Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja den der er helt sprø. Nappe bryn på 3 åringer. :(

Leste den i går og når jeg ikke fikk sove i natt kvernet det rundt i hodet mitt... Min største oppgave som mor er å gjøre de trygg på seg selv.

Ble skikkelig stolt av 9 åringen i helgen som hadde fått nye klær. Det var dyre merkeklær som mor falt for, jenta kom og spurte om jeg kunne klippe vekk merkelappen på armen fordi den var i veien i leken.

Vi var i selskap og ei tante fikk det med seg. Hun fortalte da 9 åringen vår at dette var jo merket på klærne og derfor var det tøffest å beholde merket på, slik at folk kunne se merket. Snuppa så ikke poenget i det, og sa at det var viktigere å leke uten at det hang seg fast i alt. :nigo: Da var jeg stolt mor da. For henne er det foreløpig bare klær, og merket har ikke noe å si så lenge hun kan leke i de. (Og jeg kjøpte jo ikke klærne pga merket selv, slikt bryr meg lite.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff :forvirret:

Det er jo bare så lite viktig med sånne ting!

Jeg liker å kjøpe kvalitet til familiens små medlemmer, men lar meg ikke styre av merke nei..

Skrevet

Jeg liker å kjøpe kvalitet til familiens små medlemmer, men lar meg ikke styre av merke nei..

Samme her!

Hvor det er kjøpt eller hvilket merke det er spiller ingen rolle, så lenge tøyet er fint, mykt, holdbart og barnevennlig. Og jeg tømmer ikke lommeboka helt - de vokser tross alt ut av tøyet på et øyeblikk... :sjokkert:

God morgen, Daria!

Skrevet

Jeg har startet dagen med å kjøpe Kollen-billetter :hoppe: I år blir det både lørdag og søndag, det er noen år siden sist vi hadde en to-dagers. Noen 3-dagers blir det nok ikke, jeg er litt for gammel til å skulke skolen for å se fredags-kombinerten :sjenert::fnise: Men dette blir bra -her skal jubles og heies og hoppes og fnises og skravles og settes til livs store mengder boller, kakao og KvikkLunsj. Man har da tradisjoner å opprettholde :jepp:

Var på flott konsert i går, med forsvarets stabskorps, Heine Totland og Benedicte Barra. Ikke helt det repertoaret jeg var forberedt på, men jeg blir jo ikke lei meg av at halve konserten besto av musikallåter fra Anderson/Ulveus-katalogen :nigo:

Skrevet

Har hatt ABBA på iPoden siden konserten, ja. Tror jammen meg jeg må inn i iTunes og kjøpe Chess. For jeg kom på i går på konserten at jeg bare digger den musikken. ;)

Koselig med Kollen, da. Jeg skal nok se på på TV. Kanskje med kakao, boller og KvikkLunsj.

Skrevet

Kollen... Brrrr.

Ser ingen grunn til å stå ute og fryse når jeg kan sitte i sofaen med strikketøy.

(Å se musikal ute i regnvær er jo noe helt annet... :plystre:)

Skrevet (endret)

Jeg har Chess både på svensk og på engelsk -og på vhs :nigo: Og jammen har jeg ikke Kristina från Duvemåla på to språk også -og Mamma Mia på cd og dvd :fnise:

Endret av Daria
Skrevet

Jeg har Chess på engelsk på CD på loftet et sted. Men det er en leteaksjon jeg seriøst ikke gidder å ta...

Skrevet

Kollen... Brrrr.

Ser ingen grunn til å stå ute og fryse når jeg kan sitte i sofaen med strikketøy.

(Å se musikal ute i regnvær er jo noe helt annet... :plystre:)

Fellesnevneren er nok og riktig bekledning... :ler:

Skrevet

Kollen er gøy, men jeg innser at jeg har blitt for mye "gammelkjerring" til at det er forsvarlig. Så jeg får nok ta kakao, kvikk lunsj og boller foran tv'n jeg også. :jepp:

Skrevet

Nå skjønte jeg ikke hvem som hadde skrevet i boka min, men så var det bare Jerle med ny avatar øverst på siden :fnise:

Skrevet (endret)

Dagens finske skihopper-navn: Juho Ojala :fnise:

Og der ringte de fra Norli -Jonas Gardell (eller i det minste den nye boka hans...) ligger og venter på meg :hoppendeglad::bolledeig::strix:

Endret av Daria
Skrevet

Nå skjønte jeg ikke hvem som hadde skrevet i boka min, men så var det bare Jerle med ny avatar øverst på siden :fnise:

Ikke alltid lett å legge merket til navnet, når avataren er byttet ut. :ler: Kunne ikke være juleengel lenger, 20-dagsknut kommer jo snart. :)

Skrevet

Var det en juleengel altså?

Har visst ikke lagt merke til hva det var, bare at det var noe helt annet nå... :bond:

Skrevet

Det var i alle fall en engel, som jeg synes var "julete". :fnise:

Skrevet

Det var i alle fall en engel, som jeg synes var "julete". :fnise:

Har ikke lagt merke til at det var en engel engang :flau:

Skrevet

Dagens finske skihopper-navn: Juho Ojala :fnise:

Og der ringte de fra Norli -Jonas Gardell (eller i det minste den nye boka hans...) ligger og venter på meg :hoppendeglad::bolledeig::strix:

Nå nå sitter du i sofaen og leser......

Skrevet

Helt korrekt :fnise:

Fine boken :hjerte::trist:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...