Dallandra Skrevet tirsdag kl. 14:18 #41881 Skrevet tirsdag kl. 14:18 Dette er ekte skiskytterstafett altså! Iallfall så langt! Strikkepinnene forsøker å holde tritt!
Daria Skrevet tirsdag kl. 14:26 Forfatter #41882 Skrevet tirsdag kl. 14:26 Dette er ikke for de med svake nerver.. Jeg satt og snakket beroligende til Botn på standplass - det hjalp sikkert
Daria Skrevet tirsdag kl. 14:45 Forfatter #41883 Skrevet tirsdag kl. 14:45 Den siste serien til Vetle Sjåstad Christiansen Dette kan bli spurt, og da...
Daria Skrevet tirsdag kl. 14:53 Forfatter #41884 Skrevet tirsdag kl. 14:53 (endret) Jaja, vi får jo unne Frankrike stafettgullet de manglet... Eric Perrot ga absolutt alt, det skal han ha. Endret tirsdag kl. 14:53 av Daria
Sauen Shaun Skrevet tirsdag kl. 14:57 #41885 Skrevet tirsdag kl. 14:57 For en stafett Daria skrev (20 timer siden): Jeg tror egentlig jeg fint kunne lagt middag i en måned uten å trenge påfyll av annet enn litt friske grønnsaker... Det kan nok jeg også. Hittil i år har jeg vel bare kjøpt to pakker kjøttdeig, to pakker med fisk og den tidligere omtalte karbonadepakken. Resten har vært fra fryseren. Og det er enda mye igjen. Og fryseren trenger å tines av… Daria skrev (18 timer siden): Det intervjuet med Johan André Forfang var jo nesten ikke rørende Det syntes åpenbart han som sto for det også, han var ganske grøtete i stemmen etterhvert. Om det var pent av Anders Jakobsen i studio, som også tilsto å være blank i øynene, å påpeke at reporteren var "helt knekt" er jo en annen sak... Var en sau som ble blank i øynene også ja
Daria Skrevet tirsdag kl. 15:04 Forfatter #41886 Skrevet tirsdag kl. 15:04 Det blir jo noen runder med grining i løpet av et mesterskap, det hører med - i likhet med roping mot tven... Og ønsket om å kunne gi utvalgte utøvere en trøstende klem - Atle Lie McGrath i går, fot eksempel. Når det er så mye følelser å se, smitter det jo litt...
Sauen Shaun Skrevet tirsdag kl. 15:10 #41887 Skrevet tirsdag kl. 15:10 Ja, det blir fort OL i følelser både for utøvere og oss andre…
Daria Skrevet tirsdag kl. 15:12 Forfatter #41888 Skrevet tirsdag kl. 15:12 Man blir jo en anelse engasjert...
Sauen Shaun Skrevet tirsdag kl. 16:19 #41889 Skrevet tirsdag kl. 16:19 (endret) Daria skrev (1 time siden): Man blir jo en anelse engasjert... Jepp Og nå oppdaget jeg akkurat at det begynner ny sesong av MC Australia i dag. Så da er det mulighet til å bli litt engasjert der også… (med forbehold om at jeg har surret med sesongene). Endret tirsdag kl. 16:31 av Sauen Shaun
Daria Skrevet tirsdag kl. 16:31 Forfatter #41890 Skrevet tirsdag kl. 16:31 Ny sesong allerede nå? Ooh, det har jeg ikke fått med meg
Sauen Shaun Skrevet tirsdag kl. 17:04 #41891 Skrevet tirsdag kl. 17:04 Daria skrev (31 minutter siden): Ny sesong allerede nå? Ooh, det har jeg ikke fått med meg Jeg surra med sesongene… Det er fjorårets som går i reprise
Daria Skrevet tirsdag kl. 17:16 Forfatter #41892 Skrevet tirsdag kl. 17:16 Det oppdaget jeg også - og det er ikke engang en spesielt god sesong...
Sauen Shaun Skrevet tirsdag kl. 17:20 #41893 Skrevet tirsdag kl. 17:20 Daria skrev (3 minutter siden): Det oppdaget jeg også - og det er ikke engang en spesielt god sesong... Nei, det var en skikkelig nedtur… Jeg som synes jeg allerede har venta en evighet på ny sesong. Og nå det ventes i mange uker til…
Daria Skrevet tirsdag kl. 17:24 Forfatter #41894 Skrevet tirsdag kl. 17:24 Den pleier vel å komme i april eller deromkring...
Sauen Shaun Skrevet tirsdag kl. 17:29 #41895 Skrevet tirsdag kl. 17:29 Daria skrev (4 minutter siden): Den pleier vel å komme i april eller deromkring... Jeg skal nok holde ut til den kommer…
Daria Skrevet tirsdag kl. 21:02 Forfatter #41896 Skrevet tirsdag kl. 21:02 Vi får jo håpe det Jeg har sett en anselig andel av Norges medaljefangst direkte, men kveldens gull kom litt brått og uventet. Friski går litt under radaren, det er ikke favorittdisiplinen til et lett-trigget svimmelt hode... Men jeg har fått med med at klovnebuksene til curlinggutta er tilbake - det ble behørig dokumentert på facebook
Dallandra Skrevet onsdag kl. 08:43 #41897 Skrevet onsdag kl. 08:43 Hver gang hører jeg «sendingen presenteres av…. …. Og hundeklubben til Megaflis»
Daria Skrevet onsdag kl. 09:17 Forfatter #41898 Skrevet onsdag kl. 09:17 Fort gjort - og det har selvfølgelig aaldri skjedd meg...
Daria Skrevet onsdag kl. 11:40 Forfatter #41899 Skrevet onsdag kl. 11:40 Daria skrev (På 13.2.2026 den 17.59): 13.02: To lest, to kjøpt. Blomstret og brent : Thomas Manns krig av Bendk Wold tar for seg ti steder og øyeblikk i Thomas Manns liv. Derfra spinner det både framover og bakover, men det er ikke en komplett biografi, hvilket gjør at det blir noe hull i historien for lesere (som meg) som ikke har så mye kunnskap fra før av. Wold oppsøker også disse stedene selv. og klarer å knytte det opp til nåtid og gjøre det persolig uten å ta for mye plass. Ikke minst klarer han å vekke nysgjerrigheten min for Mann, her vil det bli supplerende lesning både av og om... To bruktbøker har kommet i hus i løpet av uka - en typisk museumsbutikk-bok (utgitt av National Trust Books, rikt illustrert) om Virginia Woolf og Vita Sackville-West, og en Fakkel-pocket om Freuds psykologi. Ingen sjokkerende nye temaer, med andre ord... 17.02: Fire lest, to kjøpt. Mer Thomas Mann: Colm Tóibíns The Magician er en roman om Manns liv, fra oppvekst i Lübeck og gjennom to verdenkriger og eksil i USA. Tredjepersonsperspektiv som ligger tett på Mann - det er hans tanker, hans syn på omgivelser, kunst og politikk og ikke minst på kone og barn og hans forhold til dem. Det gir også et interessant og litt uvant blikk på utviklingen i Tyskland i mellomkrigstiden - Mann var (i motsetning til flere av sine barn) ikke spesielt engasjert eller prinsippfast, han var mer avventende og pragmatisk og tonet flagg sent, mens de fortellingene man valigvis hører, er om de overbeviste og/eller framsynte. På noen områder er det ikke samsvar mellom det som fortelles her og boka til Wold - jeg må minne meg selv på at det er Wold som formidler fakta, Toibin forteller en overbevisende historie. Aud Farstads biografi Undervegs med Nanna With har en stor utfordring - mangel på kilder til og innsikt i de personlige og private sidene ved den biograferte. Nanna With var en menneske av det slaget jeg blir helt sliten bare av å lese om - engasjert i det meste, startet og var primus motor i et godt utvalg foreninger, var redaktør i både avis og ukeblad, reiste verden rundt og skrev mye og mangt i et utall aviser - men jeg får aldri så mye inntrykk av hvem hun egentlig var, eller hvordan hun ble det. Store hendelser, som når hun blir avisredaktør eller bladeier, skjer nærmest i bisetninger uten videre forklaringer, mens familietrær til tilfeldige bipersoner brettes ut i flere generasjoner, og det blir mye løsrevne anekdoter uten at jeg helt skjønner hverken betydning eller sammenheng. Det gir litt en følelse av at tankengangen har vært at når man ikke har de kildene man kunne trengt, får man gjøre mest mulig ut av det man har, men det blir ikke den helst store leseopplevelsen av det.
Daria Skrevet onsdag kl. 11:46 Forfatter #41900 Skrevet onsdag kl. 11:46 Jeg brukte mammutsalget som motivasjon for å komme meg ut på tur i dag, men hverken bokhandelen eller de to lesekioskene jeg var innom underveis hadde noe som fristet. Både penger og hylleplass spart
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå