med til nsbs problemer, det er alltid en trøst.

Skrevet

Frognerparken i full vinterskrud er ganske fin i gråvær også... Tur først, te og kake og bok i kaféen etterpå, og en veske på Fretex til slutt :plystre: 

Skrevet
På 24.1.2018 den 14.03, Daria skrev:

Status 24.01: Syv kjøpt, fire lest (fire + div diktsamlinger pågår).

Status 30.01: Syv kjøpt, fem lest (tre + pågår).

Mammutkatalogen er kommet - å forhåndsbestille eller ikke forhåndsbestille, det er spørsmålet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...