Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ny Parental Guidance -advarsel på QI:

Contains scenes of a distressing nature. Vanligvis er det enten humour of a sexual nature eller language some may find offensive - men det er alltid noe... :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk et vannvittig regnskyll i hodet - ikke så ofte jeg kan og må vri opp undertøyet etter å ha vært i butikken... Pussig vær - det var skumringsmørkt i 11-tida.

Skrevet (endret)

Ser VM i svømming, tidligere elitesvømmer Alexander Hetland og medkommentator Ingrid Glomnes diskuterer barbering:

-Hvordan er det som gutt å gjøre det?

-Herlig! Da har man en unnskyldning...

:rulle:

Endret av Daria
Skrevet

Trude Mostue klager over "mamma-krigen" i Aftenposten og sier hun ble hetset fordi hun var hjemme med barn. Hun sier ikke et ord om at hun ikke akkurat var diplomatisk, forståelsesfull og rund i kantene i sine egne utsagn...

Skrevet (endret)

:Gjesp:

Bedriver litt ufrivillig gradvis tilbakegang til grytidlige morgener, grunnet buss for tog er avgangstidene ikke helt som vanlig, i tillegg til at jeg må komme meg til Oslo S på annet vis. Forrige uke sto jeg opp 6 (luksus!), denne uka er det 5.30. Å kombinere den tidligste morgenen jeg har hatt på fem uker med å gå på sen kino og ikke være hjemme før etter 23.30 kvelden før var jo et åpenbart sjakktrekk...

Og forøvrig - kinopublikum :balltre: Det kom et par jenter 10 minutter inn i filmen (altså ikke ti minutter etter oppgitt startklokkeslett, da er jo reklamen knapt ferdig, men ti minutter etter at selve filmen hadde begynt). Da satt det noen andre på deres plasser. Disse andre pekte ut hvor de egentlig skulle sitte og foreslo at de sent ankomne kunne sette seg der. ikke aktuelt. De måtte hente inn kinovakten så alle fikk satt seg der de skulle :murvegg: Vet ikke hvem av dem jeg var mest oppgitt over, tror de kan dele min vrede... :sinnatagg:

Endret av Daria
Skrevet

The Great Gatsby.

Skrevet

:vinke:

Svinger innom og sier hei, og kommer plutselig sterkere tilbake

Skrevet (endret)

Om utdaterte ord...

Språkprofessor Finn-Erik Vinje er prinsipielt imot at ord som blir funnet for «gammeldagse», tas ut av boka. Disse ordene burde heller stå oppført, med en etymologisk redegjørelse, mener han.

- Gjør man det, tar man bort en del av vår felles fortid. Jeg begynner å bli en gammel mann, og da jeg vokste opp, sa vi «turnsko» om det vi i dag kaller joggesko. Videre er det vel få unge i dag som vet hva en svipptursekk er.

Man trenger vel ikke være en gammel mann for å bruke ord som turnsko og svipptursekk... :jolie:

Endret av Daria
Skrevet

Om utdaterte ord...

Man trenger vel ikke være en gammel mann for å bruke ord som turnsko og svipptursekk... :jolie:

Vel altså.... jeg er ikke sikker på om du er representativ for alderen din rent språkmessig......

Skrevet

Det har jeg heller ikke påstått, jeg bare påpeker at jeg ikke er en gammel mann...

Noen har lenket til et gammelt innlegg på bloggen min på facebook. Godt man ikke blir nysgjerrig av sånt :filer:

Skrevet

Måns om forrige ukes fall i regnet på Allsång-scenen:

-Ja, jag ramlade. Och jag fick ett blåmärka i baken. Men det va ju pride-väckan, så det va helt naturligt...

:hoho:

(som vanlig ber jeg om unnskyldning for min dårlige svensk...)

Skrevet

Mark, i øret, plaster i nesa - og:

Nysgjerrige voksne

Det er imidlertid ikke bare småbarn som er nysgjerrig på kroppens naturlige innsøkk.

- Voksne putter stort sett ikke ting i nesen, når de skal utforske. Vi finner de utroligste ting i alle åpninger, det er like vanlig som at barn putter ting i øre og nese, sier lege ved legevakta i Steinkjer, Sunniva Rognerud.

Legen ønsker ikke gå inn på detaljer.

Vi har vel alle hørt de historiene... "Jeg falt på den" er visstnok en vanlig unnskyldning... :fnise:

Skrevet

Man skal visst til Helsinki igjen. Det er viktig å opprettholde gode vaner :nigo:

Skrevet

:hoppe:

Godt med noe å se frem til!

Skrevet

Har hentet salgspakke fra La Redoute - lilla og turkise laken med stjernemønster :hoppe: Samt et par brune sko, som jeg jo trengte ettersom jeg nettopp har kastet et par brune sko og et annet par synger på siste verset (at de utslitte parene er flate litt solide hverdagssko som tåler noen regndråper, mens de nye er i semsket skinn og såpass høye at de er uaktuelle som jobbsko har jo ingenting med saken å gjøre :plystre: ) en hudfarget kortermet topp (alltid kjekt å ha) og en kjole, et skjørt og en tunika jeg egentlig ikke har noen unnskyldning for, annet enn at de var fine og på salg (og trenger man andre grunner...?).

Dessuten er jeg twitter-sitert i Amagasinet i dag - gøy, gøy...

Skrevet

Grattis med pakke i posten og sitering i Amagasinet :hoppe:

Så litt av en Karl & Co-episode i går, hvor det dreide seg om salg, og hvor mye man sparte. Kunne ikke annet enn å sende en tanke din vei :sjenert:

:fnise:

Skrevet

Jeg sparer masse på salg :nigo:

Akkurat som Skravla og jeg sparer for tiden - vi har en gratis hotellovernatting på hotels.com som må brukes innen høstferien. Vi hadde egentlig ingen reiseplaner i perioden, men man kan jo ikke gå glipp en gratis natt. Så nå blir det helgetur :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...