Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Brasils første gull i vinter-OL - via Hokksund :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det føles litt som at Lukas Braathen har blitt sitt eget image og budskap - jeg tror på tårene og følelsene hans, men ordene blir så kalkulerte. 

Skrevet

Der ble det jammen gull til Maren Kirkeide også - men Ingrid Landmark Tandrevold sto for jubelhylet :ler: Jeg holdt pusten på det oppløpet...

Skrevet

For å føke meg litt produktiv trass i alle OL-timene, har jeg hatt reparasjonsdag. Ymse hull er fikset i fire plagg og tre håndklær har fått nye hemper. Ting som egentlig krever så mye tid og innsats, det er bare det å gjøre det...

Skrevet

Støttegruppe innerst i baren for Marius Lindvik, Timi Zajc og Stefan Kraft i annen omgang. Når du kommer med et mer eller mindre velfundert håp om medalje og ikke engang kvalifiserer deg til finalen...

Skrevet

-Han klarer å bite seg sammen...

Kombinasjon av å ta seg sammen å bite seg fast - begge deler viktig i en stafett :fnise:

Skrevet

Og Iversen som sitter i målområdet og griner mens Klæbo går siste etappen. 🥰

Skrevet

Der var det mye følelser i omløp, også i intervjuet han gjorde etter egen etappe. Langrenn trenger sånne utøvere - Klæbo er jo en gudbenådet skiløper, men han er jo ikke den mest karismatiske eller mest spennende intervjuobjektet...

Skrevet

Absolutt. Men det må sies om Klæbo: han er 1000 ganger mer sjarmerende enn Petter N. 

Skrevet

Husedderkoppen min er mer sjarmerende enn Petter... Jeg så et intervju med bror Klæbo en gang, han hadde åpenbart fått families sjarm.

Det blir så tydelig under store mesterskap, hvor også utøvere som ikke er så medievante intervjues opp og i mente, mer eller mindre på direkten - noen har det, andre ikke. Og så sitter sånne som meg hjemme i sofaen og feller nådeløse dommer...

Skrevet

Ord man sjelden hører: En svenske leder hopprennet :svensk: Ord som dessuten sier at det er kvinnerenn...

Skrevet

Det samme kan sies om ordene "Det er firedobbelt norsk etter første omgang"... :dåne:

Skrevet (endret)

Det burde jo Ikke være mulig å ha så høy puls når man sitter (relativt) rolig... Dobbeltseier, alle fire topp 6, det er jo hinsides :dåne:Anna Odine Strøm er åpenbart en mesterskapshopper - i motsetning til Nika Prevc, som det er vanskelig å ikke ha litt medlidenhet med i dag...

Jeg tror Jonas Gahr Støre var litt rørt (og det var han jo ikke alene om)...

Endret av Daria
Skrevet

Den forvirrede og lett desorienterte følelsen når en egentlig velkjent matbutikk har utvidet og bygget om... :bond::fnise: Men de har primært brukt den ekstra plassen (de har slukt kiosken som lå i nabolokalet) til å ha mer plass - mer åpent og luftig og større kasseområde - og det var veldig deilig. Jeg må bare lære meg hvor alt er nå :ler:

Skrevet (endret)

Ukas middagsmål er å bruke mest mulig av det jeg har - planlegge (eller improvisere) med utgangspunkt i skuffer, skap og fryser, ikke minst det som allerede er åpnet og påbegynt. Jeg startet med tømme grønnsakskuffen for både gresskar, kålrabi og persillerot (et par av dem har hengt med fra i fjor... :plystre:) i kombinasjon med en laksefilet fra fryseren, så selvtilfredsheten er stor :nigo:I morgen er det pannekakedagen, det passer jo fint med den melken som bare har gått littegranne over datostemplingen... :kokk:

Endret av Daria
Skrevet

Det er noe lignende på gang her i heimen også. I dag ble det karbonader fra «datohylla», poteter med antydning til groer og pjuske gulrøtter fra kjøleskapet og en rest med brun saus fra fryseren… Det var i grunnen godt. :sikle: I morgen blir det rester av lørdagens hjemmelagde pizza… 

Skrevet

Jeg tror egentlig jeg fint kunne lagt middag i en måned uten å trenge påfyll av annet enn litt friske grønnsaker...

Skrevet

Det intervjuet med Johan André Forfang var jo nesten ikke rørende :gråter:Det syntes åpenbart han som sto for det også, han var ganske grøtete i stemmen etterhvert. Om det var pent av Anders Jakobsen i studio, som også tilsto å være blank i øynene, å påpeke at reporteren var "helt knekt" er jo en annen sak... :fnise:

Skrevet

-Det franske gulltoget har ikke sporet helt av, men det er litt buss for tog for øyeblikket...

:tog: :fnise:

Skrevet

Det er også isfjell på vei mot den norske gullskuta - men vi klarte oss med tre livbåter. Skiskytingsstafett til lands og til vanns, nå venter jeg bare på noen i luften med... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...