Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Det skal sies at torsk kokt i kraft basert på karri og blodappelsinsaft ikke er det mest instagramvennlige jeg har produsert på kjøkkenet (mulig det heller ikke hjalp at jeg gjorde det i jernpanne...), den fargen finnnes av gode grunner ikke på et vanlig fargekart... Men det smakte overraskende godt, jeg skal nok prøve igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jerg har igjen demonstrert - praktisk og fysisk og svært synlig - den åpenbare og merkelige og uforklarlige sammenhengen mellom psyke og soma. Fysiotimen i dag hadde flere øvelser, flere repetisjoner og generelt høyere intensitet enn den jeg hadde på tirsdag, i tillegg til at jeg i dag gikk av trikken en hodeplass før for å gå innom den ekstra velutstyrte Meny-butikken der (de pågående kokebok-eskapadene mine medfører stadig mer innholdsrike skap. I dag: Peanøttolje og eplesidereddik) og en liten omvei hjem for å sende magnolia-rapport til Dallandra, mens jeg på tirsdag droppet alle handleplaner og dro rett hjem. Forskjellen? Den lille timen jeg tilbragte hos rogalendingen i går...

90-tallsnerdehjernen fikk også testet seg - jeg hørte ut i garderoben, gjennom treningsstøy og prating, bruddstykker av uindentifisert musikk. Ikke nok til å høre en faktisk melodi eller synging, men hjernen var likevel umiddelbart overbevist om at det var årgangsboyband. Backstreet Boys. Ikke av de aller mest kjente og spilte. Så fikk jeg tak på en hel linje og alt falt på plass...

Radioen kunne også by på både Savage Garden, Wham og Bonnie Tyler i løpet av økten, det hjelper jo også på innsatsen. Jeg har egentlig ingen preferanser på treningsmusikk, utover at det er et pluss med noe jeg kjenner fra før, som hjernen kan koble seg på. Hvorvidt det er Bach, Beatles eller Backstreet Boys er mindre viktig.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innså at vi er ferdig med årets første kvartal allerede - da er jo en leseår-oppdatering på sin plass... :leselusa:

Tallenes tale etter tre måneder er 48 lest og 11 kjøpt, hvorav to er lest (begge diktbøker, pussig nok). Tilsvarende i fjor var 38 lest og tre kjøpt - og alle tre er nå lest. Jeg er litt overrasket over at tallene er såpass forskjellige - og bør vel roe ned innkjøpene en smule :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (36 minutter siden):

Jerg har igjen demonstrert - praktisk og fysisk og svært synlig - den åpenbare og merkelige og uforklarlige sammenhengen mellom psyke og soma. Fysiotimen i dag hadde flere øvelser, flere repetisjoner og generelt høyere intensitet enn den jeg hadde på tirsdag, i tillegg til at jeg i dag gikk av trikken en hodeplass før for å gå innom den ekstra velutstyrte Meny-butikken der (de pågående kokebok-eskapadene mine medfører stadig mer innholdsrike skap. I dag: Peanøttolje og eplesidereddik) og en liten omvei hjem for å sende magnolia-rapport til Dallandra, mens jeg på tirsdag droppet alle handleplaner og dro rett hjem. Forskjellen? Den lille timen jeg tilbragte hos rogalendingen i går...

90-tallsnerdehjernen fikk også testet seg - jeg hørte ut i garderoben, gjennom treningsstøy og prating, bruddstykker av uindentifisert musikk. Ikke nok til å høre en faktisk melodi eller synging, men hjernen var likevel umiddelbart overbevist om at det var årgangsboyband. Backstreet Boys. Ikke av de aller mest kjente og spilte. Så fikk jeg tak på en hel linje og alt falt på plass...

Radioen kunne også by på både Savage Garden, Wham og Bonnie Tyler i løpet av økten, det hjelper jo også på innsatsen. Jeg har egentlig ingen preferanser på treningsmusikk, utover at det er et pluss med noe jeg kjenner fra før, som hjernen kan koble seg på. Hvorvidt det er Bach, Beatles eller Backstreet Boys er mindre viktig.

Det var ikke P4 sin Radiofrokost som tilfeldigvis stod på i bakgrunnen? Mener de hadde boyband-sending i dag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen anelse - de skifter stadig kanal og alt som ikke er kjent musikk går meg hus forbi... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårtegn jeg har blandede følelser for: Lyden av isbilen. Ikke at jeg har noe imot is (selv om jeg stort sett kjøper min andre steder), men jeg vet jo om bedre versjoner av Grieg... :dobbelis:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg setter stor pris på magnolia-rapport, og kan rapportere om min plan er bifalt og applaudert av sameiet. Nå må jeg bare sjekke om min bedre halvdel er like entusiastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...