Skravla Skrevet 15. oktober 2013 #8221 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg kalte ikke DINE ferier for egotrip. Jeg snakket om at jeg har lyst til å være fullstendig egoist neste sommer. Men at det er et privilegium å kunne gjøre det, er det ingen tvil om... Og båt mellom de to byene høres ikke dumt ut. Takk for tips, Skravla. At en ferietur jeg gjør hvert år er egotripp for deg men ikke for andre høres rart ut. Vi har jo samme utgangspunkt - single og barnløse som prioriterer å ta en ferietur.
Daria Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #8222 Skrevet 15. oktober 2013 Og dine ferier er mer egoistiske enn andres fordi...? *kverulerer*
Sauen Shaun Skrevet 15. oktober 2013 #8225 Skrevet 15. oktober 2013 Det er vel bare det at jeg føler meg egoistisk når jeg velger tur til utlandet istedetfor å prioritere ungene i Fuggelland... Men jeg har bestemt meg for å gjøre det. Jeg vet at jeg har godt av det.
Roadrunner Skrevet 15. oktober 2013 #8226 Skrevet 15. oktober 2013 Tror rett og slett det gjør oss til bedre ... ehhh... dyr? (sau og fuggel ) å tenke litt på oss selv og gjøre hva VI vil av og til. Vi kan kun leve det livet vi er utdelt, og må gjøre det beste ut av det, og det VI har mest lyst til. At du velger å reise på en tur til en eller annen storby alene, betyr ikke at du er egoistisk eller ikke bryr deg om de rundt deg
Sauen Shaun Skrevet 15. oktober 2013 #8227 Skrevet 15. oktober 2013 Du har helt rett, Fuggel'n. Og jeg har tenkt å dra på ferie for å bli en bedre sau neste sommer. Jeg må bare lære meg å tenke litt annerledes...
Rosalie Skrevet 15. oktober 2013 #8228 Skrevet 15. oktober 2013 Man skal være litt ego innimellom, Sauen. Viktig, det! Du kan jo evt. fly Barteland-København og København-Fuggelland, så får du både egostorbytur og tantebarntur i en og samme smekk. Vi var på Norgesferie i år (snakk om å velge riktig år værmessig!), med ca en uke hos mine foreldre og hans foreldre, samt et bryllup, så neste år skal vi egoferiere oss med god samvittighet igjen. Blir en lang langhelg i Gdansk (band camp. Juhuuu!), og en "languke" på franske Rivieraen. Herlig, herlig.
Daria Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #8229 Skrevet 16. oktober 2013 Kaos-start på jobb i dag, føler jeg ikke har fått gjort stort (annet enn å være irritert...). I går var jeg inne på på (en liten del av) rekvisittlageret i operaen - jeg har klådd på Madama Butterfly-rekvisitter
Daria Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #8230 Skrevet 16. oktober 2013 Froskestøvler! Regnbuestøvler! Hagegnomstøvler! Fant en side som bare selger gummistøvler - nevnte jeg at jeg trenger nye...?
Sauen Shaun Skrevet 16. oktober 2013 #8231 Skrevet 16. oktober 2013 Froskestøvlene var jo bare helt herlige... *vil ha*
Daria Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #8232 Skrevet 16. oktober 2013 Hadia Tajik @HadiaTajik17h Uavgjort mot Island. Idrettsministeren må gå! ...sa idrettsministeren, og gikk dagen etter... Veldig synd å miste henne som minister, litt skeptisk til mye av det vi må leve med nå...
Sauen Shaun Skrevet 16. oktober 2013 #8233 Skrevet 16. oktober 2013 Ja, veldig synd å miste Hadja som kulturminister. Og arvtakeren, Thoril eller noe... Hvem er hun? Hvilken bakgrunn har hun? Hvordan blir kulturpolitikken framover? *mer enn skeptisk* Og bondeblodet i meg har det vel heller ikke så altfor godt for tiden...
Daria Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #8234 Skrevet 16. oktober 2013 I følge twitter har visst den nye kulturministeren sagt noe på Dagsrevyen om at hun ikke leser bøker og at friluftsliv er et av hennes favorittkulturuttrykk... Men det slår jo ikke den nye likestillingsminsteren
Jerle Skrevet 16. oktober 2013 #8235 Skrevet 16. oktober 2013 Klør vi oss ikke i hodet hver gang det blir nye ministere da? Heldigvis har de fleste gode rådgiver rundt seg. (men ok, de har noen skikkelig teite uttalelser)
Daria Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #8236 Skrevet 16. oktober 2013 At ministerne ikke nødvendigvis har så mye relevant utdannelse/formell kunnskap knyttet til fagområdet sitt bekymrer meg ikke så mye - de har folk til slikt. Det de viser av personlig innstilling og/eller interesse, derimot...
Roadrunner Skrevet 16. oktober 2013 #8237 Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Hvis partitilhørighet ikke er så viktig så kan jeg godt melde meg som kulturminister eller reiselivsminister! Endret 16. oktober 2013 av Roadrunner
Jerle Skrevet 16. oktober 2013 #8238 Skrevet 16. oktober 2013 Jeg har også veldig lyst å være reiselivsmininster. Kanskje vi kan ta håndbak om saken fuggel'n?
Daria Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #8239 Skrevet 16. oktober 2013 Dere vil ikke ha ministeransvaret, dere vil bare ha en unnskyldning for å reise på fulltid på andres regning Har pakket seminar-bagen med alt man trenger for to dager - skrivesaker, sjokoladekjeks, sjal og to bøker. Og kjole til middagen - til tross for at jeg vanligvis er fullblods jåle og benytter enhver anledning til å pynte meg, tok det litt tid før jeg skjønte at man skulle kle seg om til seminarmiddag. Mulig jeg bare er så blasert og bortskjemt at en hotellmiddag ikke er en stor greie...
Jerle Skrevet 16. oktober 2013 #8240 Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Dere vil ikke ha ministeransvaret, dere vil bare ha en unnskyldning for å reise på fulltid på andres regning Skjønner virkelig ikke hva du mener her. Tror du liksom ikke at vi bare er ute etter å gjøre en god jobb eller? Endret 16. oktober 2013 av Jerle
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå