Daria Skrevet 28. mai 2013 Forfatter #7562 Skrevet 28. mai 2013 Diskusjonen i lunsjen i dag dreide inn på gamle sanger elevene ikke kunne, med Den glade vandrer som eksempel. Hvor gikk aldersskillet - når sluttet man å lære den? Lærer 1: Daria kan den jo, så da må det jo være senere enn din aldersgruppe. Lærer 2: Det er ikke bare Daria som kan mye sært, da...? Jeg innrømmet at lærer 2 nok var inne på noe...
Daria Skrevet 28. mai 2013 Forfatter #7563 Skrevet 28. mai 2013 Når det gjelder karuseller i hvert fall. jeg har vært pingle på så mangt, men karuseller og berg-og-dalbaner har alltid vært et unntak. Det fortelles en historie fra jeg var 4-5 år, da det var dyrehage der Tusenfryd er nå. Jeg og pappa kjører en tekopp-liknende karusell, storesøster og mamma ser på. Storesøster: Hvorfor er pappa så grønn i ansiktet...? Tror han var lykkelig da jeg ble stor nok til å kjøre alene
Roadrunner Skrevet 28. mai 2013 #7564 Skrevet 28. mai 2013 Jeg har aldri hatt høydeskrekk, men jeg har et par balanseorganer/nerver som absolutt ikke liker sånn karusellignende aktivitet. Sist jeg tok "koppene" på tivoli var jeg sengeliggende resten av dagen og spydde i ett. Kjempegøy Den glade vandrer kalles jeg / for sorgløs går jeg på / den endeløse landevei / der liker jeg å gå
Daria Skrevet 28. mai 2013 Forfatter #7565 Skrevet 28. mai 2013 Falleriiiiiiiiiiiiiiiiiiiihihi falleraaaaaaaaaaaaaahahaaaa
Roadrunner Skrevet 28. mai 2013 #7566 Skrevet 28. mai 2013 Falleri Fallerahahahahaha Falleri Fallera Der liker jeg å gå
Roadrunner Skrevet 28. mai 2013 #7567 Skrevet 28. mai 2013 Vil det si at i følge lærerne hos deg så er jeg enten haugammel eller nerd?
Roadrunner Skrevet 28. mai 2013 #7569 Skrevet 28. mai 2013 Det var da helt vanlig lærdom det? At jeg lærte forkortelsene i innholdsfortegnelsen til Det Nye Testamentet (som sang...) er riktignok hakket mer sært...
loffen Skrevet 28. mai 2013 #7570 Skrevet 28. mai 2013 Jeg er høggammal i hvert fall! Men ingen av ungene kan den. Tekoppene er den eneste karusellen jeg greier å ta! *rar*
Daria Skrevet 28. mai 2013 Forfatter #7571 Skrevet 28. mai 2013 Det var da helt vanlig lærdom det? At jeg lærte forkortelsene i innholdsfortegnelsen til Det Nye Testamentet (som sang...) er riktignok hakket mer sært... Det kan jeg også - på melodien til Lille postbud min due... Det er jo kunnskap jeg har hatt nytte av.
Jerle Skrevet 28. mai 2013 #7572 Skrevet 28. mai 2013 Jeg er jo litt eldre enn Daria, men når dere skriver om sangen så er det noe som demrer. Innbiller meg at brødrene mine sang den i speideren? Men er usikker på om jeg noen gang har lært den selv.
Jerle Skrevet 28. mai 2013 #7573 Skrevet 28. mai 2013 Forøvrig kom min skrekk for karuseller plutselig. Sto i kø i nesten en time og når jeg endelig kom opp i karusellen holdt jeg på å svime av. Var så redd at jeg aldri siden har har gjort det. Året før var jeg ikke redd.
Roadrunner Skrevet 28. mai 2013 #7574 Skrevet 28. mai 2013 Det kan jeg også - på melodien til Lille postbud min due... Det er jo kunnskap jeg har hatt nytte av. Er det flere som kan den??
Rosalie Skrevet 28. mai 2013 #7575 Skrevet 28. mai 2013 Er det flere som kan den?? Jeg også! Lærte den i konfirmasjonsundervisningen. Ellers var "Den glade vandrer", sammen med "Ola Tveiten" faste vorspielsanger da vi gikk på videregående.
Sauen Shaun Skrevet 28. mai 2013 #7576 Skrevet 28. mai 2013 Gratulerer med dagen!!! Og karuseller står jeg over. *sjøsyk og karusellsyk - og et snev av bilsyk* Men gamle sære sanger kan jeg. Både om glade vandrere, Ola Tveiten og den om Det Nye Testamentet. Falleri, fallera...
Daria Skrevet 29. mai 2013 Forfatter #7577 Skrevet 29. mai 2013 Ola Tveiten er jo Lillebjørn - den kan ikke kalles sær. Bortsett fra muligens som vorspielsang Skjønt, det var gjennomgangssang hele ferien da jeg var på språkreise (mange lærte den da, jeg kunne den selvfølgelig fra før...) Er det flere som kan den?? Jeg lærte den på søndagsskolen...
Daria Skrevet 29. mai 2013 Forfatter #7578 Skrevet 29. mai 2013 Jeg fikk London-bok (og tilskudd til reisekassen) i går - bare en måned igjen
Roadrunner Skrevet 29. mai 2013 #7579 Skrevet 29. mai 2013 Jeg lærte den på søndagsskolen... Jeg lærte den på barneskolen... En sangglad lærer som lærte oss pronomen og preposisjoner, samt denne innholdsfortegnelsen. Kan fremdeles synge Jeg, meg, du, deg osv... Jeg fikk London-bok (og tilskudd til reisekassen) i går - bare en måned igjen Oiii, så kult! Godt å vite at reisefølget har kontroll Finnes det noe offentlig sted for å motta tilskudd til reisekassen?
Daria Skrevet 29. mai 2013 Forfatter #7580 Skrevet 29. mai 2013 Mitt tilskudd kom fra besteforeldrefondet - tror ikke det teller som offentlig sted
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå