Daria Skrevet fredag kl 19:18 Forfatter #40561 Del Skrevet fredag kl 19:18 Jeg vil gjerne påpeke at å by på ikke nødvendigvis er positivt - det fordrer at du byr på noe folk faktisk vil ha, hvis ikke blir det fort ubehagelig, påtrengende og pinlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet fredag kl 19:22 Forfatter #40562 Del Skrevet fredag kl 19:22 Tyskland synes det har gått inflasjon i fioliner i ESC og høyner med cello - det kan jeg like (så lenge det varte...). Om jeg også kan like tyskspråklig dance-rap er mer tvilsomt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet fredag kl 19:31 Forfatter #40563 Del Skrevet fredag kl 19:31 Malta er jo nesten ikke spekulativ - ikke prøv å innbille meg at det ordspillet var en ren tilfeldighet når de følger opp med den videoen. Men takk til Ola Svenningby som nevnte Netta - jeg hadde en gnagende deja vu-følelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet fredag kl 19:36 Forfatter #40564 Del Skrevet fredag kl 19:36 Portugal har åpenbart tenkt at når det funket med Salvador Sobral en gang, kan man jo prøve på det samme igjen. Det er litt mer dynamikk og engasjement i denne, dog - det er en forbedret utgave... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet fredag kl 19:45 Forfatter #40565 Del Skrevet fredag kl 19:45 Og når man snakker om deja vu, er starten på Frankrike veldig lik Armenias Snap fra noen år tilbake - men der Rosalynn ble sint, roper Frankrike på mamma... Å synge dramatisk på fransk er jo alltid plusspoeng, men de har jo hatt adskillig bedre versjoner før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet fredag kl 20:09 Forfatter #40566 Del Skrevet fredag kl 20:09 Daria skrev (På 7.5.2025 den 15.13): 04.05: En lest, ingen kjøpt. Chimamanda Ngozi Adichies Dream Count er fortellingen til fire afrikanske kvnner, før og under covidpandemien. Tre er fra Nigeria, en fra Guinea; tre er permanent bosatt i USA og tre av dem er svæt velstående, av ulike årsaker. Inge av dem er heller gift, og ønsket om, behovet for og forventningene om (fra dem selv og kanskje enda mer fra omgivelsene) å endre dette står sentralt - og det må vel sies at svært få av bokas menn kommer spesielt godt ut av det. Adichie er kjent som en feministisk forfatter, og det står seg også etter denne boka. Deler av den er inspirert av saken rundt Dominique Strauss-Kahn, IMF-sjefen som ble anklaget for overgrep mot en renholdsarbeider på et hotell. De store spørsmålene - feminisme, rasisme, klasse - knyttes sammen med de personlige og private, og alle kan egentlig føle seg litt truffet. Ikke minst fordi alle de fire kvinnene får komme til orde og fortelle sin historie fra sitt ståsted og vise at man sjelden vet og forstår så mye om andre som man tror. 08.05: Tre lest, ingen kjøpt. Elizabeth von Armins Elizabeth and her German garden er en dagbok av litt uklart fiksjonsnivå, utgitt som roman i 1898, om australske von Armins første år som fastboende på sin tyske manns slott i Øst-Preussen og hennes glede og frustasjon over den forsømte hagen, familielivet og gjester. Det er tidvis ganske underholdende - hun var av det ukonvensjonelle og lett eksentriske slaget - men blir aldri så mye mer enn det. Hverfall hos meg som ikke har den store hage-entusiasmen og ikke kan så mange engelske plantenavn... Terapiens gave er psykologen Irvin Yaloms håndbok til terapeuter - 85 korte kapitler med råd, anefalinger og funderinger. Det er en bok som stadg får meg til å tenke over egen terapiprosess - en del kjenner jeg igjen fra mine egne terapeuter (jeg er ganske sikker på at jeg så denne på skrivebordet til vestlendingen og vet at han hadde lest annet av Yalom), noe håper jeg de fortsetter å styre unna (hvertfall i mine timer, potensielt også på generell basis) og enkelte ting er såpass preget av det amerikanske utgangspunktet at det ikke har så mye relevans i Norge, hvor vi har andre etiske retningslinjer og ikke minst journalplikt. Den er også et eksempel på at svært erfarne fagfolk som skal dele sine kunnskaper innimellom kan bli i overkant fulle av seg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18 timer siden Forfatter #40567 Del Skrevet 18 timer siden Gutta på tur har oppmøte rett nedenfor balkongen. Så langt er de åtte, alle kjenner ikke hverandre og hverken antrekk eller utrustning gir noen klar pekekinn på hva og hvor. Var de ti år yngre ville jeg tenkt utdrikningslag, men nå er alt i det blå. Ikke at jeg er nysgjerrig, altså Her ble det frokost før 7, en sjelden hendelse på en planløs lørdag - til gjengjeld sov jeg frokost etterpå Når jeg våkner før 5, ikke får sove igjen og egentlig er mer sulten enn trøtt, er løsningen å stå opp, spise og så finne senga igjen og prøve på en omstart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9 timer siden Forfatter #40568 Del Skrevet 9 timer siden Stian synes det er deilig å ære tilbake i et program hvor alt er det samme, ingen komseptendringer og ikke noe kjeft å få Det store spørsmålet er jo om han rekker å ha noen Lindmo-øyeblikk på bare en episode... Dessuten tror jeg David Hansen vil vite hvor Niklas Baarli har kjøpt den jakken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden Forfatter #40569 Del Skrevet 8 timer siden (endret) Jeg ser ikke problemet med litt MGP i barnehagen - enkelte bidrag må jo sies å ha et og annet fellestrekk med Hits for kids... Endret 8 timer siden av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden Forfatter #40570 Del Skrevet 8 timer siden (endret) Svenskene stilte med nordmenn i fjor og finner i år - blir det dansker neste år...? Jeg pleier å være skeptisk til regional humor i ESC, men sauna er tross alt et velkjent fenomen - og den setter seg på hjernen umiddelbart, hjulpet av sceneshow og modulasjon. Den er selvfølgelig forhåndsfavoritt... Endret 8 timer siden av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden Forfatter #40571 Del Skrevet 8 timer siden ...men å sidestille det med Beethoven og Mozart var kanskje å trekke det litt langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden Forfatter #40572 Del Skrevet 8 timer siden I det jeg tenker at Sveits balanserer hårfint på grensen til å bli kjedelig skjer det noe - en av årets sterkeste ballader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden Forfatter #40573 Del Skrevet 8 timer siden -Jeg får jo ikke lyst til å ta på meg en tovet ullue og oppføre meg uanstendig... Jeg vil hevde at hvorvidt det er posiivt eller negativt er svært situasjonsavhengig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden Forfatter #40574 Del Skrevet 8 timer siden Dette er jo årets beste Adresse-panel - de kan videreføres til neste år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden Forfatter #40575 Del Skrevet 8 timer siden Det var en periode da de først fikk være med at Australia faktisk sendte låter av høy musikalsk kvalitet. Så skjønte de konseptet... Skal du først drive med seksuell inuendo - og selvfølgelig er det det Milkshake Man gjør - så får man gjøre som Finlands Erika og stå for det. Dette blir bare creepy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden Forfatter #40576 Del Skrevet 8 timer siden Kveldens første hilsen fra assosiasjonshjernen, som når Marte sier Milkshake girl tenker på alternative frokostvarer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden Forfatter #40577 Del Skrevet 8 timer siden Latvia får morsmålspoeng, men ikke så mye mer - det er først og fremst masete... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden Forfatter #40578 Del Skrevet 8 timer siden Jeg er skeptisk til hårfrisyren, men bortsett fra det er Serbia årets sende-meg-i-knestående-ballade - jeg begynte å lure på om det ikke ville komme en i år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden Forfatter #40579 Del Skrevet 8 timer siden Han snakker jo faktisk godt norsk - å ha lært seg et språk på egen hånd handler gjerne primært om å kunne lese det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8 timer siden Forfatter #40580 Del Skrevet 8 timer siden "Aragorn i dress" var jo en treffende beskrivelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå