Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke like upåklagelig timing fra naboen  som begynte å borre i veggen midt i min seks minutter lange meditasjonsøkt. Effekten ble en smule forringet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Jeg er så fornøyd med medalje at du aner ikke. Det blir en tur i baren, ja - ikke tenk på det!

Kristoffer Eriksen Sundal har en sølvmedalje å feire :ler: 

Skrevet

Med en bok med hentefrist i dag og en med forfall i morgen, lå det i kortene at det måtte bli en tur på biblioteket i dag (jeg måtte bare få lest ut den som skulle leveres først...). Fretex fulgte naturlig etter, og sekken (som jeg kjøpte der for et par uker siden...) la på seg en bok (til drn voksende Bloomsbury-samlingen...) og en lilla portemoné. Lommeboken min er så slitt at det har gått hull på den (nei, det er ikke det pengene renner ut...), så akkurat var en ren nødvendighet. 

Skrevet

Jens Lurås Oftebro tok OL-gull, jeg fullførte luen som bare har manglet dusk den siste uka. Vi har alle våre mål og triumfer... :ler:

Skrevet

Å miste sjansen til en OL-medalje du var kandidat til og har jobbet mot i fire år på grunn av egne feil, tabber og utilstrekkelighet må være surt. Når det skyldes andres feil og tabber er det sannsynligvis hele vanvittig bittert. Vekslingsfeil i to par på 1000 meter skøyter begynner å nærme seg skandale...

Skrevet

-Jeg vet ikke helt hvem jeg skulle tatt med meg. Min intimsone er ikke så stor, men jeg har skjønt at andres er det...

Når kommentaren blir spurt om lag-aking er noe hun kunne prøvd... :fnise:

Skrevet

Surkjerringa er i mailhumør igjen :kjefte:I dag til min lokale Kiwi, hvor det knapt er mulig å komme fram til hyllene fordi det står paller og esker overalt (dette var ikke første gang jeg gikk derfra uten alt jeg skulle ha), og de ansatte er for opptatt av sine private samtaler til å se at de står i veien for kundene. Særlig når det gjelder det siste er de i en klasse fot seg og har vært det lenge. Det er fint at de har et godt sosialt miljø på jobb, men jeg trenger ikke festhistoriene deres...

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker når det oppstår en overraskende sammenheng - først så jeg at damen på trikkestoppet hadde ryggsekk med logoen til Den Nationale Scene, så innså jeg at hun sto og snakket med Kåre Conradi... :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Dagens etternavn: Crv. Fordi vokaler er oppskrytt...

Skrevet (endret)

Andrew Musgrave med bar overkropp under startnummeret gir jo uunngåelig litt tenåringsjente-på-90-tallet-assosiasjoner - det er noe med den bare magen og navlen som titter fram... :fnise:

Endret av Daria
Skrevet

Ey forvirret øyeblikk trodde jeg det ble sagt at en skiskytter lå foran mannen sin, men han lå visst foran Mandzyn...

Skrevet
Daria skrev (49 minutter siden):

Ey forvirret øyeblikk trodde jeg det ble sagt at en skiskytter lå foran mannen sin, men han lå visst foran Mandzyn...

:fnise:

Skrevet

-Eg er ein utrent mann som går på ski her...

En sannhet med svært store modifikasjoner fra Johan-Olav Botn, med et gull og en 8.plass i OL så langt :fnise: Men med ham og brødrene Bø (-Angrar vi litt no, Johannes? -Nei, vi angrar ikkje...) blir det mye vestlending -dialekt for psykologundetskuddet mitt...

Men Vetle Sjåstad Christensen :hoppe:Jeg har et litt ekstra svakt punkt for ham..

Skrevet

Dette OL-et har jeg gjenoppdaget skøyteløp - spennende og meditativt i skjønn forening. Selv om jeg får melkesyre i lårene bare av å se på, særlig 10 000 meter...

Vanningspause-musikk (jeg elsker håret til Jo Nesbø :fnise:) :

Skrevet
Daria skrev (På 1.2.2026 den 18.53):

01.02: En lest, ingen kjøpt.

Noen ganger er ikke spørsmålet så mye hva jeg har lyst til å lese, men hva jeg trenger å lese. Som i går, hvor alt var litt ugreit og jeg kjente at jeg trengte å lese noe som kunne få meg til å føle meg bedre, Ikke nødvendigvis motstandsløst og friksjonsfritt, men noe hvor grunntonen var mer varm og oppøftende enn problemorientert. Valget falt på Joanna Millers The Eights, om fire studenter ved en kvinnecollege i Oxford i 1920, det første året kvinnene faktisk ble immatrikulert og fikk lov til å ta grader, ikke bare følge forelesninger (hvis de mannlige foreleserne tillot det...). De fire kommer fra hver sin bakgrunn, med sine hemmeligheter og bagasje - ikke minst er krigen nettopp over, det preger at og alle - og blir en naturlig gruppe fordi de har rom i samme korridor. Det er vennskap og studentliv og herreselskap (primært med anstand) og vanskelige mødre, men også feminisme og kvinnekamp og samfunnsutfordringer og etterkrigsproblemer og mengder av fine historiske detaljer (forfatteren (debutant, boka kom i fjor) har et etterord hvor hun forteller hvem og hva som er historisk korrekt). Jeg får all den varmen og oppløftetheten jeg trenger, mens jeg ler og gråter og koser meg - og googer detaljer, som et magnoliatre som nyss er plantet på et college til minne om våpenstillstanden. 100 år senere står det fortsatt...

13.02: To lest, to kjøpt.

Blomstret og brent : Thomas Manns krig av Bendk Wold tar for seg ti steder og øyeblikk i Thomas Manns liv. Derfra spinner det både framover og bakover, men det er ikke en komplett biografi, hvilket gjør at det blir noe hull i historien for lesere (som meg) som ikke har så mye kunnskap fra før av. Wold oppsøker også disse stedene selv. og klarer å knytte det opp til nåtid og gjøre det persolig uten å ta for mye plass. Ikke minst klarer han å vekke nysgjerrigheten min for Mann, her vil det bli supplerende lesning både av og om...

To bruktbøker har kommet i hus i løpet av uka - en typisk museumsbutikk-bok (utgitt av National Trust Books, rikt illustrert) om Virginia Woolf og Vita Sackville-West, og en Fakkel-pocket om Freuds psykologi. Ingen sjokkerende nye temaer, med andre ord... :fnise: 

Skrevet

Jeg sa til fysio i går at jeg var på stigende svimmelhet - det er ikke bare sola som har nådd nye høyder i dag... Men jeg har vært ute og luftet meg en liten tur i kulda (når det er for kaldt til å sette seg noe sted, blir ikke utetiden så lang *savner utelesing *), nå er det andre som skal bedrive fysisk aktivitet (på et litt annet nivå...). Det er en bombe om andre enn Sverige vinner kvinnestafetten, men man kan jo håpe på litt spennende underveis...

Skrevet

...som at svenska faller :overrasket:

Skrevet

-Dette var et veldig dårlig intervju - unnskyld!

:fnise: Når man har gått første etappe og er så høy på adrenalin og nerver at det å snakke i fullstendige og sammenhengende setninger er uoppnåelig...

Og så falt svenska igjen! Full salto med ødelagt ski og full pakke - noen måtte komme løpende med ny ski. Dette var bare trist, det er jo ikke sånn spenning man vil ha.

Skrevet

En ny DiCenta går OL-langrenn for Italia...

Skrevet

Det hylet til Heidi Weng i det hun gikk over mål - der var det mye følelser... :norsk:

Godt det tross alt ble sølv til Sverige, selv om skuffelsen nok er stor. Vi er nok mange som sender en varm tanke til Ebba Andersson nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...