Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stille morgen med jordbærte på jobb etter noen relativt tettpakkede dager :kaffekopp:

Torsdag til fredag var jeg på spennende jobbseminar om skolebøker på nettbrett og så en ny verden åpne seg (og spiste dessert tre ganger på to dager). Fredag kveld ringte Roadrunner og Skravla på min dør og vi gikk ut og spiste middag og hadde et vakkert gjensyn med Next to Normal :hjerte: Lørdag vandret vi mellom museer og kaféer og jeg fikk moret meg med Shappi Khorsandi på Folketeatret før vi avsluttet kvelden med en solid 5-retter og trillet langsomt og overmette hjem. Søndag liknet veldig på første del av lørdagen, med bl.a. Popsenteret og Knudsen og Ludvigsen-utstillingen, og etter at RR dro avsluttet Skravla og jeg helgen med Wagners hollender i konserthuset.

Helt greit at jeg ikke har noen planer i kveld, egentlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forøvrig synes jeg bilde/overskrift-kombinasjonen oppe i venstre hjørne er... interessant. Et svært haigap og "Noe alle bør oppleve minst en gang i livet". Tror å være haimat er en opplevelse jeg kan klare meg uten, selv om den sikkert er spesiell...

Skrevet

:hoppe:

Kulturell og fiiiin helg! :nigo:

Skrevet

Jeg tenker stadig, særlig når jeg ser bunkene med gamle LPer på loppemarked, at man skulle hatt en platespiller. Jeg ble jo ikke mindre overbevist nå...

Skrevet (endret)

-En skuffelse å føde i Norge. Dette ville aldri ha skjedd i India.

Jeg tviler ikke på hun hadde en kjip fødselsopplevelse, og at det er rom for forbedringer på norske fødeavdelinger, men er det virkelig bedre å måtte betale svart for oppfølging i svangerskapet?

- I Ungarn velger du din egen gynekolog allerede etter seks uker. Denne personen følger deg gjennom hele svangerskapet, og når du er klar til å føde, ringer sykehuset opp gynekologen. Dette er en del av det offentlige tilbudet, men en uskreven lov sier at du skal betale en sum i tillegg. Dette kan være fra et par tusen kroner opp til ti tusen.

For ikke å snakke om ting som spedbarnsdødelighet og mødredødelighet. Å ta til orde for å diskutere hvordan ting gjøres og hva som kan forbedres er jo av det gode, men å avfeie et lands helsetilbud over en enkeltopplevelse (og forventningskrasj) virker jo litt pussig.

Endret av Daria
Skrevet

Leste den artikkelen selv. Og min tanke var at i india så betaler man vel alt selv (privat helsevesen) om man har råd. Mens de langt fleste fødsler skjer under svært kummerlige forhold i slummen.

Skrevet

Fredag! :hoppe:

Fin dag i går - sen morgen, forelesningsdag på Blindern, et par bøker på Fretex og Orfeus og Euredike i operaen. Nå (snart) en bortimot planløs helg. Og om tre uker sitter jeg på flyet til Helsinki :nigo:

Skrevet

:kaffekopp:

Ble kino på meg i går, ikke dumt!

Relativt planløs helg her også, litt usikker på om det blir en tur "hjemover" eller ei... :sjenert:

Skrevet

Deilig med en helt planløs hjemmehelg. Var en tur i butikken i går, bortsett fra det har jeg ikke vært utenfor døra. Kan melde om høyt forbruk av telys, og te, boksider og brodergarn, samt at sjokolademuffinsene som lå i fryseren ikke lenger gjør det...

Skrevet

God mandagsmorgen. :kaffekopp:

Høres ut som du har hatt en herlig helg. :)

Skrevet

:kaffekopp:

Innom med et lite ønske om en fin mandag :)

Slutt på seminarfarting nå for ei stund? Eller?

Skrevet (endret)

Denne uka er det hvertfall ingen :ler: Heldagsmøte og halvdagskurs neste uke og et par enkeltdager i desember og januar, men ingen flere hotellutskeielser. Bortsett fra Helsinki da, men det er jo ikke jobbrelatert :nigo:

Endret av Daria
Skrevet

1. På karikaturen i dagens VG er jeg helt lik Rein Alexander. Fett. pic.twitter.com/1jG7mX08Oy

BYSZA4CCEAAhSew.jpg

2. @konservativ Ikke mobb Rein! Synes det ligner mer på deg, selvom du er slankere. Mye kulere å ha selvironi enn å stigmatisere andre.

3. Jeg kaller ingen tjukk! Da misforstår du. Fett er slang for bra. @UlrikImtiaz @snorrel1

@konservativ Bra du ikke vil mobbe, men når du sier du ligner Rein i karikaturen i @vgnett (der du ser feit ut) så kaller du vel Rein tjukk?

Litt fascinerende hvor mye det går an å feiltolke og bli fornærmet på vegne av andre - og at det i det hele tatt går an å tolke "Fett!" i den første tweeten som tjukkas-mobbing... I mine øyne ser han forøvrig ikke spesielt feil ut på tegningen, han har bare et usannsynlig stort hode...

Skrevet

:rulle:

Morsom tegning. Han ligner jo på Rein.

Utrolig at noen kan ta det som mobbing.

Skrevet

Hvis jeg har forstått IT-avdelingen riktig,blir dette min nye lekekamerat på nyåret :nigo: Men jeg tror det ikke før jeg ser det, nettbrettet jeg skulle fått først tidlig i høst ble jo avlyst...

Skrevet

Værmeldingen for de fire dagene i Helsinki er hhv cloudy, overcast, plenty of clouds og considerable clouds. For det er jo påfallende store forskjeller på de betegnelsene :filer:

Skrevet

Og jeg leste overskriften "Alkohol redder dåsen din" på vei inn i boka di, og mistet helt tråden...

:daane:

Skrevet

AtteHÆ? Den het noe helt annet før i dag... Den burde følges av søsteroverskriften "Klor redder hjernen din"...

Skrevet

Jepp den het noe med "derfor bør du helle sprit på sminken din", men det genererte tydeligvis ikke nok klikk :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...