Roadrunner Skrevet 2. mars 2012 #4801 Skrevet 2. mars 2012 La også merke til den øverste... Lurer på hvorfor?
Daria Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #4802 Skrevet 2. mars 2012 Det ligger en eim av boller i luften... *sulten*
Skravla Skrevet 2. mars 2012 #4803 Skrevet 2. mars 2012 Det ligger en eim av boller i luften... *sulten* Høres digg ut. Kos deg.
Daria Skrevet 2. mars 2012 Forfatter #4804 Skrevet 2. mars 2012 De er nok ikke til meg -det kommer fra kantina *har matpakke*
Rosalie Skrevet 2. mars 2012 #4805 Skrevet 2. mars 2012 (endret) Bolle-fredag! Sier dansken. Endret 2. mars 2012 av Rosalie
Daria Skrevet 4. mars 2012 Forfatter #4807 Skrevet 4. mars 2012 Likestillingen har nådd Vasaloppet -Vibeke Skofterud fikk laubærkransen sin av en kjekk ung bunadskledt mann. Han stom også pent to skritt bak henne og holdt kransen mens hun ble intervjuet av nrk
Roadrunner Skrevet 5. mars 2012 #4808 Skrevet 5. mars 2012 Mårnings! Viktig med likestilling på de rette arenaene
Daria Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #4809 Skrevet 5. mars 2012 Jo, men akkurat det har irrtert meg lenge. Man ser stadig på idrettarrangementer (sykling er et nærliggende eksempel) at vinnerne får blomster og kyss av (tildels lettkledte -særlig utenfor Norden) jenter hvis eneste funksjon egentlig er å være til pynt og se beundrende på den sterke mannen som gjør, mens de bare er. Det trengs å ruskes litt opp i gamle kjønnsrollemønste, selv når det gjelder rent symbolske ting.
Roadrunner Skrevet 5. mars 2012 #4810 Skrevet 5. mars 2012 Jo, men akkurat det har irrtert meg lenge. Man ser stadig på idrettarrangementer (sykling er et nærliggende eksempel) at vinnerne får blomster og kyss av (tildels lettkledte -særlig utenfor Norden) jenter hvis eneste funksjon egentlig er å være til pynt og se beundrende på den sterke mannen som gjør, mens de bare er. Det trengs å ruskes litt opp i gamle kjønnsrollemønste, selv når det gjelder rent symbolske ting. Slett ikke uenig!
Rosalie Skrevet 5. mars 2012 #4812 Skrevet 5. mars 2012 Enig med du! Selv om Skofterud nok hadde foretrukket pen dame. :gjeiper:
loffen Skrevet 6. mars 2012 #4813 Skrevet 6. mars 2012 Jeg tror Skofterud helst ville fått en bil, slik den mannlige vinneren fikk, ikke en bukett tulipaner. :gjeiper:
Daria Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #4814 Skrevet 6. mars 2012 Likestillingen hadde ikke kommet like langt der, nei...
Skravla Skrevet 6. mars 2012 #4815 Skrevet 6. mars 2012 Men hun ville vel fått bilen om hun kom først i mål.....
Daria Skrevet 6. mars 2012 Forfatter #4816 Skrevet 6. mars 2012 I herreklassen? Men nå får hun bil likevel -Volkswagen skjønner tydeligvis mer om publisitet enn Vasaloppet... 2
Daria Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #4818 Skrevet 7. mars 2012 Jeg overveide et øyeblikk vårsko i dag -er sikkert derfor det snør nå Skal på Litteraturhuset i kveld -med og om driftige damer. Et av målene mine da jeg flyttet tilbake til Oslo var å komme meg mer på Litteraturhuset -med fire besøk på to måneder må jeg vel sies å være på god vei mot full måloppnåelse
Daria Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #4819 Skrevet 7. mars 2012 Noen liker visst ikke Hver gang vi møtes... Noen ganger er det lett å føle seg helt på siden av fenomener som utbrer seg som en kollektiv psykose du ikke helt får fatt i hva skyldes.
Rosalie Skrevet 7. mars 2012 #4820 Skrevet 7. mars 2012 Syns kommentaren fra en leser var fin, jeg (ja, tenk, en fin kommentar under en DB-sak fra en DB-leser!): Unge Holstad har tydeligvis glemt at siden fjernsynets morgen, har nettopp dette mediet i stor grad bidratt til hitlister og folks musikksmak. Sånn har det alltid vært, og sånn vil det fortsatt bli. Man kan like det eller ikke, men å kalle det musikalske resultatet fra ovennevnte program for ustoppelige skadedyr!? Hm… Joda, sikkert i noen tilfeller :D Konseptet med musikkprogram på TV er jo som kjent ikke nytt, men rammene for konseptet endrer seg hele tiden. HGVM ER et musikkprogram! Rammen her er at ulike artisters musikk tolkes på nytt av andre artister. Om man så velger å putte inn litt historie, små anekdoter og mer eller mindre vellykkede og/eller innsiktsfulle betraktninger av “hovedpersonen”, ja så gjør ikke det Vinni og Halvdans versjon av overnevnte sanger mindre bra. For de ER bra! Faktisk mye bedre enn originalen! Og det er nettopp det som får folk til å gå mann av huset ved å laste ned, streame, kjøpe og jeg-vet-ikke-hva, denne musikken. Og hva er det da det dreier seg om? Jo, kjære Holstad; MUSIKK! Og hvorfor er disse artistene valgt? I noen tilfeller er det fordi de gjennom et langt artistliv har produsert og fremført sanger som de aller fleste av oss har et eller annet forhold til. Vi kan like dem eller ikke, men de fleste av oss har minner knyttet til sangene deres. Og de er norske! Ikke fra det store utland, der man virkelig kan kalle musikken som et utsoppelig skadedyr. Men dette er vår egne musikere og sanger som har tilført oss noe. Det at de tolker andres sanger og tilfører dem noe nytt, gjør det bare ekstra spennende for oss. Det er ikke alltid resultatet blir like bra, og man kunne sikkert bytta ut noen av artistene med andre. Men det handler om musikk! Så tørk tårene, Egon, og finn deg heller noe annet å se og høre på – OG kommentere, dersom dette blir for sterkt! )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå