Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror det store spørsmålet er hvordan dere har tenkt å definere jobben... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel... eh... jeg tenkte å starte med en lengre reise rundt om kring. Er ikke det en naturlig plass å starte da?

Skrevet

Synes i grunn at det Daria insinuerer her er ganske småfrekt :opplyser:

Som reiselivsminister er det FLERE ting som må på agendaen og som er svært viktigte:

- Norge som turistland. Selvfølgelig vil det måtte bety at ministeren reiser rundt i landet, både for å bli kjent, se hvordan turister blir møtt og hva som kan endres/forbedres eller brukes som modell videre

- Europa. Hvilke land og storbyer kan Norge lære av, hva tar vi med oss og hva bør vi unngå?

- Resten av verden (gadd ikke fortsette verdensdel for verdensdel - du ser tegninga). Stor vekst, mye folk, god mat og mange muligheter. Selvfølgelig må sånt utforskes og analyseres! Kan vi ta lærdom av gamle ruiner, flotte strender, surfemuligheter, bevaring av ville dyr (Afrika som eksempel, men plutselig er det relevant for våre bjørner eller ulv...).

Nei Daria, dette kom til å bli strevsomme 4 år, med masse reising, vaksiner, visum og analyser. Tror du en sånn jobb er en dans på roser? :klo:

:fnise:

Skrevet

Inntatt sofaen etter to dager på seminar og en natt på kanskje det mørkeste og tristeste hotellrommet jeg har sett. Ikke at det var nedslitt eller noe, det var nytt og strøkent og sikkert hipt så det holder - andre mente det var råstilig. En bar betongvegg (hallo, kjellerlagerfølelse i 3. etasje), mørkegrått tak (!), seng og hodegjerde, vindusvegg og gulv-til-tak-gardiner og vindu som knapt var en halvmeter høyt, samt litt for dempet belysning og enkelte detaljer i skarp grønn. Veldig ikke min stil. Og ironisk nok -da jeg skulle sove og faktisk ville ha det mørkt avga klokka på tven og en lite lys på en lysbryter så mye lys at det var plagsomt...

Skrevet

A1-gutta er jo søte når de prøver å synge på norsk :fnise:

Skrevet

Plutselig var man godt i gang med en ny mandag - og ny 3+2-uke. Tre dager på jobb, to dager på hotell-seminar :nigo: Samt 4 kulturaktiviteter og helg med besøk og masse planer. Uka si, det :danser:

Denne helgen var usedvanlig planløs og sløv. Et loppemarked lørdag (to store notebøker, en kvinnehistoriebok og en fascinator - fordi enhver velkledd kvinne bør ha det i sin garderobe :fnise: ), et loppemarked søndag (en Sigvart Dagsland-cd) og middag hos mamma søndag kveld, forøvrig sullet jeg rundt hjemme. Fikk endelig sett de siste tre episodene av dokumentarserien om den amerikanske borgerkrigen, de hadde jo bare ligget i pvr-boksen siden juni...

Skrevet

Jeg har aldri - tross enkelte forsøk og stor frustrasjon - lært meg å skrive touch. Her går det stadig i den litt uprofesjonelle 2-4 fingre-metoden. Da er det jo lov å bli litt fornøyd når elevene stopper opp og kommenterer hvor fort jeg skriver - noe som selvfølgelig medførte umiddelbar skrivesperre og prestasjonsangst :fnise:

Skrevet

Jeg skriver vel ikke helt riktig touch jeg heller, men det har kommet seg med årene. Fikk kommentar av en kollega her en dag, om jeg kunne være så snill og skrive litt saktere? Han fikk litt dårlig selvfølelse når han så/hørte hvor fort det gikk ann å skrive (enda jeg egentlig ikke skriver så veldig fort...)

Skrevet

Jeg er kjapp på tall-skriving på tastaturet, eneste jeg kan skryte på meg... Touch har jeg aldri lært godt. Og det selv med et fag som het maskinskriving på vgs, der hadde vi ark over tastene for å ikke se. Men ingen sa du ikke kunne blåse bort arket når vi skulle skrive så og så mange ord på tid.

Herlighet nå følte jeg meg brått gammel.

Skrevet

Skulle lære touch på skolen jeg også, Jerle. Men vi slapp ikke unna med ark over skrivemaskina. Hos oss ble det satt klistremerker på hver enkelt tast. Så det var ikke mulig å jukse. Men det betyr ikke at jeg kan skikkelig touch altså... :fnise:

Skrevet

På folkehøgskolen øvde vi med et kjøkkenhåndkle over tastaturet :fnise:

Skrevet

Letter å blåse på et ark(som var tapet fast i ene enden), enn på et kjøkkenhåndkle. :)

Skrevet

Jeg hadde også touch-undervisning på skolen :opplyser:

Men var vel ikke akkurat der jeg lærte "touch"...

ASDF JKLØ ASDF JKLØ ASDF JKLØ ASDF JKLØ

Men en periode med chatting via ICQ, samt litt god epostkorrespondanse så hjalp det litt.

Skal sies at spesielt høyre lillefinger ikke virker helt.... :sjenert:

Skrevet

De bokstavkombinasjonene var velkjente... :fnise: Og inspirerende øvelser som

jhjhjhj fgfgfgfg njujnujnu vtfvtfvtf

Rart jeg ikke lot meg engasjere... Og alt måtte være riktig før man kom videre... Det var en gang jeg ble så frustrert at jeg slo begge håndflatene i tastaturet - dermed spratt det opp masse vinduer og menyer jeg ikke ante hva var eller hvordan jeg kunne fjerne dem igjen - dette var i min lite datakyndige periode :plystre: Min veldig tålmodige klassekamerat som hadde den tvilsomme gleden å sitte ved siden i meg i IT-timene og dermed mottaker av alle mine frustrasjoner og dumme spørsmål holdt på å le seg i hjel :ler:

Skrevet

Lo høyt her i går da en kollega skulle taste et passord på mobiltelefonen (smarttelefon). Han måtte stadig skule bort på tastaturet på maskinen min, for han kunne jo ikke passordet, bare plasseringen på et vanlig tastatur. Forsøkte å fortelle han at tastaturet på telefonen var identisk til det han har på pc'n, men han var ikke helt overbevist, så måtte se på min pc :ler:

Skrevet

Di Derre spiller sammen for alle siste gang før Knut Nesbø døde av kreft. :grine: Begynte å se den, men tror jeg skal vente til etter jobb med resten - måtte bråtørke øynene og svelge en liten klump i halsen da en elev dukket opp og trengte hjelp...

Skrevet (endret)

Sippet litt jeg også, mens jeg husket gamle Di Derre sanger :(

Endret av Jerle
Skrevet

:gravid: <-føler hvertfall at jeg ser omtrent sånn ut, etter 5-retters italiensk *mett*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...