Skravla Skrevet 16. desember 2013 #8501 Skrevet 16. desember 2013 Nesten ferdig med gavene. Må finne noe til en 4-åring, men det ordner seg. Ellers tror jeg det meste er i boks. Finner nok ut av det når jeg begynner å pakke inn. Mintkakao mmmmmm høres godt ut.
Skravla Skrevet 16. desember 2013 #8502 Skrevet 16. desember 2013 Thomas Morgenstern har twitret post-tryning-i-hoppbakken-og-helikopter-til-sykehuset-selfie. I en ordbok ville det illustrert ordet kjøttkaketryne... Kjøttkaketryne var et godt ord ja.
Daria Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #8503 Skrevet 16. desember 2013 Mintkakao mmmmmm høres godt ut. Har ikke testet den ennå, men jeg har tro på at det var et godt kjøp
vimse Skrevet 16. desember 2013 #8504 Skrevet 16. desember 2013 Minttu og kakao er i alle fall veldig godt
Daria Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #8506 Skrevet 16. desember 2013 Vurderte å ikke se siste episode av Tørk aldri tårer uten hansker - den er jo så vond! - men klarte ikke la være Det er så hjerteskjærende grusomt, ikke minst vissheten om at det faktisk var sånn.
Daria Skrevet 17. desember 2013 Forfatter #8507 Skrevet 17. desember 2013 (endret) Hvis jeg kjeder meg i løpet av dagen, skal jeg annonsere i denne tråden at jeg fikk ferdigsmurt matpakke til jeg var ferdig på vgs - det får alltid opp temperaturen Jeg fikk høre en gang at det var ensbetydende med uselvstendighet - at jeg reiste kollektivt alene i Oslo fra jeg var 10, dro alene på språkreise da jeg var 14 og ikke minst at jeg var likevel fullt i stand til å smøre mine egne brødskiver fra jeg var 5-6 år hadde ingenting med saken å gjøre. Matpakkesmøring var visst den eneste målestokken på sånt Endret 17. desember 2013 av Daria 1
Skravla Skrevet 17. desember 2013 #8508 Skrevet 17. desember 2013 Skikkelig bortskjemt var du. Og ikke rart du sliter med selvstendighet nå.....
Jerle Skrevet 17. desember 2013 #8509 Skrevet 17. desember 2013 (endret) Jeg fikk også det Nå flyttet jeg hjemmefra som 15-åring(for å gå skole), men om jeg var hjemme så fikk jeg både matpakke og frokost ferdig smurt. Søsteren min, som var den eneste av oss som bodde hjemme ut vgs fikk smurt matpakke av pappa til ut vgs. Tror ikke vi var spes uselvstendige, eller dvs jeg var kanskje det. Men ikke de tre andre. Måtte bare tilføye: Mannen smører matpakke til meg nå, hver dag, i en alder av... tja 29? Endret 17. desember 2013 av Jerle
Daria Skrevet 17. desember 2013 Forfatter #8510 Skrevet 17. desember 2013 Tror ikke vi tok så stor skade av det - et håndfast bevis på at vi hadde foreldre som ville oss vel... Tror det mer enn noe annet handlet om hva som var mest praktisk og effektivt - et fat med ferdigsmurt brød på bordet til alle som skulle ha frokost var raskere og enklere enn dekke frokostbord til selvsmøring, evnt at vi skulle stå i kø ved kjøkkenbenken. Og som pappa sa - når han først sto og smurte gjorde det ikke store forskjellen å smøre noen matpakkeskiver også samtidig. Dessuten fikk han da gleden av å kaste den etter meg - gjerne over/rundt døren når jeg minst ventet det Skikkelig bortskjemt var du. Og ikke rart du sliter med selvstendighet nå..... Du har merket at jeg har litt problemer der ja?
Skravla Skrevet 17. desember 2013 #8511 Skrevet 17. desember 2013 Et fremtredende trekk ved KG-diskusjoner er at praktiske løsninger sjelden har noen plass. At det er mest praktisk at en smører alle matpakkene er veldig farlig for da får man uselvstendige barn.... easy peasy. Det å se det store bildet i oppdragelsen er for mye å forlange av de stakkars uselvstendige mødre som sikkert ble tvunget til å ta store avgjørelser om hva slags pålegg de ville ha om noen timer og derfor har beslutningsvegring nå.
Daria Skrevet 17. desember 2013 Forfatter #8512 Skrevet 17. desember 2013 Praktiske løsninger er oppskrytt... Men det virkelige pussige er at i akkurat matpakke-diskusjonene er de så rørende enige om viktigheten av selvstendige barn, mens de fleste andre diskusjonene oftere er preget av overbeskyttelse og pute-sying. Å la dem håndtere smørkniven under mors årvåkne blikk er vel en trygg måte å oppmuntre selvstendighet. Andre lekte i trafikken -uten annet oppsyn enn et blikk fra balkongen i ny og ne - fra vi var 4...
Skravla Skrevet 17. desember 2013 #8513 Skrevet 17. desember 2013 Men altså.. nå er du barnløs så hva vet vel du.....
Daria Skrevet 17. desember 2013 Forfatter #8514 Skrevet 17. desember 2013 Nada - ihvertfall hvis du spør de rette personene. Om ikke annet vet jeg at det er lunsjtid
Jerle Skrevet 17. desember 2013 #8515 Skrevet 17. desember 2013 Når vi først snakker om matpakker... Noen har kastet min i dag.
Skravla Skrevet 17. desember 2013 #8517 Skrevet 17. desember 2013 Merker godt at det er roligere nå mot jul.... Lunsjen varer lengre og lengre og består mye av pepperkaker og sjokolade.
Daria Skrevet 17. desember 2013 Forfatter #8518 Skrevet 17. desember 2013 Har sagt det før - det er viktig med gradvis nedtrapping til ferie..
Skravla Skrevet 17. desember 2013 #8519 Skrevet 17. desember 2013 Jepp.... og noen har fått fri fredag. Da kan jeg få unna det siste før middag og julestemning i operaen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå