Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bokmarked på Bjølsen skole. Søndagstur blant idylliske småhus og blomstrende trær på Sagene, med tur innom Vøienvolden går og Sagene kirke. Lunsj på Sagene Lunsjbar. Fantastisk ballettforestilling i operaen. Hjemtur til forts via Karl Johan. Det blir ikke mer Oslodag enn det -vi så til og med Lillebjørn Nilsen.

Jepp. Og han er ikke den første dragartisten i MGP, men kombinasjonen kjole og skjegg er tydeligvis tung å bære for mange. Godt de ikke har større bekymringer i livet...

Høres ut som en herlig søndag. :jepp:

Og MGP ja... Jeg blåser i hvordan vinneren ser ut jeg, og har ikke sett mange kommentarer på det i nyhetsfeeden min på fb heller (og utover det har jeg ikke vært mye på nett, så evt kommentarer på nettaviser, Twitter o.l har jeg ikke fått med meg). Men jeg er fremdeles litt furten for at Nederland ikke vant. Men det har ingenting med vinneren å gjøre - han var en verdig vinner. Men Nederland hadde den sangen som klang best i ørene mine...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aslak Sira Myhre har søkt på nasjonalbibliotekar-stillingen - det hadde jo vært et spenstig valg.

Skrevet

Startet dagen hos tannlegen, for å sjekke om det var noen grunn til at en tann har plaget meg i det siste. Det var det ikke, konkluderte hun etter å ha pirket og dunket og tatt tre bilder fra forskjellige vinkler og avsluttet med flourpensling (jeg får ikke spise før kl 11. Er selvfølgelig usedvanlig sulten allerede). Jeg stålsatte meg for regningen - Da blir det 200 kr, takk. :hakeslepp: Billigste tannlegebesøket siden jeg tok stingene etter visdomstannen -det tok hun ingenting for. Liker tannlegen min.

Skrevet

Høres kjekt ut med sånn tannlege. Jeg vil også ha en rimelig tannlege, men gjerne en som allikevel er grei som min.

Skrevet

Du vil kanskje ha en som er litt nærmere enn min også, egentlig...? Men hun kan anbefales :jepp:

Skrevet

Aha... du har ikke funnet ny her nei..... Da tror jeg det blir vanskelig å få til gitt.

Skrevet

Startet dagen hos tannlegen, for å sjekke om det var noen grunn til at en tann har plaget meg i det siste. Det var det ikke, konkluderte hun etter å ha pirket og dunket og tatt tre bilder fra forskjellige vinkler og avsluttet med flourpensling (jeg får ikke spise før kl 11. Er selvfølgelig usedvanlig sulten allerede). Jeg stålsatte meg for regningen - Da blir det 200 kr, takk. :hakeslepp: Billigste tannlegebesøket siden jeg tok stingene etter visdomstannen -det tok hun ingenting for. Liker tannlegen min.

Synd hun ikke er i byen vår. For det var veldig billig!

Skrevet

Gikk tur i strålende sol langs glitrende fjord med blomstrende syriner og kastanjetrær på alle kanter. De som hevder Oslo er grå og trist kan da ikke ha vært her - hverfall ikke i mai...

Skrevet

Det finnes mange vakre perler i og nær Oslo. :jepp:

Det er helt andre ting som gjør at jeg ikke har lyst til å flytte tilbake til den byen. Det handler om tilhørighet. Men jeg bruker gjerne den byen som feriested. :jepp:

Skrevet

Vidar Magnussen er Hedda-nominert for Shockheaded Peter. Uten å ha sett de andre to er jeg overbevist om at den bør han få - det er rollen har ble født å spille :jepp:

Skrevet

Oslo er jo bare en fantastisk by. Virkelig.

Skrevet

"Lektor Sture Nome hevder at lærere og rektorer i osloskolen øver til kartleggingsprøver, som kun er ment å sile ut de svakeste. Byråd Anniken Hauglie (H) forutsetter at prøvene brukes på riktig måte." http://www.osloby.no/nyheter/--Jeg-foler-meg-trygg-pa-at-vi-har-pliktoppfyllende-larere-som-ikke-jukser-til-eksamen-7566803.html#.U3nbeC-5_tE

Ehh... Vel... Kjære byråd. Siden du ikke jobber i Osloskolen, så har du nok litt lite innsikt i dette.

Naturligvis øves og terpes det på oppgavetype, spesielt til Osloprøvene. Byrådet bruker jo resultatene som ris bak speilet, og skoler med ikke gode nok resultater trues med å settes under byrådets administrasjon. Så da har man ikke så vldig mye valg, da. Tid som gjerne skulle gått til vanlig undervisning, brukes til å terpe på løsning av oppgavetypene som kommer på Osloprøven.

Skrevet

Åh, det var billig tannlege! Min tar jo 650 kr eller der omkring for ett bilde. :foto:

Skrevet

Aslak Sira Myhre har søkt på nasjonalbibliotekar-stillingen - det hadde jo vært et spenstig valg.

Og det ble han - spennende. :jepp:Jeg liker jo det jeg leser:

- Nasjonalbiblioteket sit på det nasjonale minnet og oppdaterer det kontinuerleg. Men det held ikkje bare å halda på minnet. Me druknar i informasjon gjennom internettet, klokt og dumt om kvarandre. Me veit meir og meir, men hugsar mindre og mindre. Men me skal også formidla og fortelja historier, minnast på kva me er og kva me har vore. Det håper og trur eg ein nasjonalbibliotekar får gjera mykje av, seier Sira Myhre

- Me lever i ei tid som treng meir og ikkje mindre bibliotek. Men biblioteka må endra seg, men utan å mista kjernen: Å formidla kunnskap. Biblioteka er eit ekstremt viktig demokratisk og danningsmessig prosjekt. Dei er viktige sosialt og som integreringsprosjekt. Å få ha ei hand med i dette opplever eg som ei ære.

Skrevet

Et spennende og bra valg. :)

Skrevet

Fest, Frikar-forestilling i operaen, besøk og middelalderfestival - det har vært en innholdsrik helg. Tror det blir mye sofa resten av kvelden...

Skrevet

Høres ut som en fin helg! Blir sofa her også i kveld, men har i grunn vært ganske rolig og småsløvt i hele dag.... :lur:

Skrevet

Har testet ut en ny lokal restaurant og bl.a. spist asparges med baconcrumble og vaktelegg og rogneblad-is med pistasjemarengs :sikle: Og de aller beste måltidene er jo dem man ikke betaler selv :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...