Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Det er en god uke for teaternerd-bokelskere. På onsdag kom jeg over Thea Stabells bok om Babettes gjestebud-forestillingen, og nå lå dette i rss-leseren min: Å bli en annen - en skuespiller-intervjubok :hoppe: At jeg aldri har hørt om en av dem, til tross for at de alle visstnok er blant Norges fremste skuespillere og han i tillegg er "rikskjekkas" (sic!), kan visst forklares med at jeg ikke så Okkupert. Om én vellykket tv-serie-rolle er nok til å kunne betegnes som en av landets fremste skuespillere kan vi sikkert diskutere en annen gang (men svaret er nei, om noen var i tvil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du enda ikke skjønt at fremtrendende rolle i TV-serie = rikskjendis = blant landets fremste skuespillere... :ironi:

For øvrig elsker jeg det nye sitatet i footeren din. Men det var kanskje ikke noen bombe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, dumme meg. Er du kjent, må du jo være fantastisk god også (og er du ikke det, er det ikke så viktig, for det viktigste er jo at du er kjent)... Det er det godt mulig han er knallgod, for all del, han har jo gått teaterhøgskolen og de slipper ikke inn hvem som helst. Men vi har mange gode skuespillere, det skal litt mer til enn én tv-rolle og et par år ved et regionteater (i dette tilfellet Molde) for å fortjene å høre til blant de fremste... Men vi husker jo hvordan Frank Kjosås visstnok fikk sitt store gjennombrudd som skuespiller da Halvbroren kom. De årene med kritikerroste hovedroller på et av landets største teatre telte visst ikke :rolleyes:

Skikkelig overraskende at du likte det sitatet, ja - og faktisk visste hvor det kommer fra :fnise: Jeg synes det er helt genialt, også helt utenom musikal-tilknytningen - det er jo faktisk så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kungliga operan i Stockholm har kommet med neste års sesongprogram - helt svensketenor-løst. Eller, altså, de har selvfølgelig svenske tenorer, men det finnes som kjent bare en svensketenor. O allvitende internett forteller at han skal synge et par roller i Dresden i høst, men det burde jo være plass til en rolle eller tre i Oslo også, ja? :jepp: For ikke å forglemme min fine plan om at han skal synge Rodolfo i Reykjavik til nyttår... :fnise: 

Dessuten oppdaget jeg at Hoffmanns eventyr med nevnte svenske i hovedrollen (tidvis iført sølvglitrende kjole) kommer på dvd - my precious :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FInt sitat.

 

Jeg sjekker aldr sitater så du kunne hatt det i mange år før jeg oppdaget at du hadde skiftet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er igrunnen ganske imponert over Rosalie - jeg hadde ikke regnet med at noen skulle se det :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Daria skrev:

Jeg er igrunnen ganske imponert over Rosalie - jeg hadde ikke regnet med at noen skulle se det :fnise: 

Me <- Genius. :tongue:

Nei, Frank Kjosås var ingenting før Halvbroren. Ærlig talt! :ironi:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke på tv, teller det ikke. Men han var i det minste et ganske fantastisk ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Bare gråt i vei.

Sitat

 

Hvor ofte opplever vår internasjonale topp-sopran at tilhørerne tar til tårene?

- Det skjer til stadighet, det. Heldigvis, vil jeg gjerne tilføye. At folk berøres så direkte, betyr massevis for meg. Hele poenget i min jobb er å berøre mennesker. Noen blir glade, kanskje, andre lei seg eller opprørte. Følelsenes karakter er ikke viktig. Det viktige er at stemmen, min formidling av musikk, faktisk vekker følelser

[...]

Jeg blir glad, jeg, når folk reagerer helt åpenlyst. Hvis du vil gråte, er det helt OK for meg. Bare gråt i vei.

 

Marita Sølberg intervjues i Aftensposten om publikumreaksjoner, og er generelt veldig for det. Beroligende å høre for oss som sjelden legger skjul på hverken latter eller tårer, og gjerne sitter langt foran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Daria skrev:

-Bare gråt i vei.

Marita Sølberg intervjues i Aftensposten om publikumreaksjoner, og er generelt veldig for det. Beroligende å høre for oss som sjelden legger skjul på hverken latter eller tårer, og gjerne sitter langt foran...

:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te (french earl grey), skiflygning (Planica) og en bitteliten sjokolade (Toblerone). Helt grei start på dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder en knapp på min variant...

 

Det er når jeg leser ting som dette at jeg blir så lykkelig over at sosiale medier ikke fantes da jeg var tenåring... Det er jo ikke noe annet som er nytt - for eksempel trakk Toni Nieminen en grei gjeng tenåringsjenter til Kollen tidlig på 90-tallet, så vidt jeg husker. Nieminen gjorde det forøvrig ganske greit i det nasjonale mesterskapet i vinter, det sier det meste om hvor begredelig tilstanden i finsk hoppsport er for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Halvannen time i solen og jeg fikk gjort unna en bok, en kanne te og en lefse. Slett ikke verst :sol: Det er deilig ute en stund, men å sitte stille noe særlig mer enn en drøy time blir kjølig - det er fortsatt bare mars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens banner på Brann stadion: No é vi her igjen! Be very afraid? :fnise: Vil tro det var litt trøkk over Nystemten i dag...

Og Enga gikk på sitt andre tap på to kamper. Nei og nei, nå ble jeg lei meg... :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig elsker jeg Rekdals fullstendig manglende evne til selvkritikk. Gjør de det bra er det hans fortjeneste, går det dårlig er det ene og alene spillernes ansvar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Daria skrev:

Forøvrig elsker jeg Rekdals fullstendig manglende evne til selvkritikk. Gjør de det bra er det hans fortjeneste, går det dårlig er det ene og alene spillernes ansvar...

Aka Petter Northug-syndromet...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...