Daria Skrevet 3. november 2012 Forfatter #6321 Skrevet 3. november 2012 Marie Simonsen @mariesimonsen Lars Klevestrand er jo helt på jorde. Når det gfelder bedømming av visesang utover den rent personlige synsingen har jeg større tiltro til mangeårig visesanger Lars Klevestrand enn avisredaktør marie Simonsen, gitt...
Skravla Skrevet 3. november 2012 #6322 Skrevet 3. november 2012 Lars..... enig med Marie. Han glemmer jo tekst og alt mulig...
Daria Skrevet 5. november 2012 Forfatter #6323 Skrevet 5. november 2012 Litt hektisk start på jobbdagen...
Daria Skrevet 5. november 2012 Forfatter #6324 Skrevet 5. november 2012 Når både lærer og elev ser på at jeg prøver å legge inn skriver på og maskinen og bare får feilmeldinger, og jeg sier at det ikke går og at de får skrive ut fra en av de andre elevenes maskin, og læreren ti minutter senere kommer og sier at de sliter med å skrive ut -på den maskinen det ikke gikk å legge inn skriver på, da får jeg et visst behov for å dunke hodet i veggen...
Daria Skrevet 6. november 2012 Forfatter #6326 Skrevet 6. november 2012 Stille dag på jobb... Låner ut pcer og nynorsk-ordlister, registrerer dvder, hører på youtube og følger Det Norske Teatrets 2013-lansering på twitter. Nå blir søndag også teaterdag
Daria Skrevet 6. november 2012 Forfatter #6327 Skrevet 6. november 2012 Ikke helt snøkompatibelt fortøy, da... Får gå forsiktig til toget Ettermiddagen skal vies far&datter-aktivtet -vi skal på boksalget til Lions og se hvem som kjøper flest bruktbøker
Roadrunner Skrevet 6. november 2012 #6328 Skrevet 6. november 2012 ?? Ikke klar for her kjenner jeg, så klager ikke så veldig på at det regner... Men ikke mange plussgradene, så usikker på hva det ender i...
Daria Skrevet 6. november 2012 Forfatter #6329 Skrevet 6. november 2012 Jeg har kjøpt bøker Nå ser jeg valgsending på CNN, drikker te og spiser sjokolade. Fortsatt mange timer til de siste valglokalene stemmer, så noe resultat før jeg legger meg blir det neppe...
Daria Skrevet 6. november 2012 Forfatter #6330 Skrevet 6. november 2012 Hvorfor framstår USA alltid litt som et u-land på valgdager? Folk må stå timer i kø for å stemme, stemmemaskiner virker ikke, de slipper opp for valgsedler og penner, velgere er registrert feil og får ikke stemme. For ikke å snakke om valgregler som sier at det ikke er påbudt å ha med foto-id, men også sier at de som jobber i stemmelokalene likevel kan be om å få se det pog nekte folk som ikke har godkjent id å stemme? 1
Roadrunner Skrevet 7. november 2012 #6331 Skrevet 7. november 2012 Lar meg også fasinere av dette valgsystemet i USA. Burde da være en enkel sak? Eller?
Daria Skrevet 7. november 2012 Forfatter #6332 Skrevet 7. november 2012 Man skulle tro det -de har jo gjort det noen ganger før... Men Obama vant klart, så da slipper vi mer kaos på en stund.
Daria Skrevet 7. november 2012 Forfatter #6333 Skrevet 7. november 2012 Når jeg får mail med avsender "Christer Sjögrens julkonsert", er det muligens et tegn på at jeg bør bli flinkere til å huke av "ønsker ikke mail om framtidige arrangementer/tilbud" når jeg bestiller ting på nett...
Roadrunner Skrevet 7. november 2012 #6334 Skrevet 7. november 2012 Men hvis man ikke mottar epost om fremtidige arrangementer/tilbud, så risikerer man jo å gå glipp av noe
Daria Skrevet 7. november 2012 Forfatter #6335 Skrevet 7. november 2012 Reisen til julestjernen Det er ikke få barn som har fått tent en livslang kjærlighet til teatret etter å ha blitt kledd opp i lakksko og hårsløyfer og skyflet inn på Nationaltheatret av dannelsesnidkjære foreldre eller besteforeldre for å ta del i denne tradisjonstunge førjulsriten. Jeg tror jeg var 4 år første gang, sammen med både mamma og mormor og storesøster. Kan ikke garantere for lakksko og hårsløyfer, men var helt sikkert pyntet Tror jeg må se denne... Jeg har ikke det store forholdet til den gamle filmen, tror jeg var ganske voksen første gang jeg så hele. Den er dessuten ganske forskjellig fra teaterstykket, og for meg er det stykket som er den "riktige" versjonen.
Daria Skrevet 7. november 2012 Forfatter #6336 Skrevet 7. november 2012 Men hvis man ikke mottar epost om fremtidige arrangementer/tilbud, så risikerer man jo å gå glipp av noe Det meste som skjer i Sverige går jeg glipp av uansett, så ofte er det like greit å ikke vite
Daria Skrevet 7. november 2012 Forfatter #6337 Skrevet 7. november 2012 Mer julestjerne: ...et klokt valg om å bruke Johan Halvorsens originalmusikk skrevet til teaterstykket tilfører tyngde og episk stemning. Får mer og mer tro på dette
Roadrunner Skrevet 7. november 2012 #6338 Skrevet 7. november 2012 Reisen til julestjernen Jeg tror jeg var 4 år første gang, sammen med både mamma og mormor og storesøster. Kan ikke garantere for lakksko og hårsløyfer, men var helt sikkert pyntet Tror jeg må se denne... Jeg har ikke det store forholdet til den gamle filmen, tror jeg var ganske voksen første gang jeg så hele. Den er dessuten ganske forskjellig fra teaterstykket, og for meg er det stykket som er den "riktige" versjonen. Tror jeg er en av få som ikke har noe spesielt forhold til denne filmen... Så den i fjor, og kunne da ikke huske sist jeg evt har sett den. Aldri sett stykket (men jeg så Jungelboken en gang i Oslo tror jeg )
Daria Skrevet 7. november 2012 Forfatter #6339 Skrevet 7. november 2012 (endret) Nå ble jeg straks veldig nysgjerrig på hvilken oppsetning av Jungelboken, men det er kanskje ufint å spørre om tid og sted og sånt? Teaterversjonen av Reisen til julestjernen har jeg ikke oversikt over hvor mange ganger jeg har sett, men det har blitt noen... Endret 7. november 2012 av Daria
Roadrunner Skrevet 7. november 2012 #6340 Skrevet 7. november 2012 Nå ble jeg straks veldig nysgjerrig på hvilken oppsetning av Jungelboken, men det er kanskje ufint å spørre om tid og sted og sånt? Sånt er VELDIG ufint å spørre om For jeg har ikke den ringeste anelse. Vil gjetting tar oss trolig til midten/sent 80-tall? *må evt konferere med mams...* Er faktisk ikke sikker på om jeg har drømt eller faktisk vært der, men tror ganske sikkert at jeg har vært der
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå