Daria Skrevet 9. august 2012 Forfatter #5762 Skrevet 9. august 2012 Twitter: Ok. Det er faenmeg nok, forlater konserten med #Bjørk. Vakter som passer på at folk ikke får ta mob-bilder 4m fra scenen. Så knipsk av Bjørk Ble litt glad i Bjørk nå, kjenner jeg...
Daria Skrevet 9. august 2012 Forfatter #5763 Skrevet 9. august 2012 Håndballfinalen går lørdag kveld -er ikke det litt dårlig gjort? Da skal jeg jo på konsert...
Daria Skrevet 10. august 2012 Forfatter #5764 Skrevet 10. august 2012 Kom noenlunde til bevissthet en halvtime etter vekkerklokka i dag tidlig og fikk en stressende morgen hvor det ble prioritert hardt for å komme avgårde i tide. Kommer meg til stasjonen i normal tid og blir møtt med beskjed om full stans i togtrafikken... Var så vidt inne på Oslo S og fastslo at det ikke var noe blivende sted, så jeg gikk for å finne alternativ transport på Bussterminalen. Fant med også te underveis, så jeg fikk en rolig time på en nesten tom buss med varm te og bok. Skal man først komme for sent på jobb, får man jo gjøre det beste ut av det...
Daria Skrevet 10. august 2012 Forfatter #5765 Skrevet 10. august 2012 -Studenboligkrisen skyldes kresne studenter Jepp, det er ikke noe nytt. Studentene skal helst ha gangavstand både til studiested og utesteder. Disse som setter grensen ved Lambertseter er faktisk mye mindre kresne enn mange andre jeg har vært borti... Jeg kjenner noen som skulle leie ut leilighet, stor og relativt billig med under en halvtimes reisevei til sentrum (det gikk buss flere ganger i timen) og slet med å finne leietakere fordi det var for usentralt.
Sauen Shaun Skrevet 10. august 2012 #5766 Skrevet 10. august 2012 Kom noenlunde til bevissthet en halvtime etter vekkerklokka i dag tidlig og fikk en stressende morgen hvor det ble prioritert hardt for å komme avgårde i tide. Kommer meg til stasjonen i normal tid og blir møtt med beskjed om full stans i togtrafikken... Var så vidt inne på Oslo S og fastslo at det ikke var noe blivende sted, så jeg gikk for å finne alternativ transport på Bussterminalen. Fant med også te underveis, så jeg fikk en rolig time på en nesten tom buss med varm te og bok. Skal man først komme for sent på jobb, får man jo gjøre det beste ut av det... Ser levende for meg en rolig Daria som klarer å tenke selv når togtrafikken står stille, mens de fleste pendlerne på Oslo S flyr rundt som forvirrede høns og forventer at NSB på et sekund skal hoste opp en buss til dem. -Studenboligkrisen skyldes kresne studenter Jepp, det er ikke noe nytt. Studentene skal helst ha gangavstand både til studiested og utesteder. Disse som setter grensen ved Lambertseter er faktisk mye mindre kresne enn mange andre jeg har vært borti... Jeg kjenner noen som skulle leie ut leilighet, stor og relativt billig med under en halvtimes reisevei til sentrum (det gikk buss flere ganger i timen) og slet med å finne leietakere fordi det var for usentralt. Sånn er det jo her i byen også. Boligkrise, men ingen vil bo på Byåsen til tross for hyppige busser som går direkte til universitetet...
Daria Skrevet 10. august 2012 Forfatter #5767 Skrevet 10. august 2012 Jeg er sikker på at jeg ville hatt stor bruk for et av disse...
Skravla Skrevet 10. august 2012 #5768 Skrevet 10. august 2012 For du har ikke kakefat fra før lizm...
Daria Skrevet 10. august 2012 Forfatter #5769 Skrevet 10. august 2012 Ser levende for meg en rolig Daria som klarer å tenke selv når togtrafikken står stille, mens de fleste pendlerne på Oslo S flyr rundt som forvirrede høns og forventer at NSB på et sekund skal hoste opp en buss til dem. Jeg holdt på å havne i krangel på Oslo S en sen kveld fordi jeg ikke ville være med på å klage på NSB, men heller prøvde å påpeke at når en kjøreledning faller ned og lammer all togtrafikk kl 23.45 på en søndag, tar det litt tid å finne både løsninger og busser... For all del, jeg var blandt de heldige i dag som både hadde et alternativ og kunne komme sent uten at det ble krise på jobb. Min plan B var å sette meg på nærmeste åpne kafé og vente på at det skulle ordne seg... Det hjelper så lite å hisse seg opp, for det første går ikke ting noe raskere av den grunn, og for det andre er det ikke de nsb-ansatte på stasjonen sin skyld, det gjør ikke dette på pur f (særlig ikke i dag -signalanleggene er jernbaneverkets ansvar, ikke NSBs.).
Daria Skrevet 10. august 2012 Forfatter #5770 Skrevet 10. august 2012 (endret) For du har ikke kakefat fra før lizm... Ikke et sånt... Endret 10. august 2012 av Daria
Daria Skrevet 10. august 2012 Forfatter #5772 Skrevet 10. august 2012 Parasailing med en 6-åring fastspent på magen I hvilket univers høres dette ut som en god idé, uansett hva utleier sier? Det er en reell fare for at du havner i vannet, da vil du vel ikke ha ungen sittende fast med hodet lavere enn ditt eget? Rent umiddelbart vil jeg påstå at det ikke er en barneaktivitet uansett hvordan det løses praktisk. Kan ikke snart avisene slutte å lage oppslag om folk som ikke tenker selv på forhånd, men gjerne sutrer til pressen etterpå? 1
Rosalie Skrevet 10. august 2012 #5773 Skrevet 10. august 2012 At det er tøft å komme seg inn på leiemarkedet som student er vel ingen nyhet, men kresenheten ser ut til å nå stadig nye høyder. Var et innslag i på nyhetene om at ingen vil bo i studentblokka ved Åråsen, fordi det er så usentralt. "Langt til kollektivtransport og ingen matbutikker i nærheten". Neivel... Åråsen ligger meg bekjent sentralt i Lillestrøm med kort vei til både tog og buss, og selv om man ikke ser nærmeste matbutikk fra kjøkkenvinduet betyr ikke det at det ikke er matbutikker i nærheten. Gubben skjekket for øvrig ut hvor langt det var til bussholdeplass som tar studentene direkte til høgskolen på Kjeller. I underkant av 1 kilometer. Det er kortere enn hva vi har til t-banen, en tur vi går på rundt 10 minutter. Og når studentene i tillegg ikke skal dele bad og kjøkken med andre, ja, da får de slutte og syte. Ærlig talt!
Roadrunner Skrevet 10. august 2012 #5774 Skrevet 10. august 2012 Spørs om ikke jeg var heldig gjennom studiene, med tre år i sentrumsnær hybel til akseptabel pris. Nå bor jeg godt utenfor byen, men allikevel sentralt og greit synes jeg (her er riktignok ikke kollektivtilbudet på samme nivå som i hovedstaden, så hjelper jo med egen bil ). Men at studenter i dag syter om de ikke får hybel MIDT i smørøyet, med alt innen 500 m, det er egentlig litt sykt...
Daria Skrevet 10. august 2012 Forfatter #5775 Skrevet 10. august 2012 Fine stykket Musikal bygget på Eggum- og Sivertsen-tekster, med bl.a. Kjersti Elvik, Nils Christian Fossdal (med tidenes dansenummer ) og Frank Kjosås, som hentet fran sitt mest fortvilede, betutta, hjerteskjærende, tårevåte uttrykk, sist sett i all sin prakt i Hair. Dessuten var han ved en anledning iført kjole og hvitt Kjersti Elvik danset med en polpose på hodet, det var forsåvidt også et syn for guder
Skravla Skrevet 10. august 2012 #5776 Skrevet 10. august 2012 Det ble ikke rett til sengs på deg heller nei...... Stykket var jo bare supert... og jeg har brudemarsj på hjernen.....
Daria Skrevet 10. august 2012 Forfatter #5777 Skrevet 10. august 2012 Det ble ikke rett til sengs på deg heller nei...... Nei, altså... snart...
Rosalie Skrevet 10. august 2012 #5779 Skrevet 10. august 2012 Og hvorfor visste ikke jeg om dette stykket? Opplyser om at medisinert Rosalie er klar for å ta igjen 2 år tapt sosialt liv, så dra meg med på gøyale ting igjen, please!
loffen Skrevet 10. august 2012 #5780 Skrevet 10. august 2012 Å danser med polpose på hodet er da helt vanlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå