Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

*atsjOO*

*nyser like diskret og ladylike som jeg ler*

Jeg trodde det var alle urtesigarettene på scenen i går som hadde skylda for at jeg begynte å krible i halsen under forestillingen, men det blir vel drøyt å gi dem skylda i dag også, særlig når jeg snufser litt i tillegg... Heftig stykke forøvrig - vi er langt fra feelgood i Natten er dagens mor, her går det mer i alkoholisme og svært dysfunksjonell familie. Den type stykke som er ganske ubehagelig å se, særlig når man vet at det langt på vei er selvbiografisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, har du fått basiller på besøk? Håper de bare er innom en snartur, og at du er frisk og fin på et øyeblikk. God bedring!

Skrevet

Jeg tror neppe det kvalifiserer som sykdom, bare litt mild irritasjon - og en unnskyldning for å drikke varm saft til frokost :fnise: I avdelingen for særheter kan jeg i den forbindelse fortelle at jeg har egne kopper som bare brukes til varm saft og som er de eneste koppene varm saft drikkes av... Jeg er litt usikker på hvorfor det har blitt sånn, men sånn er det bare. Sannsynligvis fordi jeg var så liten da jeg fikk den (jeg og søster fikk hver vår. Nå er begge mine, hvertfall bor begge hos meg...) at det ble bare drukket varm saft (og varm melk, men det har jeg sluttet med) av den i mange år. Hvada vanedyr...? :plystre:

Skrevet

Dette har vært en litt :bond: dag. Men nå er det straks på tide å forsere is-svullene i skolen og komme seg hjemover, hente en ellos-pakke på butikken og så en planløs kveld hjemme. Mener å huske at Tosca går på Mezzo, det kan tyde på en opera-håndarbeid-og-te-aften...

Skrevet

Det ble en opera-håndarbeid-og-te-aften med Tosca i går. Det ble derimot ikke hentet noen ellos-pakke - sånn går det når man sover så godt på toget at man ikke kommer seg av toget der man burde... :plystre: Da blir det handling ved neste stasjon og trikken hjem istedet, og et nytt forsøk på å hente pakke i dag, når både jeg og toget er ferdige med å streike.

Skrevet (endret)

Jeg skal også hente Ellospakke i dag. :nigo:

Endret av Skravla
Skrevet

Og er åpenbart såre fornøyd med akkurat det :ler: Hva har du bestilt?

Skrevet

Og er åpenbart såre fornøyd med akkurat det :ler: Hva har du bestilt?

Både dette og hint.... En del går nok i retur, men en del er jo kjekt å ha.

Skrevet (endret)

Kjøpte meg langt (type subbesidt), smalt sort skjørt i går, jeg. Strålende fornøyd med det. Kikket på i bortimot et års tid, men har alltid blitt hengt tilbake på plass, da jeg får litt bedehusassosiasjoner når jeg ser for meg meg selv i det (andre er derimot veldig fine). Men nå var det salg på HM, og til 50 kr kunne jeg jo bare ikke gå fra det. Og skjørtet er i dag på, helt uten bedehusfølelse. :fnise:

Endret av Rosalie
Skrevet

Dumpet ned i sofaen etter middag. Har ordnet te og kjeks.

Var innom posthuset etter en ellospakke. Den var pakket i rosa eske og den esken farget av på min hvite jakke. Hurra.

Dessuten var jeg innom Gudrun Sjøden på vei hjem og er nå de lykkelige eier av en grønn tunika og en turkis kjole/tunika. Det var jo salg.... :plystre:

Skrevet

Jeg har fine blomstrede støvler :nigo: Samt en veske som var større enn jeg trodde, og en bolero med adskillig flere paljetter enn jeg trodde - men ikke spesielt misfornøyd med noen av delene, Atskillig mer misfornøyd med at ellos har skiftet hentested for annen gang på et år, og det blir verre for hver gang. Ved første bytte ble det dobbelt så langt å gå, nå kom det nærmere igjen, men kundeservice, eller for den saks skyld normal høflighet, drev de visst ikke med.

-Hei, jeg skal hente en pakke.

-Referansenummer.

Jeg oppgir nummeret, han forsvinner uten et ord og kommer tilbake med pakken som han slenger på disken.

-ID.

Jeg rekker ham bankkortet, han ser på det og legger det ned igjen bortenfor der jeg står, selv om jeg står klar til å ta det imot, og holder fram dingsen man skal signere på.

-Signer.

Jeg gjør så og han snur umiddelbart ryggen til meg og begynner med neste kunde.

Jeg forventer ikke lange samtaler og spirituell konversasjon, men en anelse høflighet hadde jo gjort seg...

Skrevet

*ignorerer alt snakk om salg*

*fikk Gudrun Sjödén-katalog i posten i dag*

Skrevet

Her ble det 2 topper og 2 bukse i ekstreme farger. Sort og hvit. To kjoler og 3 par sko går i retur.

Fikk også Gudrun Sjødenkatalog i posten.

Skrevet

Og her er jeg glad for å fått tilbake hentestedet for pakker. Mens kiwi pusset opp så skulle vi hente på post i butikk på meny og måtte "krangle" hver gang i forhold til hentested.

Typisk samtale:

Posten: Denne skal du ikke hente her. Du aner ikke hvor mange som tar feil altså.

Meg: Men her i hentemeldingen jeg har fått så står det at dette er hentestedet. Dere er Post i butikk på Meny? Ikke sant?

Posten: Jo, men pakker fra Ellos skal ikke hentes her.

Jeg: Men ettersom det er her hentemeldingen påstår jeg skal hente pakken så kan du vel sjekke?

Posten: Ja vel.... (samtidig som hun sukker tungt).

Stor er jo overraskelsen da det visst viser seg at de har pakken...... :roll: Repeat ved retur....

Skrevet

Og jeg så de blomstrete støvlene og tenkte umiddelbart på deg. Skjønner ikke det gitt.

Skrevet (endret)

Jeg tenkte også umiddelbart på meg da jeg så dem :fnise:Mine! Må ha!

Endret av Daria
Skrevet

Oppdaget at jeg har rundet 41 000 innlegg (! :daane: !) og måtte sjekke - jeg er fortsatt inne på topp 10 lista over de med flest innlegg. Litt usikker på om jeg burde skamme meg eller ikke...

Skrevet

Gratulerer! :kristin:

Synes ikke du skal skamme deg over det. Det viser bare at du er trofast det. :tommel:

Skrevet

Daria irriterer seg over lyder på morgentoget, episode 14: Hun som satt på andre siden av midtgangen, fordypet i noe studiegreier (antar jeg) og stadig klikket med kulepennen. Når det bare var oss to i den enden av toget og det ellers var stille, ble den lyden veldig høy og påtrengende... Og ja, jeg innser at selv i en stillevogn ville jeg ikke kunnet klage på det... :ler:

Skrevet

I en stillevogn ville det blitt bemerket til vedkommende. Personer som sitter i stillevogn på daglig basis er temmelig "nazi" i forhold til stillhet. :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...