Roadrunner Skrevet 14. august 2012 #5821 Skrevet 14. august 2012 De ønsker vel å få bort substantivet, og heller gjøre det hele til en beskrivende diagnose. Enig i at endel av ordene med fordel kan byttes ut, men på den annen side føler jeg at listen er med på å endre mitt forhold til ord jeg aldri har tenkt over at kan være stigmatiserende. Og burde ikke Blindeforbundet først bytte navn selv før de oppfordrer andre til å endre språket?
Daria Skrevet 14. august 2012 Forfatter #5822 Skrevet 14. august 2012 Jeg skjønner jo at grønnsak og krøpling er stigmatiserende og ugreit, men døvstum? Trodde det var et nøytralt, beskrivende ord -hvem har bestemt at det ikke er det lenger, og hva er det nye uttrykket? Ser at døv om ikke-hørende person fortsatt er greit, så det er stum som er problemet? Eller kombinasjonen? Jeg tror de gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å problematisere dagligdagse ord som de aller fleste anser som nøytrale, lettfattelige ikke-stigmatiserende ord og innføre nye begreper mange vil slite med å forstå og forholde seg til, Resultatet vil være at en del vil bli redde for å snakke til og om mennesker med ulike funksjonshemninger av redsel for si noe galt og tråkke noen på tærne, og mindre kommunikasjon er sjelden noe gode... I forbindelse med Skeive Dager leste jeg et intervju med en som ble spurt om alle begrepene og betegnelsene i det skeive miljøet og hva man skulle si for ikke å såre noen. Svaret h*n kom med var at folk skulle slutte å være så redde for å ikke være politisk korrekte, det viktigste var jo at man kunne snakke om ting heller enn hva man kalte det.
Rosalie Skrevet 14. august 2012 #5823 Skrevet 14. august 2012 Enig med du. Litt sånn potato, potæito.
Daria Skrevet 14. august 2012 Forfatter #5825 Skrevet 14. august 2012 Eget Allsångsvers på Stockholm i mitt hjärta *ser opptak*
Daria Skrevet 14. august 2012 Forfatter #5826 Skrevet 14. august 2012 Var en tur og så Cavendish & co sykle rundt og rundt kvartalet. Ikke så veldig spennende i lengden, egentlig...
Roadrunner Skrevet 15. august 2012 #5827 Skrevet 15. august 2012 Så bittelitt på syklingen på tv i går, men konkluderte vel med at det egentlig ikke var superspennende. Fikk jo vite hvem som vant uansett, trengte ikke se alle rundene... Men var sikkert mye folk og liv i byen i går da, Daria? Og det er jo litt moro
Daria Skrevet 15. august 2012 Forfatter #5828 Skrevet 15. august 2012 Var ikke så voldsomt mye liv, egentlig -du vet, vi er litt blaserte i storbyen Facebook har bestemt at jeg skal ha timeline -jammen, jeg vil ikke
Roadrunner Skrevet 15. august 2012 #5829 Skrevet 15. august 2012 Jeg innså at det var mindre smertefullt å velge timeline selv på et tidspunkt, enn å vente til jeg ble tvunget. Og det er faktisk helt greit når man bare får brukt det litt
Rosalie Skrevet 15. august 2012 #5830 Skrevet 15. august 2012 Jeg har hatt timeline siden det ble innført. Nysgjerrig på alt nytt og slikt.
Daria Skrevet 15. august 2012 Forfatter #5831 Skrevet 15. august 2012 Jeg synes det er rotete *fortsatt furten -selv med marsipankake innabords*
Roadrunner Skrevet 15. august 2012 #5832 Skrevet 15. august 2012 Jeg veksler litt mellom å være nysgjerrig på det nye og å være glad i det trygge og kjente...
Daria Skrevet 15. august 2012 Forfatter #5833 Skrevet 15. august 2012 Årets første sint-forelder-som-har-fått-bokregning-telefon... Alt er selvfølgelig vår feil, poden har helt sikkert levert, og det innleveringssystemet må vi gjøre noe med, det fungerer åpenbart ikke. Og det er umulig å få noe godt svar fra meg, jeg bare gjentar meg selv. Vel, jeg var ikke den eneste... Det det er litt vanskelig å forklare ting til en som ikke aner eller bryr seg om hvordan ting fungerer eller innebærer, utover at hun VET at det ikke gjøres riktig 1
Daria Skrevet 15. august 2012 Forfatter #5834 Skrevet 15. august 2012 Kom en til, akkurat så jeg mistet toget... yay... Første bud -skal du klage på en ødelagt bok, vær sikker på hvilken bok det er snakk om, Det sparer oss begge for mye tid. Og igjen er selvfølgelig alt vår feil -har elevene forbyttet bøker seg imellom i løpet av året, skyldes det ene og alene at det er noe i veien med systemet vårt. Gud forby at de skal ta noe ansvar selv...
Daria Skrevet 15. august 2012 Forfatter #5835 Skrevet 15. august 2012 Måns Zelmerlöw @manszelmerlow Skägget borta. Jag ser ut som en bebis. Snyft.
Skravla Skrevet 15. august 2012 #5836 Skrevet 15. august 2012 Facebook har bestemt at jeg skal ha timeline -jammen, jeg vil ikke Enig!!!!
Roadrunner Skrevet 15. august 2012 #5837 Skrevet 15. august 2012 Jammen du må da vite at deres system ALLTID har skylda? Roter barna bort bøkene - systemet burde klare å finne de. Roter foreldrene bort bøkene - systemet burde klare å finne de. Ødelegger noen bøkene - det burde ikke være mulig! Bytter elevene bøkene seg i mellom - det bør da systemet dere takle 1
Daria Skrevet 16. august 2012 Forfatter #5838 Skrevet 16. august 2012 But of course... Den ene mente at med så mange elever burde vi ha 20-30 personer som tok seg av innleveringen -velkommen til virkeligheten...
Sauen Shaun Skrevet 16. august 2012 #5839 Skrevet 16. august 2012 Så flere ansatte hos dere vil gjøre at elevene slutter å rote bort bøker, ødelegge bøker og bytte bøker seg i mellom? 1
Daria Skrevet 16. august 2012 Forfatter #5840 Skrevet 16. august 2012 Selvfølgelig -nå er vi tilbake til at alt er vår feil...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå