Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det gikk en musikaloppsetning av den på Bryggeteatret (Aker Brygge) sent på 80-tallet, med en del ganske store navn. Jeg og bestevenninnen hadde fullstendig dilla, vi hadde musikken på kassett. Tror jeg kan de fleste sangene utenat fortsatt :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reisen til julestjernen

Jeg tror jeg var 4 år første gang, sammen med både mamma og mormor og storesøster. Kan ikke garantere for lakksko og hårsløyfer, men var helt sikkert pyntet :fnise::hjerte:

Tror jeg må se denne... Jeg har ikke det store forholdet til den gamle filmen, tror jeg var ganske voksen første gang jeg så hele. Den er dessuten ganske forskjellig fra teaterstykket, og for meg er det stykket som er den "riktige" versjonen.

Mente jeg har hørt at denne filmen er nærmere teaterversjonen. Og jeg deltar gjerne i kinotur. :nigo: Kjenner en av de som har vært med på å lage strikkeklærne.

Skrevet (endret)

Nå ble jeg straks veldig nysgjerrig på hvilken oppsetning av Jungelboken, men det er kanskje ufint å spørre om tid og sted og sånt? :fnise:

Teaterversjonen av Reisen til julestjernen har jeg ikke oversikt over hvor mange ganger jeg har sett, men det har blitt noen...

Jeg har aldri sett teateret, men filmen var i mange år JUL! Fast kinotradisjon før jul.

Endret av Skravla
Skrevet (endret)

Hoppmafiaen

:fnise:

Og alle gutta tar på seg det tøffeste ansiktsuttrykket de kan -bortsett fra en som ser ut som om han holder på å le seg ihjel og gjør det han kan for å skjule det. Gjett hvem... :rulle:

Bare uker igjen til sesongstart :hoppe:

Endret av Daria
Skrevet

Vi skal se den nye reisen til julestjernen på søndag. Jeg er glad i den forrige filmen og har vist den til ungene. Men vi gleder oss stort til denne allikevel. Alltid koselig med slike filmer, det er noe spesielt med norske julefilmer :)

Skrevet
:angry: Fikk seminar-program i dag - enda mer uinteressant og irrelevant enn fryktet og jeg må opp grytidlig for å rekke det. Skikkelig i det positive hjørnet, med andre ord. Blærgh.
Skrevet (endret)

Alt hylet og alle de store overskriftene om at Framtiden i våre hender ble nektet adgang til H&Ms høstlansering i går mister litt av futten når man faktisk leser saken og leser på hvilket grunnlag de ikke fikk slippe inn...

Vi ble spurt om å krysse oss av på lista over påmeldte. Vi var ikke klar over at man måtte være forhåndspåmeldt, og spurte om vi kunne delta likevel, sier researcher Anne Kari Garberg.

Kommunikasjonssjef i Hennes & Mauritz Norge, Vibeke Holann, skriver i en mail til Dagbladet at pressevisningen i dag kun var for inivtert media som dekker motebransjen.

- H&M inviterer pressen to ganger i året for å vise de nye vår- og høstkolleksjonene. Da er det fagpressen, som stylister, motejournalister og bloggere, som blir invitert til disse visningene. Fremtiden i våre hender ønsket å komme inn for å dele ut informasjon om seg selv på vårt arrangement. De må gjerne komme tilbake og snakke med oss en annen gang, men i dag hadde vi en lukket visning for invitert presse/media, skriver hun.

Så kan man selvfølgelig mene og tro og spekulere i om det også lå andre ting bak -det kan det godt være at det gjør -men i utganspunktet er H&Ms avvisning like troverdig som FIVHs forklaring på hvorfor de ville være der...

Researcheren forteller at de var der for å lære mer om Hennes & Mauritz.

- Vi var der ikke for å spre informasjon om oss selv, men vi ville se hvordan det foregår når Hennes & Mauritz legger fram en ny kolleksjon. Vi ville også se om det var bloggere og journalister der som hadde kritiske spørsmål og var interessert i å ikke bare dekke motebildet og den nye kolleksjonen, sier hun til Dagbladet.

Jeg kan også -siden jeg først er så positiv og vennlig innstilt -mene mye om en researcher som ikke klarer å researche seg fram til at arrangementet hun vil på har forhåndspåmelding... :filer:

Endret av Daria
Skrevet

Nå må du ikke være så kritisk til de alternative miljøforkjemperne da... De må da kunne få slippe inn hvor de vil... :roll:

Skrevet

Egentlig er jeg vel så kritisk til media -og alle som hyler opp på grunn av en overdrevet overskrift...

Skrevet

Dagens oversettelse, mvh uidentifisert elev:

utlending = outlander

:opplyser:

Skrevet

Dagens dialektprøve, mvh anonymisert lærer:

Vente lite no so ska dø få båe bøkadn! E har att nokre sio i den eine boke!

Vyrdsam helsing

Bill. mrk innflytter -for ca 30 år siden... :fnise:

Skrevet

Dialektprøve...

"Om ikkje du finnår mæ heime e de møe mauli e e a å edår..."

Hæppi helg og nyt fræddan!

Over og ut fra :veslejenta:

Skrevet

Er du og spiser, sa du? :vetikke::fnise:

Skrevet

Vært på teater med Lille Ville i dag - Gjøglaren på Det Norske Teatret. Nydelig -hvertfall syntes jeg det. Hun satt som en mark, men med øynene festet på scenen og sa ikke et ord hele forestillingen. Spurte etterpå om hun syntes det hadde vært morsomt, og det hadde det.

Typisk bondebarn i byen -snur seg og ser storøyd på alt :fnise: Vi gikk forbi Nationalteatret:

-Hvem sitt slott er det? (vi hadde sett og snakket om kongens slott litt tidligere.)

-Det er ikke slott, det er et teater, det også. Vi kan gå dit en annen gang.

*pause*

-I morgen...?

:fnise:

Skrevet

Neida... :fnise: Ikke bare min skyld -hennes mor konstaterte forrige uke, etter at de hadde vært i operaen og sett Musikantene kommer til byen at hun nå hadde et av de barna som er i operaen før de er på kino...

Skrevet

Jepp... hjernevasket av hele familien. :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...