Daria Skrevet lørdag kl 18:43 Forfatter #40261 Del Skrevet lørdag kl 18:43 Det engasjementet til Knut Marius så ikke så vedig ektefølt ut, men det er mulig han bare ser litt uengasjert ut sånn generelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 18:50 Forfatter #40262 Del Skrevet lørdag kl 18:50 Jeg har nådd det punktet hvor jeg muter Knut Marius... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet lørdag kl 18:50 #40263 Del Skrevet lørdag kl 18:50 Han er best når han synger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 18:52 Forfatter #40264 Del Skrevet lørdag kl 18:52 Jeg vil hevde at lag 2 jevnt over var best, selv om jeg i praksis stemmer motsatt med to til Kim og en til Jonas. Skravla skrev (1 minutt siden): Han er best når han synger... Shut up and sing er gyldig for så mange... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet lørdag kl 18:53 #40265 Del Skrevet lørdag kl 18:53 Hjertet mitt havner nok hos laget til Freddy Kalas, men jeg må jo også ta med Kim. De to andre på Kim sitt lag importerte ikke så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 18:55 Forfatter #40266 Del Skrevet lørdag kl 18:55 (endret) Jeg har litt den samme forvirringen ovenfor Depresno som jeg hadde for Bjørn Tomren - jeg skjønner ikke greia... Endret lørdag kl 18:58 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 18:59 Forfatter #40267 Del Skrevet lørdag kl 18:59 Jeg vil hevde at Norges musikaldronning er Heidi Gjermundsen Broch, ikke Lisa Stokke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet lørdag kl 19:00 #40268 Del Skrevet lørdag kl 19:00 Daria skrev (Akkurat nå): Jeg vil hevde at Norges musikaldronning er Heidi Gjermundsen Broch, ikke Lisa Stokke... LIsa Stokke sang i London.... Men jeg er jo slett ikke uenig i din påstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 19:03 Forfatter #40269 Del Skrevet lørdag kl 19:03 Hun huskes vel fortsatt primært for Mamma Mia - det begynner å bli noen år siden... I Norge har hun vel primært gjort show - jeg kommer ikke på stående fot på noen store roller hun har gjort seg bemerket med. Jeg får spørre google... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet lørdag kl 19:05 #40270 Del Skrevet lørdag kl 19:05 ja ja..... Men ventet fra det laget, tross alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet lørdag kl 19:07 #40271 Del Skrevet lørdag kl 19:07 Daria skrev (3 minutter siden): Hun huskes vel fortsatt primært for Mamma Mia - det begynner å bli noen år siden... I Norge har hun vel primært gjort show - jeg kommer ikke på stående fot på noen store roller hun har gjort seg bemerket med. Jeg får spørre google... Tror knapt hun har spilt musikal på noen stor scene i Norge. Men det er allikevel hun som har hatt mest tv og media-dekning. Heidi har jo "bare" vært stor på en teaterscene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 19:08 Forfatter #40272 Del Skrevet lørdag kl 19:08 Det var vel naturlig at det var Freddy Kalas som røk av de tre... Google kan først og fremst fortelle at Lisa Stokke nettopp har anonsert skilsmissen sin, det trengte jeg ikke å vite... Hun har spilt i Annie og dubbet Frost, det er ve de største tingene hun har gjort av musikalrelaterte ting i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 19:11 Forfatter #40273 Del Skrevet lørdag kl 19:11 Skravla skrev (1 minutt siden): Tror knapt hun har spilt musikal på noen stor scene i Norge. Men det er allikevel hun som har hatt mest tv og media-dekning. Heidi har jo "bare" vært stor på en teaterscene. Utlandet er jo alltid større... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet i går, 08:57 Forfatter #40274 Del Skrevet i går, 08:57 Oppe og ikke gråter før 11 - påkledd og bespist, dessuten. På skjermen sykler spandexkledde menn rundt i Flandern, jeg satser på en trikotkledd dag med fokus på sofaen. Venninneskravling på kafé på fredag og ballett og lunsj med Skrava i går, da er det tid for hvile og restitusjon i dag. En eventuell tur ut blir en spontan bonus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet i går, 09:22 Forfatter #40275 Del Skrevet i går, 09:22 (endret) Daria skrev (På 2.4.2025 den 15.03): 02.04: Ingen lest, en kjøpt. I følge bokbloggen har jeg ikke lest en ny Jennifer Weiner-bok siden 2011. Jeg elsket de første bøkene hennes, men så dabbet interessen og entusiasmen av, hvilket nok handlet vel så mye om at jeg sluttet å lese chick lit generet som at bøkene hennes objektivt sett ble så mye dårligere.. Når Fretex kan by på en av de nyere, som dessuten til en stor grad foregår på 50-, 60- og 70-tallet, til den voldsomme sum av kroner 39, kan det jo være verdt et nytt forsøk. Lett underholdning til en varm sommerdag... 05.04: To lest, en kjøpt. Ordinary People av Diana Evans handler forsåvidt om nettopp det - to vanlige par med jobb, barn og samlivsproblemer. Det handler også en hel del om tilknytning og tilhørighet - til en familie, til et sted, til en rase, til en tradisjon og en idé, til seg selv. Dessuten handler det om London og om byliv, på godt og vondt, og, fordi det er Diana Evans, kommer det med et dryss av overtro og drømmer og overnaturighet, som hos henne blir en narurlig selvfølgelighet. Sannsynligheten for at min neste bokbestilling vil inneholde oppfølgeren til denne er stor... Noen bøker kan ikke forklares, de må oppleves. Vestlandet av Erlend O. Ndtvedt (som er en forfatter som må oppleves, sånn generelt...) er en fyllekule av en road movie-roman, hvor forfatteren Erlend og kunstneren Yngve (meta-tendenser til tross, dette er helt definitivt en roman fjernt fra det meste av virkelig liv) kjører Vestlandet rundt med hodeskallen til vestlandsmartyren Anders Lysne (faktisk historisk person. Google er stadig min venn gjennom boka) i bagasjen. Underveis treffer de på mye vær (det er et snev av klimaapokalypse her), et godt utvalg av Vestlandets store forfattere og kunstnere - levende og døde, nåtidighet er underordnet - samt noen særdeles driftige damer, og blir involvert med Vestlandske frigjeringsfront. Det hele er fullstendig absurd, fullt til randen av mer eller mindre underforståtte (og sikkert en hel del interne) referanser og vitser (jeg vet ikke om Jon Fosse faktisk har en snøggsjark som heter Ales, men jeg håper jo...) og kulminerer på Lærdalsmarknaden i et inferno av det meste. Det er så jo så en innfødt østlending, med et slektstre som ikke strekker seg lenger vest enn Vestfold, og fortsatt preget av passiv bakrus, lurer på om det er mulig å søke om å få konvertere? Amen og olkabilamo. Endret i går, 10:21 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå