Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den type vennskap som trives best med litt avstand? Har ikke inntrykk av at du har noe ønske om å tilbringe så mye tid sammen med ham, egentlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det dukket opp en link på twitter til listen med kommuneslagord - her var det jo mye festlig...

Og min personlige favoritt -

:fnise:

Skrevet

:skratte:

Der var det mye rart... noe humoristisk, og noe smått pretensiøst (unnskyld, Lindås).

Min mor, som endte opp i nærheten av Hønefoss på sine eldre dager, fortalte om den gangen Hole kommune skulle velge nytt slagord for ikke så veldig lenge siden. Hun hadde sansen for "Hole in one", men vinneren ble visstnok "Eventyrlige Hole". Noe som høres like inspirerende ut som... jegvettasøren, men jeg må innrømme at jeg ikke får brennende lyst til å dra til Hole raskest mulig.

Skrevet

Åh. Jeg må til Stockholm neste operasesong. Ikke bare fordi svensken skal synge Rodolfo igjen (:hjerte:), men bare hør på den beskrivelsen:

Inspirerad av Edvard Munchs färgstarka målningar, Hans Jægers skildring av Kristianiabohemerna och August Strindbergs roman Röda rummet låter den berömde tenoren, regissören och dirigenten José Cura ett nordiskt ljus lysa över Puccinis mästerverk och förflyttar La Bohème från Paris till ett fiktivt Stockholm. Författaren Rodolfo blir August Strindberg, målaren Marcello blir Edvard Munch, filosofen Colline blir Søren Kierke­gaard, tonsättaren Schaunard blir Edvard Grieg och kabarésångerskan Musetta blir Tulla Larsen. Väl förtrogen med musiken och med librettot i detta drabbande, tragikomiska drama skapar José Cura nu en helt egen skandinavisk Bohème för Kungliga Operan.

Skal se. Må se.

Skrevet

:skratte:

Der var det mye rart... noe humoristisk, og noe smått pretensiøst (unnskyld, Lindås).

Min mor, som endte opp i nærheten av Hønefoss på sine eldre dager, fortalte om den gangen Hole kommune skulle velge nytt slagord for ikke så veldig lenge siden. Hun hadde sansen for "Hole in one", men vinneren ble visstnok "Eventyrlige Hole". Noe som høres like inspirerende ut som... jegvettasøren, men jeg må innrømme at jeg ikke får brennende lyst til å dra til Hole raskest mulig.

Hole in one var jo i det minste minneverdig :rulle: Det er en del svada og honnørord ute og går, jeg har mer sansen for de som skiller seg litt ut og viser litt humor. Selv om det ikke nødvendigvis er humoristisk ment av alle... :fnise:

Skrevet

Årets is-nyheter :sikle:

Royal Pistasj må jo bare bli bra :is:

Det er jo typisk! Jeg sendte inn forslag til HO for minst halvannet år siden om at jeg ønsket en slik pinneis med pistasjis (gjerne samme som Sørlandsis med sjokobiter) og mørk sjokolade utenpå. Så kommer konkurrenten nå med nesten samme, mens HO ikke gjør. Jaja, får gå til konkurrenten da - for isen ser gooood ut (kunne dog skippet nøttene, holder med mørk sjokolade).
Skrevet

Nøtter til is er aldri feil :opplyser:

Klar for to dagers litteraturseminar :hoppe: Det avholdes rett oppe i gata og begynner registreriungen kl 9.30, så jeg har all verdens tid. Luksus å lunne subbe rundt i morgenkåpe på en hverdagsmorgen.

Skrevet

Den pistasjeisen høres spennende ut. :sikle: Også er jeg redd Sauen kommer til å teste (og hvis den er god, spise mange av) kroneis med karamell. :sikle:

Skrevet

Enkelte lærer aldri... Skal du bestille en bok så søker du opp den boka, klikker gå til kasse og blir ferdig. Du begynner ikke å tenke Hmm, var det ikke noe jeg skulle ha samtidig - og kanskje de har noen gode tilbud...? Da er det nemlig så fort gjort at man i stedet for den ene boka man skulle ha (bind 3 av selviografien til Stephen Fry) ender opp med to bøker (nevnte Frys bok om klassisk musikk) og intet mindre enn 7 cder - de var jo så billige... :plystre:

Skrevet (endret)

Jeg mistenker at når Filharmonien inviterer til presentasjon av den nye konsertsesongen og lokker med feiende flotte musikalske innslag ved fire fagotter så mener de fagotter som i musikkinstrumentet, ikke - som var min umiddelbare tanke - fire sangere fra Fagottkoret...

Endret av Daria
Skrevet

Fredag :hoppe::sol: To dager med masse spennende forelesninger er overstått - noen mer relevante enn andre. Billedbøker er ikke det mest aktuelle for videregående, men det er jo interessant likevel. Man vet jo aldri når man får bruk for kunnskap om elefanter i japansk barnekrigslitteratur.

Konsert i kveld, med Filharmonien og Solveig Slettahjell, ellers ingen andre helgeplaner enn toget på søndag. Hvertfall ingen planer utenfor huset, jeg har en sårt tiltrengt date med fellesvaskeriet i morgen...

Skrevet (endret)

Har åpnet den første av de fem store sjokoladeplatene jeg kjøpte i Helsinki i romjulen (se, jeg har både vljestyrke og selvkontroll. Evnt har jeg hatt mer sjokolade å ta av...). Mørk sjokolade med hasselnøtter, karamell og eple :sikle:

Endret av Daria
  • Liker 1
Gjest Ludodama
Skrevet

Moralen er som før - er du mann og vil ikke ha barn? Bruk kondom og tenk litt på hvem du har deg med...

Måtte plusse deg på den gitt.

Skrevet

Jeg er litt lei av all sutringa om de stakkars mennene som blir påtvunget barn de ikke vil ha. Løsningen er faktisk ganske enkel...

Skrevet

Hepp, hepp! God helg til deg og skittentøyet!

Skrevet (endret)

Mye tårer på Nrk sport i dag - foretrekker gulltårene til en usedvanlig fåmælt Johannes Thinges Bø framfor skuffa-lei-seg-og-skjelt-ut-av-en-tysker-varianten til Jarl Riiber. Tyskeren kan forøvrig ta seg en bolle, som noen så treffende sa det - han kom seg likevel først i mål og hadde sin del av skylda for at de gikk i bakken.

Endret av Daria
Skrevet

Jeg blir jo sippete av å se gutta boys på TV.....

Hulk snufs...

Skrevet

Rørende å se hvor glade og ydmyke brødrene er. Flotte prestasjoner.

Skrevet

Her har helgedaten med sofaen startet

Sov lenge i dag (helt til 9), tur på butikken, bytur i vinden og så litt husmortendenser hjemme. .Nå er det kaffe, muffins og godis på bordet, blomster fremme og oppvasken i gang. Nå er det helg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...