Daria Skrevet 20. januar 2017 Forfatter #15601 Skrevet 20. januar 2017 Lemenet er et dyr som kan bli så sint at det nesten selvdestruerer - det er ikke bare utseende de har felles... Nå er jeg vanskelig og kravstor nok en gang, men altså - dagens selvsentrerte klaging mens verden som vi kjenner den slutter å opphøre og lemen-mannen inntar podiet: Når man jobber i en bitteliten Brustadbu-dagligvare hvor det knapt er plass til at folk passerer hverandre mellom hyllene må du faktisk se kundene dine og prøve å la være å gå i veien for dem. Ja, det er viktig å få ryddet på plass varer også, men når jeg ender meg å forlate butikken med uforrettet sak fordi du insisterte på å at du måtte rydde hyller og bære esker fram og tilbake akkurat der jeg sto og prøvde å bestemme meg for pizza er det et større tap for butikken enn om det hadde tatt et par minutter til før du fikk på plass nye potetgullposer. En kunde som føler at hun står i veien for de ansatte kommer ikke så fort tilbake...
Daria Skrevet 20. januar 2017 Forfatter #15602 Skrevet 20. januar 2017 Jezebel live-blogger, The New Yorker live-tegner. Presidentinnsettelse i mange kanaler, greit med litt tillegg til tv-sendingen...
Sauen Shaun Skrevet 20. januar 2017 #15603 Skrevet 20. januar 2017 17 minutter siden, Daria skrev: Lemenet er et dyr som kan bli så sint at det nesten selvdestruerer - det er ikke bare utseende de har felles... Sant nok... Men jeg foretrekker så absolutt lemenet framfor lemenmannen...
Daria Skrevet 20. januar 2017 Forfatter #15604 Skrevet 20. januar 2017 Det hender jo man ser fordelene med playback... Men jeg hadde også vært vanvittig nervøs om jeg var 16 og skulle synge nasjonalsangen på en presidentinnsettelse, hun har min forståelse der...
Daria Skrevet 20. januar 2017 Forfatter #15605 Skrevet 20. januar 2017 -Michelle and I have really been milking this goodbye thing... Åh Obama, vi savner deg allerede
Daria Skrevet 21. januar 2017 Forfatter #15606 Skrevet 21. januar 2017 Mellom alle de deprimerende Trump-nyhetene dukket det opp et italiensk mirakel: De har funnet mange overlevende på det begravde hotellet i Italia, mer enn to døgn etter snøskredet. Får jo tårer i øynene av å lese om mannen som trodde han hadde mistet hele familien min, men fikk dem tilbake i live...
Daria Skrevet 21. januar 2017 Forfatter #15607 Skrevet 21. januar 2017 Det er ikke så greit å være et énmannslag alltid... Men det finnes jo alltid løsninger: Skihoppere, altså - man må jo elske dem...
Daria Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #15608 Skrevet 22. januar 2017 I wanna do bad things with you - et helt naturlig musikkvalg når nrk setter sammen en liten kavalkade av løpere som sliter i Kitzbühl-løypa
Daria Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #15609 Skrevet 22. januar 2017 Ny favorittemneknagg: #spicersays Dette blir fire år med mye galgenhumor...
Daria Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #15610 Skrevet 22. januar 2017 En engelskmann på pallen i slalåmrennet i Kitzbühel. Som ikke verden hadde gått av hengslene allerede...
Daria Skrevet 22. januar 2017 Forfatter #15611 Skrevet 22. januar 2017 Ser dokudrama om attentatet mot president Reagan. Å se Miranda fra SATC som fru Nancy er forstyrrende nok, men det jeg virkelig får fnatt av er at han konsekvent kaller sin kone mummy...
Jerle Skrevet 23. januar 2017 #15612 Skrevet 23. januar 2017 På 16.1.2017 den 19.25, Daria skrev: Det store spørsmålet er jo hvorvidt de to premierepyntede prakteksemplarene fikk skrive sin egen billedtekst... Her må man jo bare anta at de har en finger med På 17.1.2017 den 22.11, Daria skrev: Romeo og Julie-kveld i heimen - en ballettforestilling (ballett på skjerm blir aldri helt det store) og to essays, et nytt og et drøyt 100 år gammelt. Og litt mimring om en purung Leonardo di Caprio... Sukk! På 20.1.2017 den 15.28, Sauen Shaun skrev: Er ikke det en fornærmelse mot lemenet? På 21.1.2017 den 10.19, Daria skrev: Mellom alle de deprimerende Trump-nyhetene dukket det opp et italiensk mirakel: De har funnet mange overlevende på det begravde hotellet i Italia, mer enn to døgn etter snøskredet. Får jo tårer i øynene av å lese om mannen som trodde han hadde mistet hele familien min, men fikk dem tilbake i live... Jeg også satt med tårer i øynene når jeg leste dette.
Roadrunner Skrevet 23. januar 2017 #15613 Skrevet 23. januar 2017 Årets mest forhatte jobb: Pressesjef/kommunikasjonssjef/pressesekretær i Det Hvite Hus... Man får jo fort noen alternative sannheter å jobbe med...
Daria Skrevet 23. januar 2017 Forfatter #15614 Skrevet 23. januar 2017 Hva skjedde egentlig der? Alternative fakta? Det er fristende å le og latterliggjøre - mannen er jo åpenbart en ny Komiske Ali - men først og fremst er det veldig skremmende at pressesekretæren til en av verdens mektigste menn lyver så åpenlyst og skamløst.
Roadrunner Skrevet 23. januar 2017 #15615 Skrevet 23. januar 2017 Som en kollega sa... Han vet vel ikke at han lyver, for i hans hode er det vedtatte og sikre sannheter. Hans sannheter. Og da er de jo sanne... Et kjapt regnestykke sier at vi har 1458 dager igjen med den nye presidenten... 3 av 1461 er unnagjort....
Sauen Shaun Skrevet 24. januar 2017 #15616 Skrevet 24. januar 2017 God morgen Tidligere pleide jeg å få med meg nyhetene på radio gjennom hele dagen, og minst to nyhetssendinger på TV hver kveld. Nå er det knapt så jeg orker nyhetene. Nesten så man må stålsette seg for hva det neste Trump kommer med...
loffen Skrevet 24. januar 2017 #15617 Skrevet 24. januar 2017 Eller Trumf som mamma kaller ham. Trippel trum trumf trippel trippel trumf.
Daria Skrevet 24. januar 2017 Forfatter #15618 Skrevet 24. januar 2017 Jeg forholder meg stadig mindre til tradisjonelle nyhetsmedier og mer til twitter og blogger for å holde meg oppdatert. Utfordringen da blir å sørge for å ha en variert feed, så det ikke bare blir et ekkokammer, men jeg får mye mer interessante nyheter og tips til artikler der enn i nettavisene. Den latterligste tråden på KG den siste uka var jo den som oppfordret folk til å "ta tiden tilbake" og logge seg av blogger, twitter og insta en uke. Hvis alt du følger er ræl og kjendissladder kan det være på tide med en opprensking, men det er jo ikke mediene i seg selv som er problemet. Man velger selv hvordan man bruker dem.
Skravla Skrevet 24. januar 2017 #15619 Skrevet 24. januar 2017 Og noen av oss får med "sladder" i egen feed og nyheter av andres retweet. Men fra spøk til alvor - Jeg får mer varierte nyheter på twitter enn jeg får gjennom det jeg har tid til av mer tradisjonelle medier. Der følger jeg ulike typer mennesker og får derfor inn ulike syn og nyhetsnotiser.
Daria Skrevet 24. januar 2017 Forfatter #15620 Skrevet 24. januar 2017 Twitterfeeden min er en salig blanding av politikere (fra Rødt til Høyre) og journalister, bibliotekarerer og kulturarbeidere, feminister og forfattere, idrettsutøvere og komikere og ymse annet, primært fra Norden, UK og USA (det er jo et språkaspekt her også...), men mange forskjellige synspunkter, meninger og interesseområder. Mye som sammenfaller med mine egne, selvfølgelig, men ikke bare - og mange av dem legger jo ut lenker om ting de er opptatt av, men ikke nødvendigvis til ting de er enige i. Øverst nå finner vi bl.a. lenker til Time, NY Times og en quiz om seksualhelse i viktoriatiden, fakta om keiser Hadrian, håndball-vm og ballett, og de fem nyeste jeg følger er en amerikansk journalist, Klassekampen Kultur, Anders Jacobsen, en kanadisk prest og en parodikonto for Richard III. Adskillig mer variert, interessant, lærerikt og underholdende enn en gjennomsnittlig dagsavis.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå