Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg griner neste ikke, altså... :hoppe: :norsk: Så gøy, og så imponerende :juhu: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alpint, langrenn, skøyter, hopp. Gull, sølv, bronse. OL dag 1 oppsummert. Dessuten er gleden over at det går på reklamefrie kanaler enda større enn forventet...

Skrevet

Aiaiai, her tror jeg at jeg har gått glipp av mesteparten av alpimtrennet, og så slår jeg på i det rennet har vært stanset i et drøyt kvarter mens Lindsey Vonn hentes ut med helikopter etter et stygt fall. Uansett hvordan dette ender, vil hun vel bli husket som et skrekkens eksempel etter dette - gi deg i tide. Aleksander Aamodt Kildes valg om å trekke seg fra OL framstår enda mer fornuftig nå...

Jeg har i stedet for alpinstart prioritert en tur ut - jeg innså at skulle jeg ut i dag, måtte det skje rett etter frokost, før jeg i det hele tatt så på sofaen. Dey ble en kald vandring på brygga, hvor en måke med entusiasme fortærte en sjøstjerne til frokost. Bon apetit... 

Skrevet

Med fare for å høres grusomt blasert ut - at Klæbo tar gull er så forventet at det er ikke der de store følelsene kommer. Ikke hos ham heller, og det bidrar nok - hvorfor skal jeg bli revet med når han ikke blir det...? Men jeg er veldig glad for at både den norske lagledelsen og bronsevinner Nyenget bar så klare på at de ikke ville protestere på sølvet. Jeg var forsåvidt litt overrasket over at franskmannen ikke ble disket, men det hadde vært så umusikalsk og smålig om Norge skulle klage...

Skrevet

Det svenske langrennshåpet falt i første sving. Den svenske skiskytteren skjøt seg bort på første etappe. La oss håpe ishockey-laget er i form...

Skrevet

-Han hadde bom over og bom under...

...men var han lyselyserød på snuten...? 🐰:fnise:

Skrevet

Olympisk rekord på 5000 meter - det måtte et OL til for å minne meg på at skøyter er gøy :hoppe:Men holder det til gull...? 

Skrevet

Det gjorde det! :danser::norsk:

Det har jo vært en helt grei start på lekene...

Skrevet

Jeg har fått, eventuelt blitt invadert ab, en ny samboer, i form av en av de største husedderkoppene jeg har sett. Den vandrer rundt på veggene i den delen av stuen hvor spisebordet står og viser seg primært til måltidene  så jeg antar at den er selskapssyk... 🕷️

Skrevet

De finske alpinistene må da være de mest entusiastiske finske idrettsutøverne noensinne :ler:

Skrevet (endret)

Jeg sa jo opp avisen nylig, i ren frustasjon over langvarig leveringsrot. Abonnementet utløp sist uke, som (selvfølgelig...) også var den første uka siden oktober hvor den faktisk ble levert riktig samtlige dager. Når jeg da får "det er ikke for sent å snu"-tilbud i dag, er jeg uunngåelig i det mottakelige hjørnet - jeg liker jo egentlig å ha dagsavis... *teller på knappene*

Endret av Daria
Skrevet (endret)

Plutselig ble det en spontantur til Ikea - det vil nok prege morgendagens form og fysiotime... :plystre: Kjøttboller og venninnesamvær, og jeg kom hjem med et sengebord. Jeg er usikker på om det er så smart som jeg tror, men det vet jeg jo ikke før jeg har prøvd... Jeg kjøpte for mange år siden et pc-putebord med samme skepsis, og det er høyt på lista over mine lureste kjøp noensinne. Dessuten fikk jeg et par idéer...

Nå: Hopprenn. Jeg hadde ikke forutsagt topp tre etter første omgang, for å si det pent...

Endret av Daria
Skrevet

1. Philip Raimond. 2. Kacper Tomasiak. 3. Gregor Deschwanden og Ren Nikaido. 5. Valentin Foubert. En av tidenes villeste topp 5 - det hadde gitt en solid oddsutbetaling...

Skrevet (endret)

Melding til den eldre herren som nesten kjørte meg ned i et fotgjengerfelt på Majorstua i dag tidlig og tilsynelatende ikke engang fikk med deg at det skjedde: Følg med på hva som faktisk skjer rundt deg, ikke bare følg blindt etter bilen foran. Han hadde tid til å komme gjennom krysset mellom forrige fotgjenger og meg - det hadde ikke du...

Endret av Daria
Skrevet

-Det er en fin dag for hjemmekontor!

Ingerid Stenvold oppsummerer dagens program :ler:

Skrevet

Når det ligger an til trippel svensk på kvinnesprinten, er det på tide å slå over til svt. Stemningen er god... :ler: :svensk:

Skrevet (endret)

Det er noe litt sjarmerende over at de norske friski-gutta kjører i strikkegenser :fnise: Og tar gull i strikkegenser, ikke minst :hoppe:

Endret av Daria
Skrevet (endret)

Det er ikke bare i kommentatorboksen de er rørt når Johan Olav Botn tar OL-gull og roper Sivert, vi klarte det! :trist::hjerte: Når man vet hva han og laget har vært gjennom de siste månedene - det er så imponerende. 

Endret av Daria
Skrevet

Jeg håper jo at eksen till Sturla Holm Lægreid fikk med seg det intervjuet - og lurer litt på hva NRKs reporter tenkte om hvor hun skulle ta det videre da han plutselig gråtkvalt begynte å fortelle om kjærlighetssorg og utroskap.Oversharing  på direkten i beste sendetid, men rørende på sin måte.

• Liker 1
Skrevet

Med upåklagelig timing forslår tven å skru seg av i det medajesermonien er over (det den i praksis sier er at fire timers sammenhengende koping burde være nok...). Etter tre gull og to bronse så langt i dag, kan det jo være på sin plass med en pause før kveldsøkta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...