Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er sikkert både sur og kynisk og ufølsom og det hele (dessuten er det mandag), men jeg har veldig lite sansen for tigge-trenden i sosiale medier, enten det gjelder dyre julegaver til ungene eller folk som ønsker seg et dyrere bryllup enn de har råd til. Særlig dette med bryllup virker som har blitt en menneskerett å ha stort og staselig - har man ikke råd (eller synes det er unødvendig å bruke så mye penger) lemper man bare utgiftene over på gjestene. Har man ikke råd til den feiringen man drømmer om, har man to alternativer - utsett og spar, eller finn en billigere løsning.

*dagens moralpreken*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hola! Hjemme fra en uke i Sydenland. Lite nett, mye soling, bading, god mat, trening og flørting med treneren på resorten. Han påsto at mamma var hans lady og jeg hans darling. :fnise: Gikk faktisk ned i vekt denne uka, en kombinasjon av mye bevegelse og virkning av nye medisiner, bikinitrusa var rett og slett for stor på slutten av uka. Bra jeg hadde med en som var mindre. ;)

Godt du sørger for å holde deg anstendig antrukket :fnise:

Skrevet

Jeg er sikkert både sur og kynisk og ufølsom og det hele (dessuten er det mandag), men jeg har veldig lite sansen for tigge-trenden i sosiale medier, enten det gjelder dyre julegaver til ungene eller folk som ønsker seg et dyrere bryllup enn de har råd til. Særlig dette med bryllup virker som har blitt en menneskerett å ha stort og staselig - har man ikke råd (eller synes det er unødvendig å bruke så mye penger) lemper man bare utgiftene over på gjestene. Har man ikke råd til den feiringen man drømmer om, har man to alternativer - utsett og spar, eller finn en billigere løsning.

*dagens moralpreken*

Moralistisk anlagt surpomp sier seg enig :fnise:

Skrevet

Dagens teaternytt fra Aftenposten:

1) Mads Ousdal skal spille Bert i Mary Poppins på Folketeatret. *fortsatt i tenkeboksen*

2) Marie Blokhus er naken på scenen igjen. Skjønt, det er vel ingen nyhet - det er mer overraskende når hun ikke er det...

Skrevet

Enig her også!

Er positiv til at man bytter/gir bort/bruker brukt, og jeg er helt sikker på at mange har ørten ting etter sitt eget bryllup som kan komme andre til gode. Men hadde kanskje formulert spørsmålet på en annen måte, uten fokus på sykemelding/økonomi, men heller på gjenbruksfokus.

Skrevet

Vindusvask er ikke mitt glansnummer som husmor, for å si det pent (ikke planlagte ordspill, derimot - det er jeg god...). Derfor klikket jeg håpefull inn på Aftenpostens artikkel om effektiv vindusvask, helt klar for gode tips. Zalo, mikrofiberkluter og nal. Det var de revolusjonerende tipsene? Hva tror dere folk vanligvis bruker? :murvegg:

Skrevet

Zalo, nal og mikrokluter var helt nytt for meg. Jeg visste ikke at man kunne vaske vinduer en gang... trodde naturen fikset sånn selv. :engel:

Skrevet

Må holde med Skravla her, må jeg vaske vinduer også!? :klo::laugh:

Og zalo? Det må da finnes spesialmiddel for vindusvask? Jeg pleier å like å kjøpe vaskemidler bedre enn å bruke dem.

Skrevet

Jeg har også et imponerende utvalg vaskemidler, med tanke på hvor mye lite jeg faktisk vasker...

Skrevet

Kjell Westö kommer til litteraturhuset igjen i vår :danser:

Skrevet

Billet til Kjell Westö er i boks :nigo: Samt til det franske vidunderbarnet Edouard Louis. Hadde veldig lyst på samtalen mellom Sarah Waters og Inger Merete Hobbelstad også, men da var jeg visst opptatt...

Skrevet

Det var nummeret før jeg ramlet av kontorstolen på morgenkvisten, da RSS-leseren videreformidlet følgende overskrift fra Dagbladet:

Peter Jöback setter opp musikal i Oslo

Men selvfølgelig gjør han ikke det... Det Dagbladet prøvde å si, men som tydeligvis ikke var så lett, var at han skal ha en enkeltkonsert med musikalsanger i spektrum. Det er jo nesten det samme. Eller ikke...

Skrevet

Og når jeg først er inne på dagbladet...

«Top Gear», med programlederne Clarkson, Richard Hammond og James May i fri utfoldelse, har holdt det gående siden 2002 og 2003 og nådd eventyrlige seertall.

De er litt usikre på når det egentlig begynte...?

Skrevet

Aftenposten tester påskegodt. Jeg fikk overhodet ikke lyster nå, nei... :sjokolade:

*pågående indre debatt om hvorvidt påskeegg kan være verdt 300 kr - selv om de er frittgående og fra Pascal*

Skrevet

Det er den internasjonale vaffeldagen i dag :opplyser: Feiringen må jeg utsette til fredag, men jeg fikk jo diskutert litt om ortodokse fasteregler på twitter.

Skrevet

Jeg gikk innom Waynes coffee for kaffe og vaffel i dag. De har hatt vaffel hver dag... unntatt i dag. Det skulle komme senere på dagen da.

Jeg får ha vaffeldag i påsken en gang... om jeg gidder.

Jeg har jo ikke en eneste kveld fri før tirsdag..... Med gud så herlig.

Skrevet

I dag har jeg begynt å trene.....

Unibus stoppet alle sine ruter i Oslo og da ble det å gå til jobben i dag. Hadde jeg vært hjemme når beskjeden kom så ville jeg blitt hjemme.

Skrevet

Min gode venn NSB fikk meg til jobben til vanlig tid :tog: Men måkt var det ikke, hverken her eller der - godt man har skikkelige støvler.

Litt pussig at det blir så mye kaos - det er jo ikke uvanlig at det kommer snø på denne tiden, og det var varslet - men det har vel litt med mengden nedbør på kort tid å gjøre. Man har da sett verre...

Skrevet

Men la oss nå ikke glemme det som faktisk er viktig i dag: Carmen! Svensken! :strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...