Sauen Shaun Skrevet 3. april 2015 #11221 Skrevet 3. april 2015 God morgen. <= varm te til deg. Herved erklærer jeg verandasesongen for åpnet. En kanne te (hvit te md eple, mynte og sjokolade, innkjøpt i København i påsken i fjor), to brødskiver (med hhv eplegele og kantarell-smøreost og røkelaks), to biscotti (med sjokolade, innkjøpt på Coop i går) samt drøyt 120 boksider (hele Camillas lange netter av Mona Høvring, samt de første kapitlene av Bare i Brooklyn, Una LaMarche) er konsumert der ute i tidvis strålende sol og mange varmegrader, mens Kielfergen tutet og forsvant i det fjerne. Ser ingen grunn til å savne påskefjellet... Hørtes helt herlig ut. Og spør du meg, så er egentlig påskefjellet en anelse oppskrytt. Verandakos i snøfritt landskap er bedre. Gamle (de aller eldste, faktisk) episoder av Kar for sin kilt på tv - vakkert gjensyn. Årets sommerferie går til Skottland, tror nok vi må en sving opp i høylandet også.... Hvilken kanal går det på? Leste dette hos deg i går, og pløyde fort gjennom tv-programmet uten å finne det. *har også lyst på et gjensyn med den serien*
Daria Skrevet 3. april 2015 Forfatter #11222 Skrevet 3. april 2015 (endret) La meg presentere min fars humor: Påskeegget mitt inneholdt, i tillegg til et variert utvalg sjokolade og marsipan, en boks sardiner i olje... Hvorfor? Tja, fordi det var plass og den var gul? Har vært i kirken i dag, gått lang tur med Rosalie og spist is på Tjuvholmen, i tillegg til blomstervanningsplikter. Nå er det Trond-Viggo på tv - jeg tror jeg har sett det før, men det tåler nok et gjensyn... Endret 3. april 2015 av Daria
Daria Skrevet 3. april 2015 Forfatter #11223 Skrevet 3. april 2015 Hvilken kanal går det på? Leste dette hos deg i går, og pløyde fort gjennom tv-programmet uten å finne det. *har også lyst på et gjensyn med den serien* SVT1, torsdager.
Sauen Shaun Skrevet 4. april 2015 #11224 Skrevet 4. april 2015 SVT1, torsdager. Takk. Da må jeg se om jeg har den kanalen (har ikke helt oversikt over kanalene enda...).
Daria Skrevet 4. april 2015 Forfatter #11225 Skrevet 4. april 2015 Da var visst sommerferien bestemt, bestilt og betalt. I år er det hakket innmat i sauemage, menn i ullskjørt og sjøormer som gjelder. Og sekkepipe
Daria Skrevet 4. april 2015 Forfatter #11226 Skrevet 4. april 2015 Har servert lammestek i dag - føler husmorpoengene renne på. At steken ble kjøpt ferdig krydret og surret og alt jeg trengte å gjøre var å sette i steketermometer har ingenting med saken å gjøre. Jeg kokte jo poteter, kuttet rotgrønnsaker og laget saus (takk til Toro) også... Dessuten har jeg bakt! Helt uten Toro
Roadrunner Skrevet 4. april 2015 #11227 Skrevet 4. april 2015 Lammesaus fra Toro? Den er i alle fall møe god Jepp, snakker av erfaring...
Daria Skrevet 4. april 2015 Forfatter #11228 Skrevet 4. april 2015 Den ja - med det navnet var den jo et naturlig valg. Dessuten hadde jeg kjøpt myntegele, men det glemte jeg...
Serafina. Skrevet 4. april 2015 #11229 Skrevet 4. april 2015 Høres ut som en fabelaktig sommerferie. Har du begynt øvinger på sekkepipe?
Daria Skrevet 4. april 2015 Forfatter #11230 Skrevet 4. april 2015 (endret) Drømmeinstrumentet når man bor i dårlig isolert bygård - jeg er sikker på naboene ville elsket det Tenker jeg overlater det til herrene i ullskjørt, så kan jeg spise haggis og se setter Nessie... Endret 4. april 2015 av Daria
Serafina. Skrevet 4. april 2015 #11231 Skrevet 4. april 2015 Nessie dukker sikkert villig opp med sekkepipespilling langs vannkanten. Husker jeg kjøpte hårstrikk i rutemønster i Edinburgh for en evighet siden, kilt var litt i overkant.
Roadrunner Skrevet 4. april 2015 #11232 Skrevet 4. april 2015 (endret) Da jeg bodde i hybelhus øvde naboen over på fiolin. Mye... ofte... også i eksamensperiodene... Og når hun ikke øvde på fiolin hørte hun på den tids landeplage - Ketchup song. Mye... ofte... også i eksamensperiodene... Endret 4. april 2015 av Roadrunner
Daria Skrevet 4. april 2015 Forfatter #11233 Skrevet 4. april 2015 Nessie dukker sikkert villig opp med sekkepipespilling langs vannkanten. Husker jeg kjøpte hårstrikk i rutemønster i Edinburgh for en evighet siden, kilt var litt i overkant. Jeg hadde kilt (opptil flere) da jeg var liten - det gjør seg best på de under 10 eller over 60. Med mindre man faktisk er skotsk mann, da... Da jeg bodde i hybelhus øvde naboen over på fiolin. Mye... ofte... også i eksamensperiodene... Og når hun ikke øvde på fiolin hørte hun på den tids landeplage - Ketchup song. Mye... ofte... også i eksamensperiodene... Gamle traumer blir som nye?
Skravla Skrevet 4. april 2015 #11234 Skrevet 4. april 2015 Mett og fornøyd etter deilig lammestek, perfekt kake og herlig grand prix. Kreditkortet er tilnærmet tomt etter diverse ferie og turbestillinger men det ordner seg.
Sauen Shaun Skrevet 5. april 2015 #11235 Skrevet 5. april 2015 Høres ut som en drømmeferie. Bortsett fra haggisen - det tviler jeg på at jeg noensinne klarer å smake på...
Daria Skrevet 5. april 2015 Forfatter #11236 Skrevet 5. april 2015 Jeg har spist haggis før, det er slett ikke så verst. Var i Skottland med jobben for et par år siden, da hadde vi stor festmiddag hvir haggisen ble båret inn til sekkepipe med påfølgende opplesning av Address to the haggis. Dessuten var haggis et helt naturlig innslag på frokostbuffeten...
Wolfmoon Skrevet 5. april 2015 #11237 Skrevet 5. april 2015 Skottland, jeg elsker Skottland! Skal jeg flytte fra Norge må det bli enten dit eller til Irland, og det er ikke bare fordi jeg elsker dialekte der
Daria Skrevet 6. april 2015 Forfatter #11238 Skrevet 6. april 2015 Norsk fotball på tv Rosenborg leder 2-0 3-0 Har hatt studievenninner på påskelunsj - de kom 12, og plutselig var klokka 17.30 Så da gikk vi ut og spiste en rask middag... *leter etter jobblysten*
Daria Skrevet 6. april 2015 Forfatter #11239 Skrevet 6. april 2015 Skottland, jeg elsker Skottland! Skal jeg flytte fra Norge må det bli enten dit eller til Irland, og det er ikke bare fordi jeg elsker dialekte der Irland er også fint Og irene - hvertfall de jeg traff i Dublin - er like gjestfrie, utadvente pog pratsomme som sitt rykte. ikke umulig at vi ender der neste år...
Daria Skrevet 6. april 2015 Forfatter #11240 Skrevet 6. april 2015 En av gjestene hadde med seg en eske med Anton Berg-marsipan med aprikos og sjokolade. Trist, trist... *vil ikke tenke på hvor mye sjokolade det har gått med i påsken*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå