Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg har ikke tenkt å prøve å strikke den selv...

Skrevet

Jeg blir stadig mer skeptisk til den nye Bridget Jones-boka (spoiler-advarsel...). Hele settingen føles så feil, det er ikke alle karakterer som burde videreutvikles og forandres. Men jeg kommer vel til å lese den uansett...

Skrevet

Ble skeptisk jeg også da jeg leste linken... :sukk:

Kunne de ikke latt henne være sær, nevrotisk og skrullete? I 30-årene? Vil ikke at hun skal bli eldre... :opplyser:

Skrevet

Onsdag! Ukene går unna, og det hjelper vel ikke at jeg knapt har vanlige jobbuker. Oppdaget i går at jeg bare har to uker med 5 vanlige på-jobb-arbeidsdager før jul - her kommer seminarer og heldagsmøte spredt utover, i tillegg til et par avspaseringsdager i Helsinki. Denne måneden har jeg til og med to hotellovernattinger på jobbens regning - ikke akkurat eksotiske steder, men man klager ikke :nigo:

Skrevet

Det dukket opp en liste med "manneregler" på facebook. En del er, som sånne lister alltid er, ganske teite, men enkelte av dem kunne forhindret mange av de mest håpløse konfliktene det klages over i samlivsforumet...

1. • Spørg om, hvad du vil, og lad os være på det rene med dette:

• Spidsfindige hentydninger virker ikke!
• Kraftige hentydninger virker ikke!
• Åbenbare hentydninger virker ikke! BARE SIG DET!

1. • Hvis noget vi har sagt kan fortolkes på to måder og en af dem gør dig ked af det eller vred, så mente vi det andet.

1. • I kan enten bede os om at lave noget eller fortælle os, hvordan I vil have det gjort

• Ikke begge dele
• Hvis I allerede ved, hvordan det gøres bedst, så gør det selv

1. • Hvis vi spørger om, hvad der er i vejen og I svarer “ingenting”, vil vi opføre os som om ingenting er i vejen. Vi ved I lyver, men det er ikke diskussionen værd.

1. • Hvis I stiller et spørgsmål, I ikke vil have et svar på, så forvent et svar, I ikke vil høre.

Og ikke minst:

1. • Jeg er i form og rund er en form.

:5::ler:

Skrevet

Noen ganger tenker jeg at jeg er litt naiv og har for sterk tro på folk og firmaers gode intensjoner. Andre ganger innser jeg at jeg er ganske kynisk -eller i det minste har en viss idé om hvordan markedet fungerer - i forhold enkelte andres tiltro til verden...

Skrevet

Litt sånn "buhu jeg fikk ikke gratis bok"-sutring.

Skrevet

Fasinerende sak...

Og jeg har ikke tenkt tanke på at noe sånt var mulig engang. Naiv? :sjenert:

Skrevet

Litt sånn "buhu jeg fikk ikke gratis bok"-sutring.

Og jeg tenkte "hva med biblioteket, lille venn?"

Skrevet

Morgen, godtfolk! Jeg skal på seminar i dag og hadde muligheten til å sove hele to timer lenger enn vanlig, men det syntes ikke kroppen var noen god idé :rolleyes: Så da blir det en lang morgen med te og Dawson's Creek istedet... :fnise:

Skrevet

Er det ikke typisk da? Du skal ikke sove bort høstmorgener med regn og vind, vet du.

Skrevet

Ho er for våt til det?

Stort sett nokså givende seminar, selv om hovedforeleser var såpass intens at jeg var glad jeg satt langt bak. Og varm lunsj med dessert (sitronfromasj :sikle: ) bidrar til å heve enhver dag...

Skrevet

:kaffekopp:

Soser rundt i bøkene og sprer det glade budskap: det er F R E D A G ! ! ! :strix:

Skrevet

God fredag og god helg Daria og Skravla. :klemmer:

Skrevet

Fredag :hoppe:

Fikk meg en naturopplevelse på morgenen - hørte en merkelig lyd, tittet opp, og der hakket en hakkespett ivrig i vei på stolpen rett over meg. Han lot seg overhodet ikke sjenere av at jeg ble stående og glo.

Skrevet

Herlig! :hoppe:

Ser ut til å bli naturopplevelser på meg i ettermiddag (og kan jo bare krysse fingrene for at man får se et dyr av noe slag?), frister MYE mer med en fin tur skogsterreng enn innendørs på tredemølle/ellipse...

Skrevet (endret)

Dagens telefonsamtale, fra et nummer jeg ikke kjente:

-Hallo? (avventende, ukjente numre er gjerne selgere av noe slag)

-Daria?

-Ja...

-Hei, jeg er [fullstendig ukjent navn]. Vi har nettkjøpt hus i [fullstendig ukjent adresse].

-Jaha...? (*skjønner ikke bæret*)

-Så vi blir naboer snart.

-Eh, nei, jeg bor ikke der... (*skjønner enda mindre*)

-Ikke? Men du er Daria X?

-Ja.

-[ny fullstendig ukjent adresse]?

-Nei.

-Du kjenner ikke den adressen i det hele tatt? Da har visst vi fått feil info fra kommunen...

Jeg spurte hvilken kommune det var, og jeg vet at jeg har en navnesøster der (sånt man finner ut når man googler seg selv...), så det forklarte forsåvidt det meste. Nå lurer jeg bare på hvorfor man ringer ukjente kommende naboer ut fra opplysninger fra kommunen... :fnise:

Endret av Daria
Skrevet

-Jeg er ikke hun du skulle ha tak i - men hva vil du snakke med henne om?

Næh...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...