Daria Skrevet 28. januar 2017 Forfatter #15661 Skrevet 28. januar 2017 Marcus og Martinius er vel ikke de eneste som aldri hadde trodd at de skulle bli årets Spellemenn...
Daria Skrevet 28. januar 2017 Forfatter #15662 Skrevet 28. januar 2017 Alt dette som skjer i USA nå blir bare skumlere og skumlere. Jeg visste jo at presidenten hadde mye personlig makt, men han har åpenbart mye mer enn jeg trodde. Sånn går det når man a)kommer fra et land med parlamentariske og b)har blitt vant til at verdens mektigste mann har vært en intelligent mann som ikke har vært ute etter å misbruke makten han hadde. At en enkelt person med et pennestrøk kan utestenge folk bare basert på nasjonalitet, fordi han føler for det? Han skylder på terrortrusselen, men de ingen av de landene som 9/11-terroristene beviselig kom fra er inkludert i utestengningsvedtaket. At Trump har forretninger i mange av de landene har selvfølgelig ingenting med saken å gjøre... Og det rammer ikke bare flyktninger og immigranter, men også folk med gyldig opphold og lang botid, som tilfeldigvis befant seg i utlandet da forbudet ble innført uten forvarsel. Sa noen fascistisk diktatur...? Twitterfeeden min har aldri vært så enspora og opptatt av det samme som denne siste uken - ikke fordi jeg har lagt til eller fjernet så mange, men fordi dette opptar alle.
Rosalie Skrevet 29. januar 2017 #15663 Skrevet 29. januar 2017 5 timer siden, Skravla skrev: Rosalie, hvordan var stykket? Eller var du for opptatt av daten til å legge merke til det? Det var sykt bra. Sier jo litt når mannen i mitt liv helt uoppfordret sa at dette stykket kunne han gjerne se flere ganger. Men jeg anbefaler å høre litt på musikken til Bjella på forhånd.
Rosalie Skrevet 29. januar 2017 #15664 Skrevet 29. januar 2017 2 timer siden, Daria skrev: Alt dette som skjer i USA nå blir bare skumlere og skumlere. Jeg visste jo at presidenten hadde mye personlig makt, men han har åpenbart mye mer enn jeg trodde. Sånn går det når man a)kommer fra et land med parlamentariske og b)har blitt vant til at verdens mektigste mann har vært en intelligent mann som ikke har vært ute etter å misbruke makten han hadde. At en enkelt person med et pennestrøk kan utestenge folk bare basert på nasjonalitet, fordi han føler for det? Han skylder på terrortrusselen, men de ingen av de landene som 9/11-terroristene beviselig kom fra er inkludert i utestengningsvedtaket. At Trump har forretninger i mange av de landene har selvfølgelig ingenting med saken å gjøre... Og det rammer ikke bare flyktninger og immigranter, men også folk med gyldig opphold og lang botid, som tilfeldigvis befant seg i utlandet da forbudet ble innført uten forvarsel. Sa noen fascistisk diktatur...? Twitterfeeden min har aldri vært så enspora og opptatt av det samme som denne siste uken - ikke fordi jeg har lagt til eller fjernet så mange, men fordi dette opptar alle. Fortsetter POTUS i dette tempoet, ser vi Riksrett om ikke lenge. Han har allerede fått en god del søksmål på nakken etter diverse executive orders etter innsettelsen, og det er nok ikke lenge før en del av kjernen i det republikanske partiet nekter å være med på tullet hans lenger, han er jo ikke videre poppis i eget parti. For øvrig begynner jeg å skjønne hvorfor NY Times sammenliknet Listhaug og Trump.
Daria Skrevet 29. januar 2017 Forfatter #15665 Skrevet 29. januar 2017 Angela Merkel har påtatt seg å drive voksenopplæring - hatten av for henne Sitat A spokesman for Angela Merkel said the German chancellor regretted Trump’s decision to ban citizens of certain countries from entering the US, adding that she had “explained” the obligations of the Geneva refugee convention to the new president in a phone call on Saturday. [,,,] “The Geneva refugee convention requires the international community to take in war refugees on humanitarian grounds. All signatory states are obligated to do. The German government explained this policy in their call yesterday.”
Daria Skrevet 29. januar 2017 Forfatter #15667 Skrevet 29. januar 2017 Jepp - hun lar seg ikke pille på nesen (eller andre steder) av Trump, Jeg tviler på at vi vil få bilder av de to hånd i hånd...
Skravla Skrevet 29. januar 2017 #15668 Skrevet 29. januar 2017 Statsministeren i Canada hadde også en kjekk twittermelding. Finner den ikke i farta, men det var noe om at alle var velkomne til Canada.
Daria Skrevet 29. januar 2017 Forfatter #15669 Skrevet 29. januar 2017 Han har hatt mange fine det siste døgnet. Vi er mange som har et lite politiker-crush på Mr Trudeau...
Skravla Skrevet 29. januar 2017 #15670 Skrevet 29. januar 2017 Han er jo ikke den verste å hvile blikket på og han er intelligent på mange måter.
Daria Skrevet 29. januar 2017 Forfatter #15671 Skrevet 29. januar 2017 Han er det motsatte av Trump - en mann med integritet, moral og samvittighet.
Daria Skrevet 29. januar 2017 Forfatter #15672 Skrevet 29. januar 2017 Og når vi først snakker om crush og twitter og menn med integritet og sånt, er jeg dypt inne i en Josh Groban-periode igjen (i den grad den ikke er kronisk...). En av mange som har blitt påfallende mer politiske i twitringen sin den siste uka.
Skravla Skrevet 29. januar 2017 #15673 Skrevet 29. januar 2017 Trodde det var en permanent periode hos deg jeg..... Han bør snart ta en liten turne snart vel..... hvor lenge er han med i musikalen?
Daria Skrevet 29. januar 2017 Forfatter #15674 Skrevet 29. januar 2017 Det er litt som enkelte kroniske sykdommer (uten sammenlikning forøvrig...) - det ligger latent hele tide og blomstrer opp i perioder... Spørs vel om det blir noen ny turne før det kommer et ny album - og apropos det synes jeg cdon eller Platekompaniet kan ta inn den musikal-cden, jeg har ikke lyst til å bestille fra amazon med mindre jeg må...
Skravla Skrevet 29. januar 2017 #15675 Skrevet 29. januar 2017 De bør jo ta den inn for din skyld, god kunde og greier....
Daria Skrevet 29. januar 2017 Forfatter #15676 Skrevet 29. januar 2017 Dessuten finnes det en bok også... Forøvrig var det BroadwayCon denne helgen, jeg kommer fortsatt ikke over at det faktisk finnes. En gang...
Daria Skrevet 30. januar 2017 Forfatter #15677 Skrevet 30. januar 2017 Kjære snille Riksteateret - tenkte dere over hva dere skrev da dere la ut følgende kommentar på fb: Sitat Gratulerer til Maj Britt Andersen og Geir Holmsen! Nå blir det bollefest i Pulverskogen! ...
Roadrunner Skrevet 31. januar 2017 #15679 Skrevet 31. januar 2017 9 timer siden, Daria skrev: Kjære snille Riksteateret - tenkte dere over hva dere skrev da dere la ut følgende kommentar på fb: ...
Jerle Skrevet 31. januar 2017 #15680 Skrevet 31. januar 2017 9 timer siden, Daria skrev: Kjære snille Riksteateret - tenkte dere over hva dere skrev da dere la ut følgende kommentar på fb: ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå