Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

De ønsker vel å få bort substantivet, og heller gjøre det hele til en beskrivende diagnose. Enig i at endel av ordene med fordel kan byttes ut, men på den annen side føler jeg at listen er med på å endre mitt forhold til ord jeg aldri har tenkt over at kan være stigmatiserende. Og burde ikke Blindeforbundet først bytte navn selv før de oppfordrer andre til å endre språket? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner jo at grønnsak og krøpling er stigmatiserende og ugreit, men døvstum? Trodde det var et nøytralt, beskrivende ord -hvem har bestemt at det ikke er det lenger, og hva er det nye uttrykket? Ser at døv om ikke-hørende person fortsatt er greit, så det er stum som er problemet? Eller kombinasjonen?

Jeg tror de gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å problematisere dagligdagse ord som de aller fleste anser som nøytrale, lettfattelige ikke-stigmatiserende ord og innføre nye begreper mange vil slite med å forstå og forholde seg til, Resultatet vil være at en del vil bli redde for å snakke til og om mennesker med ulike funksjonshemninger av redsel for si noe galt og tråkke noen på tærne, og mindre kommunikasjon er sjelden noe gode...

I forbindelse med Skeive Dager leste jeg et intervju med en som ble spurt om alle begrepene og betegnelsene i det skeive miljøet og hva man skulle si for ikke å såre noen. Svaret h*n kom med var at folk skulle slutte å være så redde for å ikke være politisk korrekte, det viktigste var jo at man kunne snakke om ting heller enn hva man kalte det.

Skrevet

Enig med du.

Litt sånn potato, potæito.

Skrevet

Eget Allsångsvers på Stockholm i mitt hjärta :hoppe: *ser opptak*

Skrevet

Var en tur og så Cavendish & co sykle rundt og rundt kvartalet. Ikke så veldig spennende i lengden, egentlig...

Skrevet

Så bittelitt på syklingen på tv i går, men konkluderte vel med at det egentlig ikke var superspennende. Fikk jo vite hvem som vant uansett, trengte ikke se alle rundene... Men var sikkert mye folk og liv i byen i går da, Daria? Og det er jo litt moro :jepp:

Skrevet

Var ikke så voldsomt mye liv, egentlig -du vet, vi er litt blaserte i storbyen :filer:

Facebook har bestemt at jeg skal ha timeline -jammen, jeg vil ikke :sur:

Skrevet

Jeg innså at det var mindre smertefullt å velge timeline selv på et tidspunkt, enn å vente til jeg ble tvunget. Og det er faktisk helt greit når man bare får brukt det litt :opplyser:

Skrevet

Jeg har hatt timeline siden det ble innført. Nysgjerrig på alt nytt og slikt. ;)

Skrevet

Jeg synes det er rotete :snurt:

*fortsatt furten -selv med marsipankake innabords*

Skrevet

Jeg veksler litt mellom å være nysgjerrig på det nye og å være glad i det trygge og kjente...

Skrevet

Årets første sint-forelder-som-har-fått-bokregning-telefon... Alt er selvfølgelig vår feil, poden har helt sikkert levert, og det innleveringssystemet må vi gjøre noe med, det fungerer åpenbart ikke. Og det er umulig å få noe godt svar fra meg, jeg bare gjentar meg selv. Vel, jeg var ikke den eneste... Det det er litt vanskelig å forklare ting til en som ikke aner eller bryr seg om hvordan ting fungerer eller innebærer, utover at hun VET at det ikke gjøres riktig :rolleyes:

• Liker 1
Skrevet

Kom en til, akkurat så jeg mistet toget... yay... Første bud -skal du klage på en ødelagt bok, vær sikker på hvilken bok det er snakk om, Det sparer oss begge for mye tid. Og igjen er selvfølgelig alt vår feil -har elevene forbyttet bøker seg imellom i løpet av året, skyldes det ene og alene at det er noe i veien med systemet vårt. Gud forby at de skal ta noe ansvar selv...

Skrevet

Facebook har bestemt at jeg skal ha timeline -jammen, jeg vil ikke :sur:

Enig!!!!

Skrevet

Jammen du må da vite at deres system ALLTID har skylda?

Roter barna bort bøkene - systemet burde klare å finne de.

Roter foreldrene bort bøkene - systemet burde klare å finne de.

Ødelegger noen bøkene - det burde ikke være mulig!

Bytter elevene bøkene seg i mellom - det bør da systemet dere takle

:opplyser:

• Liker 1
Skrevet

But of course... Den ene mente at med så mange elever burde vi ha 20-30 personer som tok seg av innleveringen -velkommen til virkeligheten...

Skrevet

Så flere ansatte hos dere vil gjøre at elevene slutter å rote bort bøker, ødelegge bøker og bytte bøker seg i mellom?

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig -nå er vi tilbake til at alt er vår feil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...