Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

QI-episoden om cockney rhyming slang - den mest uoversettelige episoden noensinne :rulle: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan helt klart være lurt å gå litt i seg selv noen ganger. Det finnes, tro det eller ei, flere veier til Rom. :ler: Jeg har oppdaget at jeg har flere ting jeg har litt OCD-tendenser på enn jeg trodde og liker. :plystre: 

Skrevet

Når ansatte pakker poser for meg så blir jeg litt trassig barn.... får uendelig lyst til å ta alt ut igjen for å pakke om. Og da har de jo ikke tjent noe tid. Men som med Daria, jeg skal bære det hjem og ha det opp noen trapper. Om det ikke er pakket riktig så får jeg vondt av å bære hjem. 

Skrevet

Det er sånne ting man lærer seg av erfaring - og noen som burde være opplagte. Som at pakken med doruller - den største og letteste varen - selvfølgelig skal i det nettet jeg må bære i hånda, ikke det jeg kan slenge over skulderen...

Skrevet

-Beklager, Gaston, men... jeg fortjener deg ikke!

Hvordan avvise en upassende frier (seriøst - man legger ikke skitne føtter på en åpen bok :nei: ) elegant og tilsynelatende høflig samtidig som du fornærmer ham. Jeg har alltid likt Belle... :fnise: 

Skrevet

Det hadde vært en merry Christmas, det... :nissekonekyss:

(Forøvrig: [Broadway] was my dream, but I kind of got sidetracked into this music business-thing... Ja, sånn kan det gå :fnise: )

Skrevet

NRK sender 7 timer med ribbesteking - grad for grad. Jeg er litt usikker på om sakte-tv nå har tipper over i selv-parodi eller om vi bare nærmer oss (eller om det hele er post-moderne ironi)...

Skrevet

Vasse rundt i snøen i bare strømpebukse - det er hvertfall ikke bra for nøttene.. :fnise:

Jeg prøver stadig å se Askepott på julaften, men jeg så aldri på da jeg var barn, og det blir ikke det samme når man mangler nostalgibriller. Til gjengjeld har jeg både Fagottkor- og Nordic Tenors-briller, som som unektelig gir det hele et litt annet perspektiv :ler:

-Da jeg var på din alder slet jeg ut tre par danskesko på en uke.
-Skrulle!

Skrevet
17 timer siden, Skravla skrev:

Når ansatte pakker poser for meg så blir jeg litt trassig barn.... får uendelig lyst til å ta alt ut igjen for å pakke om. Og da har de jo ikke tjent noe tid. Men som med Daria, jeg skal bære det hjem og ha det opp noen trapper. Om det ikke er pakket riktig så får jeg vondt av å bære hjem. 

Og det har jeg gjort et par ganger. Skal de absolutt pakke for meg, får de ansette noen andre enn jenter 12 år som skal tjene penger til å reise på cup. Jeg har sukket tungt over de utrolig elendig pakkene posene, før jeg har løftet opp en etter en og tømt de på båndet igjen. Oppi varene til neste kunde. Mens jeg sier høyt til kassadama at "jeg trenger den (meterlange) kvitteringen allikevel".  Jeg ble sikkert ikke årets kunde på på den måten, men jeg fikk da med meg alle varene mine hjem uten å ødelegge handleposer, melkekartonger eller ryggen min.

24 minutter siden, Daria skrev:

Vasse rundt i snøen i bare strømpebukse - det er hvertfall ikke bra for nøttene.. :fnise:

Jeg prøver stadig å se Askepott på julaften, men jeg så aldri på da jeg var barn, og det blir ikke det samme når man mangler nostalgibriller. Til gjengjeld har jeg både Fagottkor- og Nordic Tenors-briller, som som unektelig gir det hele et litt annet perspektiv :ler:

-Da jeg var på din alder slet jeg ut tre par danskesko på en uke.
-Skrulle!

😂

Skrevet (endret)

Ingen hadde lagt Josh under treet til meg i går... :sukk: Men jeg har fått bøker og sjal og dab-radio og penger og te og Mummi og litt annet, så man jo ikke klage :nigo:  Dessuten fikk jeg selvfølgelig håndkrem (to tuber. jeg er virkelig den eneste som aldri bruker det?), men ikke noe sjokolade :daane: Godt jeg hadde litt i huset fra før av - det hjelper jo når Skravla ubedt handler en halvkilo til meg i Sverige :fnise: 

Endret av Daria
Skrevet

NSBs konduktør var i julehumør på et nesten tomt formiddagstog i dag -Vi dropper ombordtillegget siden det er jul...

Jeg har vært legobygingsassistent i dag, det ble både alvehus og drage. Men lego er ikke hva det en gang var (nostalgiadvarsel!) - det er jo så konkrete byggingsinstrukser med så mange spesialklosser at det ikke er rom for mye kreativitet. Håpløse tante var jo ikke så oppmerksom at hun fikk med seg at det skulle være mørkerosa blomster et sted og lyserosa et annet... :klaske: 

Skrevet

Og apropos lego og jul... :fnise: 

Skrevet

Vi er hos svigers, og jeg kjenner at svigermor og jeg ikke er helt på samme bølgelengde. Får litt mark av folk som snakker hele tiden, hvor det da går i selvmedlidenhet og mas om hvilke valg som skal tas i alt fra type merkelapp på gave til valg av bestikk til julebrunch. Slitsomt. Veldig. 

Skrevet

Julekonserten i Grieghallen har stykket av med scenedekoren til Nordic Tenors... Og hun som synger nå ser ut som om hun er 40 og høres ut som om hun er 10 - jeg har virkelig ingen anelse om hva som er fasiten, men det ligger vel et sted i spennet...

Skrevet
2 minutter siden, Rosalie skrev:

Vi er hos svigers, og jeg kjenner at svigermor og jeg ikke er helt på samme bølgelengde. Får litt mark av folk som snakker hele tiden, hvor det da går i selvmedlidenhet og mas om hvilke valg som skal tas i alt fra type merkelapp på gave til valg av bestikk til julebrunch. Slitsomt. Veldig. 

Jeg er så fornøyd med å ha all familie i nærheten - vi trenger ikke å tilbringe flere døgn i strekk med mindre vi vil...

Skrevet

Og igjen savner jeg julesangene i nrks julekonserter...

Skrevet

Prøysen på haugesundsk var vel ingen forbedring, egentlig... *skifter kanal*

Skrevet
36 minutter siden, Daria skrev:

Jeg er så fornøyd med å ha all familie i nærheten - vi trenger ikke å tilbringe flere døgn i strekk med mindre vi vil...

Ja, jeg husket plutselig godt hvorfor det var 10 år siden sist, ja. Og det blir like lenge til neste gang. Minst. 

Skrevet
38 minutter siden, Daria skrev:

George Michael også? :overrasket:  Alvorlig talt, 2016, nå får det det holde...?

Men altså... skal de gå bort alle sammen i år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...