Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nok en gang undrer jeg meg over folk... Når du setter deg i en sittegruppe hvor det allerede sitter noen, til tross for at det finnes helt ledige alternativer få meter unna, og så tett på som du kan komme uten at det virker påfallende, og så starter en relativt høylydt mobilsamtaler - har du er oppmerksomhetsbehov eller er du bare fullstendig blind for at andre mennesker eksisterer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis det siste… 

Skrevet

Eventuelt begge deler...

Skrevet

Et par timers søvn, tosifret antall minusgrader, bekmørkt, trikken jeg hadde tenkt å ta er innstilt - og jeg forventes å være i gang i treningssalen om under en time. Enkelte morgener kunne trengt en restart...

Skrevet

Fordelen md en laber start på dagen, er at det ikke skal så mye til før det går oppover... 80-tallsmusikk på radioen på fysikalske, en lang lesestund med en god bok på kafé etterpå, en tur innom Cubus for påfyll av strømpebukser og tynne bomullsgensere. Plagg jeg strengt tatt har i mengder, men alltid føler jeg trenger - det er et spørsmål både om bruk (daglig) og fargeutvalg (kan alltid forbedres...). Nå har jeg varm te og sofa og pledd og venter på at alpinrennet skal starte, og trenger ikke bevege meg nevneverdig før søndag, med mindre jeg gjerne vil...

Skrevet
Daria skrev (På 15.1.2024 den 13.16):

15.01: Seks lest, to kjøpt.

Jeg gikk inn på Fretex og kom ut med en Zadie Smith-bok (Swing time) jeg har tenkt at jeg skal lese en gang - å ha den i pocketutgave i bokhylla øker sannsynlighetenfor at det skjer - og et skjørt. Syrinlilla, delvis ull, legglangt, strikk i livet og ideelt å ha utenpå tightsen når jeg skal til fysio i kalde morgentimer. Før jeg kom så langt avla jeg psykofysio årets første besøk, tøyde litt her og ble knadd litt der og hadde "nytt år, nye muligheter"-samtalen - og fant en annen "bok jeg har tenkt å lese en gang" i en lesekiosk. Innbringende dag for bokhyllen...

19.01: Syv lest, to kjøpt.

Det er jo litt fristende å antyde at Catrine Clay har forvekslet undertittel og synopsis med den korte, enkle tittelen Labyrinths : Emma Jung, her marriage to Carl and the early years of psychoanalysis. Boka er også en litt uklar blanding - dels biografi (vel så mye av Carl som av Emma, selv om hun nevnes først), dels fagbok og historiebok, med tidvis rotete kronologi og framstilling, veldig mange personer og et sitat- og notesystem som er ganske uoversiktlig. Utgangspunktet er jo spennende, men resultatet blir sprikende. 

Skrevet
Daria skrev (27 minutter siden):

Fordelen md en laber start på dagen, er at det ikke skal så mye til før det går oppover... 80-tallsmusikk på radioen på fysikalske, en lang lesestund med en god bok på kafé etterpå, en tur innom Cubus for påfyll av strømpebukser og tynne bomullsgensere. Plagg jeg strengt tatt har i mengder, men alltid føler jeg trenger - det er et spørsmål både om bruk (daglig) og fargeutvalg (kan alltid forbedres...). Nå har jeg varm te og sofa og pledd og venter på at alpinrennet skal starte, og trenger ikke bevege meg nevneverdig før søndag, med mindre jeg gjerne vil...

Godt du kom deg avsted og er trygt hjemme igjen :jepp:
Kjenner jeg gleder meg skikkelig til helg nå, det skal bli SÅ godt! 

Skrevet

Gal mann på ski kommer opp i 135.9 km/t, og kommentatoren kommenterer at det var jo ganske lavt... En annen passerte 140, så alt er jo relativt, men lav fart ville jeg ikke kalt det - strengt tatt er det et under at det ikke er flere alvorlige skader enn det er.

Roadrunner skrev (17 minutter siden):

Godt du kom deg avsted og er trygt hjemme igjen :jepp:
Kjenner jeg gleder meg skikkelig til helg nå, det skal bli SÅ godt! 

Helg er jo sjelden feil... Jeg kommer meg stort sett opp og ut - kombinasjonen pliktoppfyllende flink pike, timeavtale og vissheten og erfaringen om at det som regel går bedre enn jeg tror når jeg bare kommer i gang. Samt at det tross alt er både enklere og bedre for stoltheten enn å måtte ringe fysio og si at i dag orker jegikke... :fnise: 

Skrevet

Utdanningsministeren, hvis departement har anket en sak om studentfusk til Høyesterett, har tilsynelatende begått grovt plagiat i sin egen masteroppgave. Regjeringen trenger mye manusforfattere, dette blir bare villere for hver ministeravsløring. Det er jo vanskelig å ikke ha litt medlidenhet med Jonas Gahr Støre...

...eller å ønske at gjengen bak Makta lar seg inspirere til nye sesonger...

Skrevet

Hva i allverden er det som rir politikere? :murvegg:

Skrevet

Man begynner jo å lure... Så skal det også sies til deres forsvar, sånn på generell basis, at en del av sakene har handlet å faktisk ha misforstått uklare regler og gjort dårlige vurderinger med relativt gode intensjoner, men denne saken er jo drøy. Som masterstudent kan du grunnleggende regler for sitering og kopiering av tekst, det er lite formildende omstendigheter å påbeope seg her.

Skrevet

Lørdag uten planer og ambisjoner - dagens store mål er å lage vafler... :ler: Det er alltids ting jeg kan gjøre om ånden og lysten skulle kommer over meg, men ingenting jeg må. Annet enn å dra meg ut på kjøkkenet og lage dagens første tekanne før alpinrennet begynner, da...

Skrevet

Vafler (og mer te) er på plass, klar for kveldens MGP-sending. Jeg hørte et intervju med Fredrik Solvang på radioen i går (innimellom all 80-talsmusikken) hvor de snakket om klærne og stilen hans, og han ble spurt om om han kledde seg like matchende og gjennomtenkt når han daffet rundt hjemme alene. Han svarte noe i retning av at det var så ubevisst hos ham at han neppe ville tatt på seg noe veldig umatchende uansett, og jeg skjønte så godt hva han mente :fnise: Jeg har klær jeg bare bruker hjemme og knapt vil vise meg på Bunnpris i, men jeg kler jo ikke på meg i blinde og på måfå, en viss helhetlig tankegang er det i stort sett alle antrekk. 

Skrevet (endret)

Han vinner hvertfall kveldens programlederantrekk - den hybridsaken til Marion Ravn har jeg ikke helt ord for (men overskriften på motesidene i Elle ville vært Gå rett fra kontoret til julebordet!).

Endret av Daria
Skrevet (endret)

Farida skal ha for å snakke i hele og sammenhengende setninger, bare man ikke hører for mye etter hva hun faktisk sier...

Endret av Daria
Skrevet

Antrekket hennes kan finnes igjen i den samme Elle-artikkelen som Marion Ravns. Låta var i og for seg ikke så verst, da.

Skrevet (endret)

Han ser jo ikke ut å være gammel nok til å kunne snakke om barndommen sin i fortid - eller gå på barer...

Endret av Daria
Skrevet

Hvis du anser halve året som "en kinkig tid" på generell basis, er det kanskje på tide å søke hjelp...?

De fleste har dansefot, Kim Wigaard har dansehofte :fnise: 

Skrevet

Det er alltid litt festlig med folk som er veldig etablerte i en spesiell og spesifikk sjanger og samtidig insisterer på at de overhodet ikke passer inn i noen boks, altså - for så å bevise at de kanskje egentlig bør holde seg i boksen sin, det er tross alt der de hører hjemme, og de klarer jo ikkke la den være uansett. Nå er ikke Eli Kristin Hansveen det verste eksempelet jeg har hørt, men låta hadde jo vært bedre om hun hadde droppet opera-koleraturene - det blir mest malplassert show-off.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...